UżywaneOpinieUżywany Ford Kuga III (od 2019 r.) - opinie, dane techniczne, typowe...

Używany Ford Kuga III (od 2019 r.) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Ford Kuga III, łącząc w sobie wygodę, uniwersalność, funkcjonalność i przestronność, a także podstawowe zdolności terenowe, może być odpowiedzią na pytanie o idealny SUV. Jakie są opinie o tym modelu?

Ford Kuga trzeciej generacji kontynuuje długą i bogatą historię marki w produkcji niezawodnych i wydajnych samochodów. Od momentu swojego debiutu na rynku w 2019 roku, Kuga III zyskała uznanie zarówno krytyków, jak i kierowców za solidność, wygodę i wszechstronność. Auto dostępne w wielu wersjach silnikowych, w tym hybrydowej, jest odpowiedzią Forda na rosnące zapotrzebowanie na ekologiczne i ekonomiczne SUV-y. Sprzedaż tego modelu na przestrzeni lat utrzymywała się na wysokim poziomie, co świadczy o jego niezmiennie wysokiej popularności wśród kierowców na całym świecie. Kupno używanego Forda Kuga III to inwestycja w sprawdzony i ceniony model, który oferuje doskonałe osiągi, komfort jazdy i nowoczesne technologie, a jednocześnie jest dostępny w przystępnej cenie. To idealny wybór dla tych, którzy szukają niezawodnego i stylowego SUV-a, który sprosta wszystkim wyzwaniom codziennej jazdy.

Ford Kuga III tył
Zgrabna sylwetka, sporo sportowych akcentów, ale nie jest to model, którym można wzbudzić zazdrość sąsiada.

Ford Kuga IIII – nadwozie, wymiary

Ford Kuga to auto, które nie stawia na efektowność, lecz na dojrzałość i nowoczesność. Jego stonowana stylistyka podkreśla elegancję i uniwersalność. To idealny wybór dla starszych kierowców, którzy cenią sobie komfort i funkcjonalność. Auto ma charakterystyczny przedni grill w kształcie diamentu, który jest znakiem rozpoznawczym marki już od wielu lat. Światła są szerokie i wydłużone, z interesującym wzorem w środku. Zderzak i boczne przetłoczenia nadają dynamiki, a tył przekonuje do siebie prostotą i klasą. Lampy tylne nawiązują do Forda Focusa. Sylwetka auta jest zwarta i mocna. Wersja ST-Line ma sportowe dodatki, które przyciągną uwagę młodszych kierowców, a wersja Vignale posiada m.in. srebrne elementy oraz nowe wzory felg, które dodają szyku i elegancji godnej tego wariantu wyposażenia. Ford Kuga III mierzy 4614 mm długości, 1883 mm szerokości i 1675 mm wysokości. Rozstaw osi to 2710 mm. A jak wygląda wnętrze?

Ford Kuga III przód
Sporo wersji do wyboru sprawia, że większość kierowców znajdzie model pasujący do indywidualnych preferencji.

Używany Ford Kuga III – wnętrze, bagażnik

Jeśli ktoś do tej pory miał styczność z nowymi modelami Forda, w modelu Kuga poczuje się świetnie. Jeśli jednak ktoś nie jest z Fordem za pan brat, może potrzebować chwili, aby się połapać – we wnętrzu sporo się dzieje, choć na pierwszy rzut oka jest podobne do tego z Forda Focusa. Wszystkie modele mają 12,3-calowy ekran zamiast wskaźników oraz 8-calowy ekran dotykowy z systemem SYNC 3. Niektórzy uważają, że Kuga ma nieco chaotyczny styl i w każdym miejscu znajdziemy nietypowe elementy. Na szczęście projektanci zachowali umiar i nie przesadzili z ilością ozdób. Co więcej, tradycjonaliści docenią dużą ilość przycisków i pokręteł.

Ford Kuga III kokpit
We wnętrzu sporo się dzieje, a układ kokpitu może wydać się nieco zagmatwany, ale już po chwili okazuje się, że obsługa jest intuicyjna i wygodna.

Niestety, ekran systemu info-rozrywki mocno wystaje ponad obrys deski rozdzielczej i nie jest zbyt estetyczny. Pod względem jakości materiałów, Kuga nie zawodzi, choć w kilku miejscach zastosowane rozwiązania i sama faktura materiałów nie zachwyca. Ogromny plus za brak tzw. „piano black” w newralgicznych miejscach, co w aucie kilkuletnim ma spore znaczenie. Jeśli chodzi o bagażnik, to w wersji z kołem dojazdowym pojemność bagażnika waha się od 419 do 590 litrów w zależności od ustawienia kanapy. Jeśli wybierzemy zestaw naprawczy, wartości te zwiększą się do zakresu 475-645 litrów. Po złożeniu oparć kanapy pojemność bagażnika rośnie maksymalnie do 1534 litrów.

Ford Kuga III fotele
Fotele są wygodne, miejsca nie brakuje, choć siedziska mogłoby być odrobinę dłuższe.
Ford Kuga III kanapa
Miejsca z tyłu również nie brakuje, ale wyprofilowanie kanapy oraz tunel środkowy utrudniają zajęcie wygodnej pozycji.
Ford Kuga III bagażnik
Bagażnik jest pojemny, choć nie ma regularnych kształtów.
Ford Kuga III bagażnik
Po złożeniu oparć kanapy uzyskujemy niemal płaską podłogę.

Używany Ford Kuga III – silniki

Ford Kuga oferuje różnorodność silników, rozpoczynając od jednostki benzynowej 1.5 EcoBoost o mocy 120 KM, a sięgając aż po wysokoprężne 2.0 EcoBlue o mocy 190 KM z technologią miękkiej hybrydy MHEV. W 2019 roku wprowadzono hybrydę plug-in o mocy systemowej 225 KM, opartą na benzynowym silniku o pojemności 2.5, natomiast w 2020 roku pojawiła się tradycyjna hybryda o mocy systemowej 190 KM, również bazująca na jednostce 2.5.

Ford Kuga III silnik
Silnik 1.5 EcoBoost o mocy 150 KM to optymalne i wystarczające rozwiązanie dla tego auta.

Jeśli chodzi o wybór silnika, jako optymalny wybór zaleca się jednostki o mocy 150 KM. Najsłabsza wersja benzynowa charakteryzuje się ograniczoną dynamiką, więc jeżeli Kuga ma pełnić funkcję rodzinnego samochodu, zdecydowanie odradza się ten wybór. Co do hybryd, dla tych, którzy pragną oszczędnego użytkowania bez rezygnacji z dynamiki, hybryda tradycyjna o mocy systemowej 190 KM stanowi najlepszy wybór. Zapewnia bezproblemową eksploatację, eliminując konieczność analizy zasięgu i innych kwestii. Natomiast dla tych, którzy mają dostęp do ładowania, hybryda plug-in jest idealna, a jej zasięg powyżej 50 kilometrów idealnie sprawdza się podczas dojazdów do pracy.

Ford Kuga III silnik
Hybryda równoległa o mocy 190 KM oraz napęd na wszystkie koła – wydajne i oszczędne rozwiązanie.

Używany Ford Kuga III – opinie użytkowników

 Zalety 

„Klasyczna, bardzo ładna stylistyka, a w wersji ST-Line ma nieco sportowych cech”.

„Bardzo przyjemne prowadzenie jak na dość dużego i komfortowego SUV-a”.

„Wysoki komfort podróży, zadowalająca ergonomia i niezłe wyposażenie”.

„Zaskakująco wydajne, dynamiczne i oszczędne wersje hybrydowe”.

 Wady 

„Nie jest to auto, które ma zachwycać na ulicy (może poza wersją Vignale)”.

„Na rynku wtórnym znajdziemy raczej rozsądnie wyposażone wersje”.

„Wnętrze wydaje się mało nowoczesne i nie ma zbyt wielu ciekawych gadżetów”.

„Bazowe wersje o mocy 120 KM nie sprawdzą się w roli rodzinnego auta”.

Ford Kuga III PHEV
Wersja z hybrydą PHEV będzie dobrym rozwiązaniem dla podróżujących często do pracy i na krótkie dystanse. Oczywiście o ile mają gdzie ładować baterię.

Używany Ford Kuga III – awaryjność, typowe usterki

Po czterech latach obecności na rynku, typowe usterki są rzadkością. Niemniej jednak, warto zwrócić uwagę na kilka kwestii. Pojedyncze doniesienia w sieci sugerują pojawianie się rdzy na przednich drzwiach. Zaleca się dokładne sprawdzenie tego elementu podczas poszukiwania modeli na rynku wtórnym. Innym potencjalnym problemem, który warto sprawdzić, jest nieszczelność w okolicach filtra powietrza. W przypadku intensywnych opadów deszczu, woda może dostać się do filtra, co prowadzi do jego zatkania i braku przepływu powietrza. Przy zakupie używanego modelu, warto zwrócić uwagę na te aspekty.

Ford Kuga III panel klimatyzacji
Warto sprawdzić, czy z kratek nawiewów nie wydostaje się nieprzyjemny zapach. To może być oznaka problemów ze szczelnością układu klimatyzacji.

Używany Ford Kuga III – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w modelu Ford Kuga III znajduje się na podszybiu w lewym dolnym rogu, jak również przed przednim fotelem pasażera z prawej strony (wytłoczone trwale na nadwoziu). Numer VIN można również znaleźć na słupku środkowym B z prawej strony, na naklejce pod drzwiami pasażera.

Ford Kuga III VIN

Używany Ford Kuga III – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było blisko 300 ogłoszeń dotyczących Forda Kugi. Propozycji jest sporo, ale za te najtańsze, nierzadko z silnikiem o mocy 120 KM trzeba zapłacić ponad 85 000 złotych. Przykładowo egzemplarz z silnikiem 1.5 EcoBoost o mocy 120 KM z przebiegiem ponad 90 000 kilometrów to koszt 88 000 złotych. Za około 160 000 znajdziemy wariant ST-Line X z silnikiem 2.0 EcoBlue o mocy 190 KM, napędem AWD i przebiegiem 30 000 kilometrów.

Używany Ford Kuga III – podsumowanie

Ford Kuga stanowi doskonałą opcję dla tych, którzy poszukują praktycznie nowego samochodu z niewielkim przebiegiem, jednocześnie licząc na oszczędność sięgającą kilkunastu procent w porównaniu do cen salonowych. Na rynku pojazdów używanych dostępnych jest wiele interesujących propozycji. Warto unikać szczególnie skromnych wersji z bazowym silnikiem benzynowym, nawet kosztem potencjalnych oszczędności. Wybór mocniejszej wersji gwarantuje nie tylko lepszą dynamikę i niższe zużycie paliwa, lecz również pozwala docenić dodatkowe wyposażenie w trakcie długotrwałej eksploatacji.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Fordach:

Używany Ford Kuga II (2012-2019) – opinie użytkowników

Używany Ford Puma II (od 2019 r.) – opinie użytkowników

Ford Kuga III bok

Ford Kuga III – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 461/188/168 cm
Rozstaw osi 271 cm
Pojemność bagażnika 419-1534 l
Ford Kuga III – dane techniczne, osiągi, spalanie (wybrane silniki)
Silnik 1.5 EcoBoost 1.5 EcoBoost 2.0 EcoBlue MHEV 2.0 EcoBlue 2.5 Hybrid 2.5 PHEV
Pojemność 1499 cm³ 1499 cm³ 1995 cm³ 1995 cm³ 2488 cm³ 2488 cm³
Paliwo benz., turbo benz., turbo turbodiesel turbodiesel benz. + elektr. benz. + elektr.
Maks. moc 120 KM 150 KM 150 KM 190 KM 190 KM 225 KM
Maks. moment 240 Nm 240 Nm 370 Nm 400 Nm 200 Nm (spalinowy) 200 Nm (spalinowy)
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,5 s 9,7 s 9,6 s 8,7 s 9,4 s 8,7 s
Prędkość maks. 184 km/h 195 km/h 194 km/h 208 km/h 196 km/h 208 km/h
Śr. zużycie paliwa 7 l/100 km 6,9 l/100 km 5,2 l/100 km 6,2 l/100 km 5,7 l/100 km 1,4 l/100 km

Używany Ford Kuga III – galeria

Ford Kuga III przód

Ford Kuga III przód

Ford Kuga III przód

Ford Kuga III bok

Ford Kuga III tył

Ford Kuga III tył

Ford Kuga III tył

Ford Kuga III bok

Ford Kuga III kokpit
Dużo przycisków, pokręteł, przełączników. Początkowo można się w tym pogubić, ale obsługa jest wygodna i intuicyjna.
Ford Kuga III zegary
Wirtualny ekran zegarów jest czytelny, choć ekran wydaje się słabo zagospodarowany.
Ford Kuga III zegary
Wyświetlane informacje możemy w znacznym stopniu modyfikować.
Ford Kuga III ekran
Ekran z szeroką ramką wygląda już trochę staromodnie.
Ford Kuga III ekran
System jest odrobinę przestarzały, ale łączność ze smartfonem powinna załatwić sprawę.
Ford Kuga III podłokietnik
Podłokietnik jest dość skromny, choć posiada praktyczną półkę.
Ford Kuga III panel klimatyzacji
Duży i czytelny panel klimatyzacji staje się rzadkością w nowoczesnych autach.
Ford Kuga III tunel środkowy
Tunel środkowy obejmuje zarówno uchwyty na kubki, jak i pokrętło skrzyni biegów, przyciski odpowiedzialne za hamulec elektroniczny oraz tryby jazdy.
Ford Kuga III pokrętło skrzyni biegów
Pokrętło zamiast dźwigni lub przycisków? Początkowo przeszkadza, ale można sie przyzwyczaić.
Ford Kuga III panel przycisków
Zamiast szukać na ekranie dotykowym, najważniejsze funkcje dostępne pod ręką. Super rozwiązanie!
Ford Kuga III porty i złącza
Nie zabrakło portów USB i tradycyjnej zapaniczki.
Ford Kuga III fotele
Miejsca nie brakuje, krótkie siedzisko trzeba zaakceptować, ale za to pozycja za kierownicą jest bez zarzutu.
Ford Kuga III kanapa
Z tyłu wygodnie mogą podróżować dwie dorosłe osoby, ale i trzecia na krótką podróż również się zmieści.
Ford Kuga III gniazdko
Między fotelami znalazło się miejsce na dodatkowe źródło prądu.
Ford Kuga III bagażnik
Bagażnik jest przestronny i pomieści sporo, choć mógłby mieć bardziej regularne kształty boczków.
Ford Kuga III bagażnik
Po złożeniu oparć miejsca nie zabraknie nawet na duże zakupy.
Ford Kuga III bagażnik
Pod podłogą bagażnika możemy znaleźć m.in. elementy opcjonalnego systemu audio.
Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji