UżywaneOpinieUżywany SsangYong Rexton I (2001-2017) - opinie, dane techniczne, typowe usterki

Używany SsangYong Rexton I (2001-2017) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Poszukujący dużego, rodzinnego SUV-a zazwyczaj nie zwracają uwagi na SsangYonga. Ta marka dopiero od niedawna pracuje na naprawdę dobre opinie, a wszelkie stereotypy i kiepska renoma ciągną się za nią od wielu lat. Jakie są opinie o Rextonie I?

SsangYong nie jest popularną ani szczególnie lubianą marką – nie ma co tego ukrywać. Mimo to zdecydowanie zyskuje przy bliższym spotkaniu, bowiem tworzy solidne, opłacalne auta o ciekawych rozwiązaniach technicznych. Rexton to najpopularniejszy, wręcz flagowy model – duży SUV z napędem 4×4, który jest dostępny z siedmioma siedzeniami i mocnym silnikiem wysokoprężnym, ale kosztuje mniej więcej tyle samo, co o klasę mniejsze samochody tego typu. Rexton to nie tylko rodzinny i wygodny SUV, ale również imponująca maszyna terenowa, która nieźle radzi sobie w trudnym terenie, choć oczywiście odbywa się to kosztem prowadzenia na utwardzonej drodze. Jest nieporęczny, ciężki i wydaje się przestarzały. Szara i staromodna kabina też nie robi dobrego wrażenia, ale jako pojazd do ciężkich zadań, Rexton może być jedną z ciekawszych propozycji. W 2006 roku przeszedł lifting, a zmiany w zawieszeniu znacznie poprawiły prowadzenie. 6 lat później przeprowadzono kolejną modernizację i przy okazji zmieniono nazwę na Rexton W.

SsangYong Rexton I - tył
To śmiałe stwierdzenie, ale Rexton może być alternatywą, jeśli chodzi o tego typu auta, dla Jeepa Grand Cherokee.

Używany SsangYong Rexton I – wymiary, nadwozie

SsangYong Rexton pierwszej generacji nie jest autem zachwycającym finezyjną stylistyką. To dość ociężały wizualnie, choć posiadający bardzo przyzwoite proporcje SUV klasy średniej (z małym plusem), który powinien spodobać się poszukującym symetrii i prostoty. Jeśli komuś podobają się niemieckie auta, tutaj będzie zadowolony. Klasyczna linia boczna z dużą powierzchnią przeszkloną, z ładnym, szerokim słupkiem C (a w zasadzie D pod sporym kątem), do tego wyraźnie poszerzone nadkola, duży chromowany grill, nieco nakładek z tworzywa sztucznego i zauważalnie wysoki, nie udawany prześwit. Wydaje się, że wszystko zostało zaprojektowane w jakimś celu i nic nie jest przypadkowe. Na szczęście w kilku miejscach pojawiły się elementy dekoracyjne w chromowanym wykończeniu, a na dole dużej klapy bagażnika znajdziemy duży napis z nazwą modelu. Jeśli ktoś nie szuka modnej bulwarówki, tylko poważne auto z równie poważnymi właściwościami terenowymi, SsangYong Rexton powinien być dobrym wyborem. Auto mierzy 4730 mm długości, 1880 mm szerokości i 1770 mm wysokości. Rozstaw osi to 2830 mm.

SsangYong Rexton I - przód
Nie jest to auto imponujące stylistyką, ale ma ciekawy, surowy charakter.

Używany SsangYong Rexton I – wnętrze, bagażnik

Zaglądamy do wnętrza i tam również nie znajdziemy zbyt wielu ciekawych elementów, ale trzeba przyznać, że ma to jakiś ciekawy klimat. W Rextonie można się poczuć jak w starszym SUV-e Jeepa lub innej amerykańskiej marki. Dużo nieco dziwnego plastikowego drewna i oldschoolowy układ pasują do tego auta. Kierownica ma szeroki zakres regulacji, prezentuje się ciekawie, a widok na drogę jest naprawdę imponujący. Należy jednak zwrócić uwagę na fakt, że przyciemniane tylne szyby w wyższych wersjach wyposażenia znacznie pogarszają widoczność do tyłu w słabych warunkach pogodowych i po zmroku. Wyżsi i potężniejsi kierowcy mogą uważać, że jest trochę ciasno, biorąc pod uwagę, że jest to duży samochód. Fotele są wystarczająco wygodne na długie podróże. Przyciski na desce rozdzielczej są dość małe i przez dziwny układ raczej niewygodne w obsłudze.

Poziom komfortu i jakość elementów są w większości przypadków przeciętne. To duży SUV z napędem 4×4 i jak można się spodziewać, w standardowych modelach jest wystarczająco dużo miejsca dla pięciu dorosłych osób i ich bagażu. Zarówno nad głową, jak i na nogi jest zadowalająco dużo przestrzeni, a jazda z wyższymi prędkościami nie wpływa negatywnie na poziom hałasu we wnętrzu, co sprawia, że Rexton jest przyzwoitym krążownikiem długodystansowym. To dobrze wyposażony samochód, a klimatyzacja jest standardem we wszystkich modelach, co w tamtych latach nie było absolutnym standardem. W wyższych wersjach i dobrze skonfigurowanych egzemplarzach możemy znaleźć sporo ciekawych dodatków, jak również dwa dodatkowe fotele w trzecim rzędzie. Pojemność bagażnika w konfiguracji 5-miejscowej to 500 litrów, a po złożeniu oparć kanapy przestrzeń bagażowa to przyzwoite 1920 litrów.

Używany SsangYong Rexton I – silniki

Oferta silnikowa, jak to w SsangYongu, jest dość nietypowa i odrobinę skomplikowana. Początkowo w portfolio były trzy silniki benzynowe oraz dwa wysokoprężne, by po kilku latach zmian i roszad ostał się tylko… jeden silnik wysokoprężny. Ale od początku. Bazowym silnikiem benzynowym był 2.3 RX o mocy 140 KM i momencie obrotowym 209 Nm. Rexton z tym silnikiem nie był ani szybki, ani specjalnie oszczędny, ale to dość prosta i bezproblemowa w użytkowaniu jednostka. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 12,4 sekundy, a prędkość maksymalna to 170 km/h przy średnim spalaniu na poziomie 11,7 l/100 km. Alternatywą jest silnik 2.8 o mocy 201 KM oraz 3.2 RX generujący 220 KM i 312 Nm. Jak to mówią: „Nie jest szybki, ale przynajmniej dużo pali!”. I tak jest w tym przypadku, bowiem sprint do setki zajmuje około 10 sekund, prędkość maksymalna to 190 km/h, a średnie spalanie to nawet 14 l/100 km.

SsangYong Rexton I - silnik
Silnik wysokoprężny 2.0 e-XDi pojawił się pod koniec produkcji i był najoszczędniejszą propozycją.

Alternatywa to silniki wysokoprężne 2.7 oraz 2.9. Ten drugi dość szybko wypadł z oferty i nie warto się na niego decydować, bowiem moc 120 KM w takim aucie to zdecydowanie za mało. Silnik 2.7 XDi został na dłużej i po liftingach był jedyną opcją. Moc 165 KM (lub 186 KM w zależności od wersji) i moment obrotowy 340 Nm to wystarczające wartości dla tego auta, choć na dynamikę i duże oszczędności nie ma co liczyć. W wersji ze skrzynią automatyczną przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 13,4 sekundy, a prędkość maksymalna to 177 km/h. Średnie spalanie – 8,6 l/100 km, choć w mieście trudno zejść poniżej 10 l/100 km.

SsangYong Rexton I - silnik
Jednostka 2.7 XDi to najczęściej spotykany motor. Nie jest ani specjalnie żwawy, ani oszczędny, ale bardzo wytrzymały.

Używany SsangYong Rexton I – opinie użytkowników

 Zalety 

„W sumie ciekawa, estetyczne i dostojna stylistyka zewnętrzna”.

„Niewysoka cena jak za dużego, komfortowego SUV-a z napędem 4×4”.

„Zaskakująco dobre właściwości terenowe, przewyższające większość konkurencji w segmencie SUV-ów”.

„Oprócz drobnych awarii i usterek – bardzo niezawodny i solidny”.

 Wady 

„Stylistyka wnętrza oraz braki jeśli chodzi o wyposażenie i jakość wykończenia”.

„O ile w terenie jest świetny, na drodze przejawia braki w kulturze jazdy”.

„Trochę kłopotliwa obsługa i serwis większości wersji”.

„Niestety dość spory apetyt na paliwo, nawet w silniku Diesla”.

Używany SsangYong Rexton I – awaryjność, typowe usterki

SsangYong Rexton I nie jest specjalnie popularnym autem, więc trudno o konkretne, często powtarzające się problemy techniczne. Największym problemem tego auta jest właśnie jego niewielka popularność i w niektórych warsztatach mogą patrzeć na to auto jak na coś egzotycznego. To może powodować pewne kłopoty z serwisem, dostępnością części itp. Warto jednak pamiętać, że wszystkie silniki w Rextonie I to jednostki pochodzące z różnych modeli (i epok) Mercedesa, co przekłada się na niską awaryjność i bezproblemową eksploatację. Są paliwożerne i raczej powolne, ale bardzo wytrzymałe. Ze względu na fakt, że Rexton świetnie radzi sobie w terenie, warto dokładnie sprawdzić podwozie i nadwozie pod kątem uszkodzeń. Ryski i wgniecenia nie powinny być powodem do narzekania (tym bardziej, że wybór jest niewielki), ale pierwsze ogniska rdzy i oznaki niefachowych napraw to znak, że trzeba bardzo uważać z takim egzemplarzem.

SsangYong Rexton I - radio
Mimo zastosowania ekranu i nowoczesnych rozwiązań, Rexton zawsze był dość wyraźnie w tyle za konkurencją.

 

Używany SsangYong Rexton I – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w SsangYongu Rexton I znajduje się na podszybiu, widoczny w lewym dolnym rogu za szybą czołową. Oprócz tego numer VIN znajdziemy na ramie w okolicy przedniego prawego koła.

SsangYong Rexton I numer VIN

Używany SsangYong Rexton I – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 20 ogłoszeń dotyczących używanego SsangYonga Rexton I. Przykładowo egzemplarz z 2006 roku z silnikiem Diesla 2.7 XDi i z przebiegiem 215 000 kilometrów to koszt około 17 000 złotych. Za około 45 000 złotych znajdziemy egzemplarz z 2011 roku z silnikiem 2.7 XDi i z przebiegiem 66 000 kilometrów.

Używany SsangYong Rexton I – podsumowanie

SsangYong Rexton I to nietypowa opcja, która nie jest skierowana do każdego. Wybór jest niewielki, a renoma marki na pewno nie zachęca zwykłych kierowców do ryzyka. Ale jeśli ktoś wie czego szuka, zależy mu na bardzo dobrych właściwościach terenowych, solidności i niezawodności, a stylistyka, prestiż marki i komfort prowadzenia nie jest najważniejszy, Rexton I może być ciekawą propozycją.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych SUV-ach:

Używany Jeep Grand Cherokee III (2004-2010) – opinie użytkowników

Używane Porsche Cayenne I (2002-2010) – opinie użytkowników

SsangYong Rexton I - bok

SsangYong Rexton I – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 473/188/177 cm
Rozstaw osi 283 cm
Pojemność bagażnika 500-1920 l
SsangYong RextonI – dane techniczne, osiągi (wybrane silniki benzynowe i Diesla)
Silnik 2.3 RX 230 3.2 RX 320 2.7 RX 270 XDi 2.9 RX 290 XDi
Pojemność 2295 cm³ 3199 cm³ 2696 cm³ 2874 cm³
Paliwo benzynowy benzynowy turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 140 KM 220 KM 165 KM 120 KM
Maks. moment 209 Nm 295 Nm 340 Nm 250 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,4 s 9,9 s 13,2 s 17,0 s
Prędkość maks. 170 km/h 190 km/h 177 km/h 160 km/h
Śr. zużycie paliwa 11,7 l/100 km 14 l/100 km 8,6 l/100 km 9.3 l/100 km

Używany SsangYong Rexton I – galeria

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji