Volkswagen ID.4 to elektryczny SUV, który bazuje na platformie MEB. Ceny tego modelu zaczynają się od 226 890 zł. Poznaj szczegóły oferty.
Volkswagen ID.4 zadebiutował we wrześniu 2020 roku. Ten elektryczny SUV (podobnie jak m.in. ID.3 oraz Skoda Enyaq) korzysta z modułowej platformy MEB, a jego atrakcyjnie stylizowane nadwozie skrywa przestronne wnętrze, zaprojektowano według koncepcji „open space”. Z punktu widzenia funkcjonalności warto także dodać, że opisywany model może zostać wyposażony w opcjonalny hak holowniczy, który pozwoli ciągnąć przyczepę o masie nawet do 1400 kg. Fanów sportowych osiągów powinna z kolei zainteresować wersja GTX, której poświęciliśmy osobny artykuł: Volkswagen ID.4 GTX – opis wersji i cennik
Volkswagen ID.4 (2023) – wymiary, pojemność bagażnika
Volkswagen ID.4 mierzy 458,4 cm długości, 185,2 cm szerokości (210,8 cm z lusterkami) i 163,4 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 277,1 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 543 litry, a maksymalnie można ją powiększyć do 1575 l.
VW ID.4 (2023) – dane techniczne, moc, osiągi, zasięg
Volkswagen ID.4 jest aktualnie dostępny w dwóch wersjach silnikowych. W ofercie znajdziemy zarówno wersje tylnonapędowe, jak i korzystające z napędu na cztery koła.
Napęd elektryczny:
- ID.4 Pro Performance (204 KM, 310 Nm) z akumulatorem o pojemności 77 kWh netto i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,5 s, prędkość maksymalna: 160 km/h, średnie zużycie energii: 16,5 kWh/100 km, zasięg: do 531 km
- ID.4 Pro Performance 4Motion (265 KM, 425 Nm) z akumulatorem o pojemności 77 kWh netto i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,9 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, średnie zużycie energii: 17,1 kWh/100 km, zasięg: do 513 km

Nowy VW ID.4 (2023) – wersje wyposażenia i ceny
Podane ceny dotyczą aut z 204-konnym napędem elektrycznym i akumulatorem o użytecznej pojemności 77 kWh (Pro Performance) oraz z 265-konnym napędem i baterią 77 kWh (Pro Performance 4Motion). Klienci mają do wyboru 11 kolorów nadwozia: Szary Moonstone (lakier uniwersalny, bez dopłaty), Szary Moonstone z czarnym dachem (lakier uniwersalny, bez dopłaty), Czarny Grenadill (lakier metaliczny, 2930 zł), Srebrny Scale (lakier metaliczny, 2930 zł), Srebrny Scale z czarnym dachem (lakier metaliczny, 2930 zł), Biały Glacier (lakier metaliczny, 2930 zł), Biały Glacier z czarnym dachem (lakier metaliczny, 2930 zł), Niebieski Dusk (lakier metaliczny, 2930 zł), Niebieski Dusk z czarnym dachem (lakier metaliczny, 2930 zł), Czerwony Kings (lakier metaliczny, 3650 zł) oraz Czerwony Kings z czarnym dachem (lakier metaliczny, 3650 zł). Volkswagen ID.4 jest objęty 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów, natomiast akumulator trakcyjny podlega dodatkowo 8-letniej gwarancji z limitem 160 000 km.
ID.4 Pro Performance – od 226 890 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:
- 19-calowe stalowe obręcze kół z kołpakami, z oponami 235/55 R19 z przodu i 255/50 R19 z tyłu
- Zestaw naprawczy
- Klimatyzacja automatyczna Climatronic, jednostrefowa, zdalnie sterowana
- Poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, poduszka pasażera z funkcją dezaktywacji
- Poduszki powietrzne kurtynowe, boczne z przodu oraz centralna
- 3-punktowe pasy bezpieczeństwa z przodu z napinaczami
- Isofix – przygotowanie do montażu dwóch fotelików dziecięcych na siedzeniach z tyłu oraz na siedzeniu pasażera z przodu
- Front Assist – system awaryjnego hamowania oraz rozpoznawania pieszych i rowerzystów
- Lane Assist – asystent utrzymania pasa ruchu
- System rozpoznający zmęczenie kierowcy
- Sign Assist – system rozpoznawania znaków drogowych
- Proaktywny tempomat z automatyczną regulacją odległości ACC oraz funkcją Stop & Go
- Wybór profilu jazdy
- Modulator dźwięku ID.Sound
- Sygnalizacja spadku ciśnienia w oponach
- eCall – system powiadamiania ratunkowego
- Park Pilot – czujniki parkowania z przodu i tyłu
- Zabezpieczenie antykradzieżowe (Immobiliser)
- Centralny zamek, zdalnie sterowany / 2 komplety kluczy / funkcja Press&Drive
- Czujnik deszczu
- Wycieraczka tylnej szyby
- Reflektory LED z automatyczną regulacją zasięgu
- Tylne światła w technologii LED
- Powitalne oświetlenie otoczenia z lusterek
- Relingi dachowe, czarne
- Kierownica multifunkcyjna
- Deska rozdzielcza standardowa
- Panele drzwi wykończone skórą ekologiczną
- Tapicerka siedzeń z tkaniny Matrix
- Fotel kierowcy z regulacją wysokości
- Oparcie kanapy tylnej bez podłokietnika, składane i dzielone (1/3 do 2/3)
- Podłokietnik w fotelach kierowcy i pasażera z przodu
- Konsola środkowa z miejscem na napoje
- Oświetlenie wnętrza Ambient – 10 kolorów podświetlenia
- Podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych
- Lusterko wsteczne, automatycznie przyciemniane
- Lusterka zewnętrzne – asferyczne po stronie kierowcy, convex po stronie pasażera
- Lusterka zewnętrzne regulowane i składane elektrycznie, podgrzewane
- Dwa gniazda USB-C (45W) z przodu
- Instalacja telefoniczna Comfort z ładowaniem indukcyjnym
- System nawigacji satelitarnej Discover Pro
- 10-calowy wyświetlacz Discover
- Funkcja obsługi głosowej
- Bezprzewodowy App Connect – widok ekranu smartfona na ekranie nawigacji
- Tuner cyfrowy DAB+
- 7 głośników
- Gniazdo CCS do szybkiego ładowania – umożliwia ładowanie prądem stałym i zmiennym
- Kabel do ładowania prądem zmiennym AC ze stacji ładującej
- Ładowanie akumulatora mocą 11 kW prądem AC
- Ładowanie akumulatora mocą 135 kW prądem DC
ID.4 Pro Performance 4Motion – od 240 790 zł, obejmuje wyposażenie wersji Pro Performance oraz dodatkowo:
- 19-calowe stalowe obręcze kół z kołpakami, z oponami 235/55 R19 z przodu i 255/50 R19 z tyłu
- Dodatkowa osłona silnika
Co w tych samochodach tyle kosztuje?
Ten VW jest słaby, brzydki i drogi, konkurencja Ford czy Tesla prezentuje się znacznie lepiej.
Witam.
Bardzo nie udany samochód jak na suv-a. Porównuję do mojego już niestety do starszego egzemplarza z roku 2014.
Po pierwsze: nie ma chowanego ekranu multimedialnego tylko wygląda jak by ktoś w ostatniej chwili postawił tablet na kokpicie.
Po drugie: Przednie oparcie pasażera nie składa się do przodu co daje dodatkowe pół metra długości bagażowej jak na suva.
Po trzecie: Przy cenie ponad 253 tyś zł. proponuje się zasięg zaledwie około 500 km, kiedy ja obecnie przy moim suvie za cenę 100 tyś zł. przejeżdżam 1100 km.
Można tu jeszcze wiele rzeczy wytknąć ale szkoda czasu na tak beznadziejny samochód.
Serdecznie pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego.
Leszek
Leszek, niestety czytając Twoj komentarz jedyne co sie sunie na usta to „co za trol”, chlopie, porównujesz kompletnie rózne samochody, różne technologie. Traktorem sobie pojezdzij, tam masz i miejsce i spalanie odpowiednie.
Leszek w jakim Ty wieku żyjesz, i jak możesz porównywać auta tak różne. Za 10 lat pewnie będziesz musiał z diesla zrezygnować i albo rowerek albo elektryk, bo swoim autem nigdzie nie wjedziesz chyba że na pole
Poczytaj na temat tych elektrycznych spier..dolin i dopiero zabieraj głos pastuszku. Koncerny je maja w swojej ofercie żeby obniżyć miedzyinnymi średnią emisję spalin itd.
Leszek ma rację. To co otrzymujemy za koszt tego elektryka nie równa się 30%jego wartości. Reszta to kasa na przyszłe testy I zmiany technologii. Poczekam te 10 lat a przez ten okres nadal będę jeździł dieslem.
Wszystkie elektryki to PORAŻKA ale popsutym głowom to coś sie podoba. Na szczęście to nie przejdzie koncernom.
Nie rozumiem fenomenu suvów i ta moda na nie to rak.