UżywaneOpinieUżywany Mercedes ML W164 (2005-2011) - OPINIE

Używany Mercedes ML W164 (2005-2011) – OPINIE

Mercedes w drugim wcieleniu terenowego ML wyeliminował wiele „chorób wieku dziecięcego” dręczących poprzednią generację. Czy według opinii kierowców Mercedes ML W164 jest autem godnym polecenia?

Druga odsłona terenówki Mercedesa zadebiutowała w 2005 roku i dziś można ją kupić od 44 tysięcy złotych. Po mało pochlebnych opiniach na temat poprzednika, producent do nowego wcieleni wprowadził całkowicie nową, samonośną konstrukcję i zrezygnował z montowania w nim 4-cylindrowych jednostek. Od tej chwili ML występował tylko w konfiguracji z widlastymi silnikami i automatyczną skrzynią biegów.

Uwaga na mechanikę. W samochodzie nie zrezygnowano natomiast z luksusowego wyposażenia, a co za tym idzie mnóstwa elektroniki. Po latach użytkowania działa ona jednak poprawnie i nie sprawia problemów. Właściciele częściej skarżą się na usterki mechaniczne typu wycieki oleju, np. w trzylitrowych dieslach oraz wadliwy filtr cząstek stałych. W historii Mercedesa ML W164 wystąpił też incydent z partią wadliwych silników benzynowych V6, w których główną usterką było wytarte koło pośrednie w rozrządzie.

Przygotuj się na wydatki przy naprawach. Oprócz tego kierowcy źle oceniają wyciszenie samochodu (słyszalne podmuchy wiatru przy wyższych prędkościach) oraz nietrwałe zawieszenie, wymagające naprawy już po 100 tys. km. Z wad wymieniają również drogi i nieprofesjonalny serwis oraz wysokie ceny części zamiennych.

Mercedes ML W164 opinie użytkowników

Zalety:

„Bardzo wygodny system bezkluczykowy oraz elektrycznie otwierany i zamykany bagażnik.”

„Zamontowałem LPG, wydatki na paliwo są teraz na poziomie benzynowego auta kompaktowego.”

„Mam egzemplarz z pneumatyką. Różnica między trybem sportowym i komfortem jest ogromna, a oba są świetne.”

„Naprawdę wielki bagażnik o regularnym kształcie. Szkoda, że nie było wersji 7-osobowej.”

„Auto nie wygląda, ale jest sprawne w terenie. Po podniesieniu prześwit to nawet 30 cm.”

 

Wady:

„Za duży huk wiatru powyżej 120 km/h.”

„Przełącznik trybów skrzyni automatycznej przy kierownicy początkowo myli się z włącznikiem wycieraczek.”

„Już po 100 tys. km musiałem wymieniać elementy zawieszenia pneumatycznego za kilka tys. zł.”

„Trzylitrowy diesel wymagał rozbiórki z powodu wycieków oleju. Zapłaciłem ponad 10 tys. zł.”

„Drogi, nieprofesjonalny serwis.”

Mercedes ML W164 podsumowanie

Terenowy Mercedes ma jednak wiele zalet, m.in. wielki, regularny bagażnik i dobre własności terenowe po podwyższeniu prześwitu (w wersjach z pneumatyką). Czytelnicy chwalą również system bezkluczykowy i elektrycznie sterowaną klapę bagażnika. Bardzo dobrze oceniają jakość materiałów i osiągi, a nawet koszty eksploatacji po zainstalowaniu LPG.

ML drugiej generacji nie jest autem ani tanim w zakupie, ani w eksploatacji, ale znacznie dojrzalszym od swojego poprzednika. Warto się nim zainteresować.

Mercedes ML W164 (2005-2011) dane techniczne

Mercedes ML W164 wymiary

Dł./szer./wys. 478/191/181 cm
Rozstaw osi 292 cm
Pojemność bagażnika 550-2050 l

 

Mercedes ML W164 silniki benzynowe

Silnik 3.5 (ML 350) 5.0 (ML 500) 5.4 (ML 500) 6.2 (ML 63)
Pojemność 3498 ccm 4966 ccm 5461 ccm 6208 ccm
Paliwo benz. benz. benz. benz.
Maks. moc 272 KM 306 KM 388 KM 510 KM
Maks. moment 350 Nm 460 Nm 530 Nm 630 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,4 s 6,9 s 5,8 s 5,0 s
Prędkość maks. 225 km/h 240 km/h 250 km/h 250 km/h
Śr. zużycie paliwa 11,4 l/100 km 13,4 l/100 km 13,1 l/100 km 16,5 l/100 km

 

Mercedes ML W164 silniki diesla

Silnik 3.0 (280 CDI) 3.0 (320 CDI) 3.0 (350 CDI) 4.0 (420 CDI)
Pojemność 2987 ccm 2987 ccm 2987 ccm 3996 ccm
Paliwo turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 190 KM 224 KM 211 KM 306 KM
Maks. moment 440 Nm 510 Nm 540 Nm 700 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,8 s 8,6 s 8,7 s 6,5 s
Prędkość maks. 205 km/h 215 km/h 210 km/h 235 km/h
Śr. zużycie paliwa 9,6 l/100 km 9,6 l/100 km 8,7 l/100 km 10,6 l/100 km

Mercedes ML W164 galeria zdjęć

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji