Mercedes w drugim wcieleniu terenowego ML wyeliminował wiele „chorób wieku dziecięcego” dręczących poprzednią generację. Czy według opinii kierowców Mercedes ML W164 jest autem godnym polecenia?
Druga odsłona terenówki Mercedesa zadebiutowała w 2005 roku i dziś można ją kupić od 44 tysięcy złotych. Po mało pochlebnych opiniach na temat poprzednika, producent do nowego wcieleni wprowadził całkowicie nową, samonośną konstrukcję i zrezygnował z montowania w nim 4-cylindrowych jednostek. Od tej chwili ML występował tylko w konfiguracji z widlastymi silnikami i automatyczną skrzynią biegów.
Uwaga na mechanikę. W samochodzie nie zrezygnowano natomiast z luksusowego wyposażenia, a co za tym idzie mnóstwa elektroniki. Po latach użytkowania działa ona jednak poprawnie i nie sprawia problemów. Właściciele częściej skarżą się na usterki mechaniczne typu wycieki oleju, np. w trzylitrowych dieslach oraz wadliwy filtr cząstek stałych. W historii Mercedesa ML W164 wystąpił też incydent z partią wadliwych silników benzynowych V6, w których główną usterką było wytarte koło pośrednie w rozrządzie.
Przygotuj się na wydatki przy naprawach. Oprócz tego kierowcy źle oceniają wyciszenie samochodu (słyszalne podmuchy wiatru przy wyższych prędkościach) oraz nietrwałe zawieszenie, wymagające naprawy już po 100 tys. km. Z wad wymieniają również drogi i nieprofesjonalny serwis oraz wysokie ceny części zamiennych.
Mercedes ML W164 opinie użytkowników
Zalety:
„Bardzo wygodny system bezkluczykowy oraz elektrycznie otwierany i zamykany bagażnik.”
„Zamontowałem LPG, wydatki na paliwo są teraz na poziomie benzynowego auta kompaktowego.”
„Mam egzemplarz z pneumatyką. Różnica między trybem sportowym i komfortem jest ogromna, a oba są świetne.”
„Naprawdę wielki bagażnik o regularnym kształcie. Szkoda, że nie było wersji 7-osobowej.”
„Auto nie wygląda, ale jest sprawne w terenie. Po podniesieniu prześwit to nawet 30 cm.”
Wady:
„Za duży huk wiatru powyżej 120 km/h.”
„Przełącznik trybów skrzyni automatycznej przy kierownicy początkowo myli się z włącznikiem wycieraczek.”
„Już po 100 tys. km musiałem wymieniać elementy zawieszenia pneumatycznego za kilka tys. zł.”
„Trzylitrowy diesel wymagał rozbiórki z powodu wycieków oleju. Zapłaciłem ponad 10 tys. zł.”
„Drogi, nieprofesjonalny serwis.”
Mercedes ML W164 podsumowanie
Terenowy Mercedes ma jednak wiele zalet, m.in. wielki, regularny bagażnik i dobre własności terenowe po podwyższeniu prześwitu (w wersjach z pneumatyką). Czytelnicy chwalą również system bezkluczykowy i elektrycznie sterowaną klapę bagażnika. Bardzo dobrze oceniają jakość materiałów i osiągi, a nawet koszty eksploatacji po zainstalowaniu LPG.
ML drugiej generacji nie jest autem ani tanim w zakupie, ani w eksploatacji, ale znacznie dojrzalszym od swojego poprzednika. Warto się nim zainteresować.
Mercedes ML W164 (2005-2011) dane techniczne
Mercedes ML W164 wymiary
Dł./szer./wys. | 478/191/181 cm |
Rozstaw osi | 292 cm |
Pojemność bagażnika | 550-2050 l |
Mercedes ML W164 silniki benzynowe
Silnik | 3.5 (ML 350) | 5.0 (ML 500) | 5.4 (ML 500) | 6.2 (ML 63) |
Pojemność | 3498 ccm | 4966 ccm | 5461 ccm | 6208 ccm |
Paliwo | benz. | benz. | benz. | benz. |
Maks. moc | 272 KM | 306 KM | 388 KM | 510 KM |
Maks. moment | 350 Nm | 460 Nm | 530 Nm | 630 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,4 s | 6,9 s | 5,8 s | 5,0 s |
Prędkość maks. | 225 km/h | 240 km/h | 250 km/h | 250 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 11,4 l/100 km | 13,4 l/100 km | 13,1 l/100 km | 16,5 l/100 km |
Mercedes ML W164 silniki diesla
Silnik | 3.0 (280 CDI) | 3.0 (320 CDI) | 3.0 (350 CDI) | 4.0 (420 CDI) |
Pojemność | 2987 ccm | 2987 ccm | 2987 ccm | 3996 ccm |
Paliwo | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Maks. moc | 190 KM | 224 KM | 211 KM | 306 KM |
Maks. moment | 440 Nm | 510 Nm | 540 Nm | 700 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,8 s | 8,6 s | 8,7 s | 6,5 s |
Prędkość maks. | 205 km/h | 215 km/h | 210 km/h | 235 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 9,6 l/100 km | 9,6 l/100 km | 8,7 l/100 km | 10,6 l/100 km |