Volvo wciąż ma w ofercie modele z napędami konwencjonalnymi, w tym luksusowe, niezwykle komfortowe kombi – V90. Jakie są opinie o tym modelu i na co zwracać uwagę przy zakupie?
Zazwyczaj duże, szwedzkie kombi kojarzy się ze starym Volvo w kolorze brązu lub bordo, o linii nadwozia odrysowanej ekierką, z niewielką finezją, ale ponadprzeciętną odpornością i solidnością. Poza tym te wielkie, szwedzkie jeżdżące pudła imponowały bezpieczeństwem, dlatego też stawały się często obiektem pożądania głowy rodziny. Teraz jest nieco inaczej, bowiem wciąż oferowana generacja Volvo V90 to praktycznie dostojna limuzyna z nadwoziem kombi. Smukła, elegancka sylwetka, do tego fantastyczne wyposażenie i rewelacyjna jakość wykończenia wnętrza. Trzeba przyznać, że Szwedom po raz kolejny udało się rozbić bank i zaprojektować auto, które się nie starzeje i mimo obecności na rynku od 2016 roku, jeszcze z powodzeniem może być oferowane przez kolejnych kilka lat.
Używane Volvo V90 – nadwozie, wymiary
Duże, prestiżowe kombi o pięknej sylwetce, które w niektórych konfiguracjach wręcz zachwyca. Metaliczny lakier, duże felgi z chromowanymi akcentami, pięknych akcentów i wstawek, do tego duży, ale nie przesadzony chromowany grill z finezyjnie wyżłobionymi pionowymi poprzeczkami, przednie lampy z sygnaturą a’la „młot Thora” oraz tylne klosze lamp w specyficznym, pionowym ułożeniu, które podkreślają łagodnie opadającą linię klapy. Do tego bardzo klasyczna, spójna i symetryczna linia nadwozia oraz nieprzeciętne gabaryty. Volvo V90 wciąż robi wrażenie i zapewne jeśli Volvo zdecydowałoby się je dalej oferować, aktualizując co nieco wygląd i wnętrze, nikt nie miałby nic przeciwko, aby to auto pozostało w ofercie tak długo, jak tylko się da. Jeśli chodzi o gabaryty, szwedzkie kombi mierzy 4945 mm długości, 2019 mm szerokości i 1472 mm wysokości. Rozstaw osi to 2941 mm.
Używane Volvo V90 – wnętrze, bagażnik
Wnętrze samochodu jest przestronne i wygodne. Wszystko jest tu dopracowane, solidne i wysokiej klasy. Materiały zachwycają jakością, a elementy idealnie się ze sobą łączą. Stylizacja jest minimalistyczna, lecz nie pozbawiona elegancji. Jasne wnętrze sprawia wrażenie luksusowego, a fotele z szerokimi możliwościami regulacji, w tym długości siedziska, zapewniają komfort podczas długich podróży. Na desce rozdzielczej brakuje tradycyjnych przycisków i pokręteł. Większość opcji i funkcji obsługuje się za pomocą ekranu dotykowego, który jest prosty w użyciu, ale wymaga pewnego przyzwyczajenia. Podobnie jest z wirtualnymi zegarami przed kierowcą. Mają ładny wygląd i dobrą czytelność, ale niektóre ustawienia komputera pokładowego lub parametry jazdy mogą być trudne do znalezienia. Nie można jednak nic zarzucić wyglądowi i jakości materiałów.
Konsola środkowa pomiędzy fotelami jest bardzo estetyczna, z małymi schowkami ukrytymi pod eleganckimi roletkami. Również przełącznik zapłonu w kształcie małej, wytłoczonej gałki jest bardzo atrakcyjny. Obok niego znajdują się pokrętło do wyboru trybów jazdy i dwa przyciski do obsługi hamulca ręcznego i funkcji Auto Hold. Na kanapie jest dużo miejsca, zarówno na nogi, jak i na głowę. Szerokość również jest satysfakcjonująca, chociaż środkowe miejsce nie nadaje się na dłuższe trasy ze względu na wysoki tunel środkowy i specyficzne wyprofilowanie siedziska. Ciekawym rozwiązaniem jest podkładka na skrajnych siedziskach kanapy, którą można podnieść i zamienić w poduszkę dla większego dziecka. Bagażnik jest pojemny i w standardowej konfiguracji dla 5 osób oferuje 560 litrów, zaś po złożeniu oparć kanapy – 1526 litrów.
Używane Volvo V90 – silniki
W V90 teoretycznie można było wybrać spośród wielu jednostek napędowych, ale wszystkie warianty bazowały na tym samym 2-litrowym motorze. Nie ma mowy o motorach 5- lub 6-cylindrowych, nie mówiąc już o V8, który w mniejszym litrażu swobodnie zmieściłby się pod długą maską. Szkoda, bo większy silnik pasowałby do dużego, luksusowego kombi. Zresztą niemiecka konkurencja wciąż oferuje większe litraże w swoim modelach. Tak czy inaczej w ofercie dostępny jest silnik 2.0 T5 o mocy 254 KM (później 250 KM) i momencie obrotowym 340 Nm. To pozwala na przyspieszenie tego dużego i ciężkiego auta od 0 do 100 km/h w 7 sekund. Silniejszą opcją jest model z silnikiem 2.0 T6 o mocy 320 KM (potem 310 KM) i momencie obrotowym 400 Nm. Tutaj sprint do setki zajmuje nieco ponad 6 sekund, a maksymalna prędkość (przed ograniczeniem do 180 km/h) to 250 km/h. Warto też wspomnieć o wersji hybrydowej 2.0 T8 TwinEngine o mocy 310 KM a nawet 390 KM. To interesująca propozycja dla tych, którzy mają możliwość ładowania auta i na co dzień jeżdżą na krótkich dystansach do pracy, szkoły, sklepu itp.
Po 2020 roku pojawiły się także wersje z miękką hybrydą, tj. 2.0 B4 i B6 o mocy 197 i 299 KM. Dla fanów silników Diesla również przygotowano kilka ofert. Bazą jest silnik 2.0 D3 o mocy 150 KM i momencie obrotowym 350 Nm. Tutaj przyspieszenie do setki jest już dość długie i trwa ponad 10 sekund, a z pełnym obciążeniem może być 1-2 sekundy dłużej. Średnie zużycie paliwa wg producenta to 6,5 l/100km. Silniejsza wersja 2.0 D5 ma 235 KM i 480 Nm momentu obrotowego. Tutaj osiągi są dobre – 7,2 sekundy do setki. Zużycie paliwa również jest przyzwoite, bo według producenta wynosi średnio 5,6 l/100km.
Używane Volvo V90 – opinie użytkowników
Zalety
„Fantastyczna, ponadczasowa i bardzo elegancka stylistyka”.
„Rewelacyjny wygląd i wyposażenie praktycznie każdej wersji”.
„Niezwykle komfortowe i świetnie wyglądające wnętrze”.
„Regulowane siedziska kanapy i bardzo pojemny bagażnik”.
Wady
„Wiele egzemplarzy z silnikiem Diesla ma spore (niekiedy tuszowane) przebiegi”.
„System info-rozrywki wygląda przeciętnie i jest nieintuicyjny”.
„W wersji z większymi felgami jazda po nierównościach jest hałaśliwa”.
„Bardzo wysoka cena zadbanych egzemplarzy”.
Używane Volvo V90 – awaryjność, typowe usterki
Volvo V90 to nowoczesne auto i nie ma z nim wielu problemów, nawet jeśli chodzi o pierwsze modele z początków produkcji. Jednak najmocniejsze wersje mogą być trochę zużyte, ponieważ 2-litrowy silnik generuje sporą moc, a musi poradzić sobie z dużym i ciężkim autem. Dobrze jest też sprawdzić, czy zawieszenie, elektryczna klapa bagażnika i mechanizmy składania siedzeń w drugim rzędzie działają poprawnie. Volvo V90 ma luksusowy charakter, ale często jest używane jako auto rodzinne, które jeździ głównie po mieście. Dlatego warto zwrócić uwagę na stan wnętrza i sprawdzić, czy nie ma tam uszkodzeń, rys, plam itd. Trzeba też sprawdzić, czy nadwozie i podwozie nie mają śladów po parkowaniu lub jazdzie po nierównym terenie (w przypadku V90 Cross Country).
Używane Volvo V90 – gdzie jest numer VIN?
Numer VIN w Volvo V90 znajdziemy na podszybiu w lewym dolnym rogu, jak również w systemie info-rozrywki pod pozycją System-Informacje-Numer VIN pojazdu. Numer VIN znajduje się również na tabliczce znamionowej pod drzwiami, na słupku B po lewej stronie.
Używane Volvo V90 – sytuacja rynkowa, ceny
W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 300 ogłoszeń dotyczących Volvo V90 i V90 Cross Country. Przykładowo model z 2018 roku z przebiegiem 115 000 kilometrów, z silnikiem wysokoprężnym 2.0 D4 o mocy 190 KM to koszt około 100 000 złotych. Za około 240 000 złotych kupimy egzemplarz z 2021 roku z przebiegiem 40 000 kilometrów napędem hybrydowym plug-in T8 o mocy 390 KM.
Używane Volvo V90 – podsumowanie
Volvo V90 to duże kombi o klasycznym, eleganckim i reprezentatywnym wyglądzie, który oferuje mnóstwo komfortu i przestrzeni, a także przyjemność z jazdy na długich trasach. To szwedzkie auto ma ponadczasową stylistykę, która będzie się podobać przez lata. Jedynym minusem może być to, że wszystkie silniki mają pojemność 2.0, co niektórym może nie wystarczać.
Polecamy inne nasze artykuły o używanych Volvo:
Używane Volvo V70 III (2007-2016) – opinie użytkowników
Używane Volvo XC60 II (od 2017 r.) – opinie użytkowników
Dł./szer./wys. | 494/201/147 cm |
Rozstaw osi | 294 cm |
Pojemność bagażnika | 560-1526 l |
Silnik | 2.0 T5 | 2.0 T6 | 2.0 D4 | 2.0 D5 |
---|---|---|---|---|
Pojemność | 1969 cm³ | 1969 cm³ | 1969 cm³ | 1969 cm³ |
Paliwo | PB | PB | ON | ON |
Maks. moc | 250 KM | 310 KM | 190 KM | 235 KM |
Maks. moment | 350 Nm | 400 Nm | 400 Nm | 480 Nm |
0-100 km/h | 7 s | 6,1 s | 8,1 s | 7,2 s |
Prędkość maks. | 230 km/h | 250 km/h | 220 km/h | 240 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 6,8 l/100 km | 7,7 l/100 km | 5,3 l/100 km | 4,9 l/100 km |
Silnik | 2.0 B4 MHEV | 2.0 B6 MHEV | 2.0 T8 TwinEngine (PHEV) |
---|---|---|---|
Pojemność | 1969 cm³ | 1969 cm³ | 1969 cm³ |
Paliwo | PB + EV | PB + EV | PB + EV |
Maks. moc | 197 KM | 299 KM | 310 KM |
Maks. moment | 300 Nm | 420 Nm | 400 Nm |
0-100 km/h | 7,9 s | 6,2 s | 4,8 s |
Prędkość maks. | 180 km/h | 180 km/h | 180 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 6,0 l/100 km | 6,7 l/100 km | 1,1 l/100 km |