Ford Kuga III, łącząc w sobie wygodę, uniwersalność, funkcjonalność i przestronność, a także podstawowe zdolności terenowe, może być odpowiedzią na pytanie o idealny SUV. Jakie są opinie o tym modelu?
Ford Kuga trzeciej generacji kontynuuje długą i bogatą historię marki w produkcji niezawodnych i wydajnych samochodów. Od momentu swojego debiutu na rynku w 2019 roku, Kuga III zyskała uznanie zarówno krytyków, jak i kierowców za solidność, wygodę i wszechstronność. Auto dostępne w wielu wersjach silnikowych, w tym hybrydowej, jest odpowiedzią Forda na rosnące zapotrzebowanie na ekologiczne i ekonomiczne SUV-y. Sprzedaż tego modelu na przestrzeni lat utrzymywała się na wysokim poziomie, co świadczy o jego niezmiennie wysokiej popularności wśród kierowców na całym świecie. Kupno używanego Forda Kuga III to inwestycja w sprawdzony i ceniony model, który oferuje doskonałe osiągi, komfort jazdy i nowoczesne technologie, a jednocześnie jest dostępny w przystępnej cenie. To idealny wybór dla tych, którzy szukają niezawodnego i stylowego SUV-a, który sprosta wszystkim wyzwaniom codziennej jazdy.
Ford Kuga IIII – nadwozie, wymiary
Ford Kuga to auto, które nie stawia na efektowność, lecz na dojrzałość i nowoczesność. Jego stonowana stylistyka podkreśla elegancję i uniwersalność. To idealny wybór dla starszych kierowców, którzy cenią sobie komfort i funkcjonalność. Auto ma charakterystyczny przedni grill w kształcie diamentu, który jest znakiem rozpoznawczym marki już od wielu lat. Światła są szerokie i wydłużone, z interesującym wzorem w środku. Zderzak i boczne przetłoczenia nadają dynamiki, a tył przekonuje do siebie prostotą i klasą. Lampy tylne nawiązują do Forda Focusa. Sylwetka auta jest zwarta i mocna. Wersja ST-Line ma sportowe dodatki, które przyciągną uwagę młodszych kierowców, a wersja Vignale posiada m.in. srebrne elementy oraz nowe wzory felg, które dodają szyku i elegancji godnej tego wariantu wyposażenia. Ford Kuga III mierzy 4614 mm długości, 1883 mm szerokości i 1675 mm wysokości. Rozstaw osi to 2710 mm. A jak wygląda wnętrze?
Używany Ford Kuga III – wnętrze, bagażnik
Jeśli ktoś do tej pory miał styczność z nowymi modelami Forda, w modelu Kuga poczuje się świetnie. Jeśli jednak ktoś nie jest z Fordem za pan brat, może potrzebować chwili, aby się połapać – we wnętrzu sporo się dzieje, choć na pierwszy rzut oka jest podobne do tego z Forda Focusa. Wszystkie modele mają 12,3-calowy ekran zamiast wskaźników oraz 8-calowy ekran dotykowy z systemem SYNC 3. Niektórzy uważają, że Kuga ma nieco chaotyczny styl i w każdym miejscu znajdziemy nietypowe elementy. Na szczęście projektanci zachowali umiar i nie przesadzili z ilością ozdób. Co więcej, tradycjonaliści docenią dużą ilość przycisków i pokręteł.
Niestety, ekran systemu info-rozrywki mocno wystaje ponad obrys deski rozdzielczej i nie jest zbyt estetyczny. Pod względem jakości materiałów, Kuga nie zawodzi, choć w kilku miejscach zastosowane rozwiązania i sama faktura materiałów nie zachwyca. Ogromny plus za brak tzw. „piano black” w newralgicznych miejscach, co w aucie kilkuletnim ma spore znaczenie. Jeśli chodzi o bagażnik, to w wersji z kołem dojazdowym pojemność bagażnika waha się od 419 do 590 litrów w zależności od ustawienia kanapy. Jeśli wybierzemy zestaw naprawczy, wartości te zwiększą się do zakresu 475-645 litrów. Po złożeniu oparć kanapy pojemność bagażnika rośnie maksymalnie do 1534 litrów.
Używany Ford Kuga III – silniki
Ford Kuga oferuje różnorodność silników, rozpoczynając od jednostki benzynowej 1.5 EcoBoost o mocy 120 KM, a sięgając aż po wysokoprężne 2.0 EcoBlue o mocy 190 KM z technologią miękkiej hybrydy MHEV. W 2019 roku wprowadzono hybrydę plug-in o mocy systemowej 225 KM, opartą na benzynowym silniku o pojemności 2.5, natomiast w 2020 roku pojawiła się tradycyjna hybryda o mocy systemowej 190 KM, również bazująca na jednostce 2.5.
Jeśli chodzi o wybór silnika, jako optymalny wybór zaleca się jednostki o mocy 150 KM. Najsłabsza wersja benzynowa charakteryzuje się ograniczoną dynamiką, więc jeżeli Kuga ma pełnić funkcję rodzinnego samochodu, zdecydowanie odradza się ten wybór. Co do hybryd, dla tych, którzy pragną oszczędnego użytkowania bez rezygnacji z dynamiki, hybryda tradycyjna o mocy systemowej 190 KM stanowi najlepszy wybór. Zapewnia bezproblemową eksploatację, eliminując konieczność analizy zasięgu i innych kwestii. Natomiast dla tych, którzy mają dostęp do ładowania, hybryda plug-in jest idealna, a jej zasięg powyżej 50 kilometrów idealnie sprawdza się podczas dojazdów do pracy.
Używany Ford Kuga III – opinie użytkowników
Zalety
„Klasyczna, bardzo ładna stylistyka, a w wersji ST-Line ma nieco sportowych cech”.
„Bardzo przyjemne prowadzenie jak na dość dużego i komfortowego SUV-a”.
„Wysoki komfort podróży, zadowalająca ergonomia i niezłe wyposażenie”.
„Zaskakująco wydajne, dynamiczne i oszczędne wersje hybrydowe”.
Wady
„Nie jest to auto, które ma zachwycać na ulicy (może poza wersją Vignale)”.
„Na rynku wtórnym znajdziemy raczej rozsądnie wyposażone wersje”.
„Wnętrze wydaje się mało nowoczesne i nie ma zbyt wielu ciekawych gadżetów”.
„Bazowe wersje o mocy 120 KM nie sprawdzą się w roli rodzinnego auta”.
Używany Ford Kuga III – awaryjność, typowe usterki
Po czterech latach obecności na rynku, typowe usterki są rzadkością. Niemniej jednak, warto zwrócić uwagę na kilka kwestii. Pojedyncze doniesienia w sieci sugerują pojawianie się rdzy na przednich drzwiach. Zaleca się dokładne sprawdzenie tego elementu podczas poszukiwania modeli na rynku wtórnym. Innym potencjalnym problemem, który warto sprawdzić, jest nieszczelność w okolicach filtra powietrza. W przypadku intensywnych opadów deszczu, woda może dostać się do filtra, co prowadzi do jego zatkania i braku przepływu powietrza. Przy zakupie używanego modelu, warto zwrócić uwagę na te aspekty.
Używany Ford Kuga III – gdzie jest numer VIN?
Numer VIN w modelu Ford Kuga III znajduje się na podszybiu w lewym dolnym rogu, jak również przed przednim fotelem pasażera z prawej strony (wytłoczone trwale na nadwoziu). Numer VIN można również znaleźć na słupku środkowym B z prawej strony, na naklejce pod drzwiami pasażera.
Używany Ford Kuga III – sytuacja rynkowa, ceny
W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było blisko 300 ogłoszeń dotyczących Forda Kugi. Propozycji jest sporo, ale za te najtańsze, nierzadko z silnikiem o mocy 120 KM trzeba zapłacić ponad 85 000 złotych. Przykładowo egzemplarz z silnikiem 1.5 EcoBoost o mocy 120 KM z przebiegiem ponad 90 000 kilometrów to koszt 88 000 złotych. Za około 160 000 znajdziemy wariant ST-Line X z silnikiem 2.0 EcoBlue o mocy 190 KM, napędem AWD i przebiegiem 30 000 kilometrów.
Używany Ford Kuga III – podsumowanie
Ford Kuga stanowi doskonałą opcję dla tych, którzy poszukują praktycznie nowego samochodu z niewielkim przebiegiem, jednocześnie licząc na oszczędność sięgającą kilkunastu procent w porównaniu do cen salonowych. Na rynku pojazdów używanych dostępnych jest wiele interesujących propozycji. Warto unikać szczególnie skromnych wersji z bazowym silnikiem benzynowym, nawet kosztem potencjalnych oszczędności. Wybór mocniejszej wersji gwarantuje nie tylko lepszą dynamikę i niższe zużycie paliwa, lecz również pozwala docenić dodatkowe wyposażenie w trakcie długotrwałej eksploatacji.
Polecamy inne nasze artykuły o używanych Fordach:
Używany Ford Kuga II (2012-2019) – opinie użytkowników
Używany Ford Puma II (od 2019 r.) – opinie użytkowników
Dł./szer./wys. | 461/188/168 cm |
Rozstaw osi | 271 cm |
Pojemność bagażnika | 419-1534 l |
Silnik | 1.5 EcoBoost | 1.5 EcoBoost | 2.0 EcoBlue MHEV | 2.0 EcoBlue | 2.5 Hybrid | 2.5 PHEV |
---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność | 1499 cm³ | 1499 cm³ | 1995 cm³ | 1995 cm³ | 2488 cm³ | 2488 cm³ |
Paliwo | benz., turbo | benz., turbo | turbodiesel | turbodiesel | benz. + elektr. | benz. + elektr. |
Maks. moc | 120 KM | 150 KM | 150 KM | 190 KM | 190 KM | 225 KM |
Maks. moment | 240 Nm | 240 Nm | 370 Nm | 400 Nm | 200 Nm (spalinowy) | 200 Nm (spalinowy) |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 12,5 s | 9,7 s | 9,6 s | 8,7 s | 9,4 s | 8,7 s |
Prędkość maks. | 184 km/h | 195 km/h | 194 km/h | 208 km/h | 196 km/h | 208 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 7 l/100 km | 6,9 l/100 km | 5,2 l/100 km | 6,2 l/100 km | 5,7 l/100 km | 1,4 l/100 km |