Dopracowany SUV Forda w tej generacji doczekał się sporego wyboru jednostek napędowych. Jaki silnik wybrać w używanym Fordzie Kuga II?
Ford Kuga od samego początku zjednał w sobie uznanie odbiorców, doskonale wpisując się w potrzeby rodzin – zarówno w jeździe na co dzień, jak i na dalekie wyjazdy. Pierwsza generacja z 2008 roku rozczarowywała jednak małym bagażnikiem i skromnym wyborem silników. Obydwie te kwestie poprawiono w debiutującej już 4 lata później Kudze II. Zamiast skromnych 360 l z poprzednika dysponuje ona już godnym uznania bagażnikiem o pojemności 456 l, w dodatku ustawnym i łatwym do zagospodarowania. Auto budzi też uznanie objętością przedziału pasażerskiego, choć wymaga przyzwyczajenia odnośnie obsługi kokpitu (pełno na nim przycisków). W porównaniu do Kugi I istotnie rozszerzono paletę wersji benzynowych, stosując odmiany o optymalnej mocy ok. 150 KM przy jednoczesnej kontynuacji wytwarzania dynamicznych, ponad 200-konnych wariantów. W ofercie pojawiło się też więcej wersji wysokoprężnych.
Jaki silnik warto wybrać w używanym Fordzie Kuga II? Oto przegląd wszystkich jednostek napędowych tego auta.
Używany Ford Kuga II – silniki benzynowe
- 1.5 EcoBoost (120 KM, 150 KM, 176 KM, 182 KM)
- 1.6 EcoBoost (150 KM, 182 KM)
- 2.0 EcoBoost (230 KM, 242 KM)
Kugę II oferowano z kilkoma jednostkami benzynowymi EcoBoost, które mają turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. W latach 2012-2014 montowano silniki 1.6 EcoBoost w dwóch wersjach mocy: 150 lub 182 KM. Miewają poważne problemy z przegrzewaniem się wskutek mało wydajnego układu chłodzenia. Lekceważenie niepokojących objawów (m.in. podwyższonej temperatury roboczej na wskaźniku) doprowadzało nawet do pęknięć bloków tych silników. Oprócz tego w 1.6 EcoBoost potrafią zawodzić pompy paliwowe. W 2014 roku wprowadzono nową jednostkę 1.5 EcoBoost i sprzedawano ją łącznie w 4 wersjach mocy: 120, 150, 176 i 182 KM. Jest już bardziej dopracowana, choć niektórzy zgłaszali problemy z uszczelkami pod głowicą. W 2017 roku wprowadzono topowego 2.0 EcoBoost o mocy najpierw 230, a później 242 KM. W odróżnieniu od 1.5 i 1.6 z paskiem rozrządu, tu pracuje trwały łańcuch. Dobrze przedstawia się jego awaryjność, choć średnio pali 9,5-10 l/100 km. Przednionapędowe warianty 1.5/1.6 EcoBoost zadowalają się ok. 8-9 l/100 km, natomiast ich odmiany z napędem na 4 koła zużywają nawet 11 l/100 km. Obecność napędu 4×4 negatywnie też wpływa na osiągi. Oferowano go tylko w 2.0 EcoBoost i w najmocniejszych wariantach 1.5 EcoBoost (176/182 KM) oraz 1.6 EcoBoost (182 KM). Słabsze wersje konfigurowano z 6-biegowymi skrzyniami ręcznymi, a topowe (od 176 KM) z automatami o 6 przełożeniach. Opcjonalnie można było go zamówić także do 150-konnego 1.5 EcoBoost.
Silnik | 1.5 EcoBoost | 1.5 EcoBoost | 1.5 EcoBoost | 1.5 EcoBoost |
---|---|---|---|---|
Pojemność | 1498 cm³ | 1498 cm³ | 1498 cm³ | 1498 cm³ |
Paliwo | PB | PB | PB | PB |
Maks. moc | 120 KM | 150 KM | 176 KM | 182 KM |
Maks. moment | 240 Nm | 240 Nm | 240 Nm | 240 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 12,5 s | 9,7 s | 11,4 s | 10,1 s |
Prędkość maks. | 180 km/h | 195 km/h | 197 km/h | 200 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 6,2 l/100 km | 6,2 l/100 km | 9,0 l/100 km | 7,4 l/100 km |
Silnik | 1.6 EcoBoost | 1.6 EcoBoost | 2.0 EcoBoost | 2.0 EcoBoost |
---|---|---|---|---|
Pojemność | 1596 cm³ | 1596 cm³ | 1999 cm³ | 1999 cm³ |
Paliwo | PB | PB | PB | PB |
Maks. moc | 150 KM | 182 KM | 230 KM | 242 KM |
Maks. moment | 240 Nm | 240 Nm | 366 Nm | 394 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,7 s | 9,7 s | 9,5 s | 8,8 s |
Prędkość maks. | 195 km/h | 200 km/h | 205 km/h | 212 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 6,6 /100 km | 7,7 l/100 km | 9,5 l/100 km | 8,7 l/100 km |
Używany Ford Kuga II – silniki Diesla
- 1.5 TDCi (120 KM)
- 2.0 TDCi (120 KM, 140 KM, 150 KM, 163 KM, 180 KM)
Pierwsze skrzypce w gamie Diesli grają francuskie jednostki 2.0 TDCi, które pochodzą od koncernu PSA. W Kudze II występowały w aż 5 wersjach mocy: 120, 140, 150, 163 i 180 KM. Po liftingu paletę uzupełnił 120-konny 1.5 TDCi. Turbodiesle pozwalają nieco przyoszczędzić na paliwie, gdyż w cyklu mieszanym zużywają ok. 7-7,5 l/100 km. Dobrze przedstawia się ich niezawodność. Mimo skomplikowanego osprzętu (piezoelektryczne wtryski, turbo ze zmienną geometrią, koło dwumasowe) sprawiają jednostkowe kłopoty z DPF-em i pompą podciśnieniową, zdarzają się jeszcze wycieki oleju. Wersje 2.0 TDCi o mocy 140 i 150 KM opcjonalnie konfigurowano z napędem 4×4, natomiast warianty 163- i 180-konne mają 4×4 w standardzie. Tylko do diesli przewidziano dwusprzęgłową skrzynię automatyczną Powershift: konkretnie do 1.5 TDCi i 2.0 TDCi od 140 KM. Jej trwałość nie jest najlepsza: po 200 tys. km (przy zaniedbaniach – nawet wcześniej) może już wymagać drogiego remontu. Nim kupimy Kugę z tą przekładnią, sprawdźmy czy nie poszarpuje i czy zmienia biegi bez nadmiernego ich przeciągania.
Silnik | 1.5 TDCi | 2.0 TDCi | 2.0 TDCi | 2.0 TDCi |
---|---|---|---|---|
Pojemność | 1498 cm³ | 1997 cm³ | 1997 cm³ | 1997 cm³ |
Paliwo | ON | ON | ON | ON |
Maks. moc | 120 KM | 120 KM | 140 KM | 150 KM |
Maks. moment | 270 Nm | 310 Nm | 320 Nm | 370 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 12,7 s | 12,7 s | 12,0 s | 10,1 s |
Prędkość maks. | 173 km/h | 173 km/h | 190 km/h | 194 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 4,4 l/100 km | 4,4 l/100 km | 5,3 l/100 km | 4,7 l/100 km |
Silnik | 2.0 TDCi | 2.0 TDCi |
---|---|---|
Pojemność | 1997 cm³ | 1997 cm³ |
Paliwo | ON | ON |
Maks. moc | 163 KM | 180 KM |
Maks. moment | 340 Nm | 400 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,9 s | 9,2 s |
Prędkość maks. | 198 km/h | 202 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 5,9 l/100 km | 6,5 l/100 km |
Używany Ford Kuga II – który silnik wybrać?
Oferta rynkowa Kugi II obfituje w 2-litrowe Diesle i to właśnie na nie naszym zdaniem warto postawić w tym samochodzie. Świetnie łączą akceptowalne osiągi z umiarkowanym spalaniem i przystępną niezawodnością. Niezłe (choć powolne) są także silniki 1.5 TDCi. Spośród benzynowych lepiej postawić na nowszego 1.5 EcoBoost, a do częstych wyjazdów w trasę – nawet na 2.0 EcoBoost.