UżywaneOpinieUżywane Suzuki S-Cross (od 2021 r.) - opinie, dane techniczne, typowe...

Używane Suzuki S-Cross (od 2021 r.) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Niezbyt nowoczesny, ale solidny, niezawodny i sprawny w każdych warunkach, a do tego oszczędny? Suzuki S-Cross spełnia wszystkie te kryteria. Jakie są opinie o tym modelu i czy warto się nim zainteresować?

Na rynku wręcz przelewa się od ofert kompaktowych crossoverów i nawet w ofercie jednego producenta znajdziemy kilka propozycji. Także Suzuki może zaoferować kilka modeli w tym stylu, a jednym z nich od 2021 roku jest S-Cross. To następca lubianego modelu SX-4 S-Cross, który poza uszczupleniem nazwy doczekał się również zmian stylistycznych. Z drugiej strony, jeśli spojrzymy na propozycję Suzuki oraz niektórych konkurentów możemy dojść do wniosku, że japońska marka wciąż tkwi w przeszłości. Ale czy to wada? Dla niektórych pewnie tak, ale wciąż jest wielu kierowców, którzy na takie auta spoglądają z sentymentem i chętnie wybierają trochę spokojniejszego stylistycznie i prostszego w obsłudze S-Crossa. Czy model z drugiej ręki jest wart uwagi? Poznajmy bliżej Suzuki S-Crossa zaczynając od stylistyki nadwozia.

Suzuki S-Cross przód
Dość wyrazista stylistyka przodu jest bardzo estetyczna i pozwala wyróżnić się na ulicy.

Suzuki S-Cross – nadwozie, wymiary

Suzuki S-Cross to nowoczesny i funkcjonalny crossover, który łączy w sobie zalety samochodu miejskiego i terenowego. Tak, to nie przesada z tym drugim określeniem, bowiem w ofercie są wersje z napędem AllGrip i całkiem przyzwoitymi właściwościami terenowymi. Rzecz jasna nie mówimy o konkurencie dla Wranglera czy Bronco, ale dojazd na biwak, na działkę po nierównym terenie lub błotnistej drodze nie będzie problemem. Po zmianach nadwozie S-Crossa ma atrakcyjny wygląd, choć oczywiście miłośnicy ekstrawagancji i nowoczesności muszą poszukać czegoś ciekawego u konkurentów. Jeśli chodzi o wygląd, w oczy rzucają się przede wszystkim duże klosze lamp przednich z ciekawym układem wewnętrznym oraz duży grill z chromowaną poprzeczką i logo. W zderzak wkomponowano kierunkowskazy oraz lampy przeciwmgielne. Nie zabrakło również licznych nakładek z tworzywa sztucznego m.in. na nadkolach i progach. Tył z kolei zdominowany jest przez duże, przezroczyste klosze lamp połączone ze sobą czarną blendą. Suzuki S-Cross mierzy 4300 mm długości, 1785 mm szerokości oraz 1585 mm wysokości. Rozstaw osi to 2600 mm.

Suzuki S-Cross tył
Tylne lampy z przezroczystymi kloszami już wyszły z mody, ale pasują do S-Crossa i dodają mu uroku.

Używane Suzuki S-Cross – wnętrze, bagażnik

Wnętrze Suzuki S-Crossa to połączenie japońskiej funkcjonalności i klasyki. Nie ma tu może elegancji Alfy Romeo MiTo ani solidności Volkswagena Polo, ale za to jest praktyczne i wygodne. Wiele elementów wykonano z plastiku o różnych fakturach, są też elementy połyskujące m.in. wokół ekranu systemu info-rozrywki, ale całość dobrze do siebie pasuje. Kierownica ma ciekawy design z dodatkowymi przyciskami na dole. Panel klimatyzacji jest prosty i estetyczny, a pod nim znajduje się półka na drobiazgi, port USB oraz przyciski do sterowania poziomem podgrzewania foteli. Zegary mają ładną stylistykę i są czytelne, w centralnej części umieszczono ekran komputera pokładowego, po bokach zaś staromodne bagnety do podstawowych ustawień.

Suzuki S-Cross kokpit
Kokpit w S-crossie jest poukładany, ergonomiczny, choć brakuje wielu dodatków np. indukcyjnej ładowarki.

Fotele wyglądają wygodnie, mają rozbudowane boczki, dzięki czemu świetnie trzymają w zakrętach i podczas jazdy po nierównościach. Jest także obszerny podłokietnik z pojemnym schowkiem. Nie można narzekać na miejsce z tyłu – jest go wystarczająco dużo. Środkowy pasażer nie będzie zbyt często spotykanym zjawiskiem, ale jeśli już się pojawi, może marudzić na środkowy tunel – jest dość wysoki i szeroki. Bagażnik ma pojemność 430 litrów, a po złożeniu oparć kanapy – 1665 litrów. Niestety w bagażniku nie znajdziemy żadnych udogodnień, ani jednego haczyka na torbę, choć warto docenić dodatkowe złącze 12V. Po złożeniu oparć podłoga jest praktycznie płaska, co dobrze wpływa na funkcjonalność i rodzinny charakter S-Crossa.

Suzuki S-Cross fotele
W tym aucie nie ma miejsca na sport, ale fotele nieźle trzymają w zakrętach np. podczas jazdy po nierównościach.
Suzuki S-Cross kanapa
Kanapa ma wystarczająco miejsca dla dwóch dorosłych pasażerów nawet na dłuższą podróż. Środkowy pasażer nie będzie miał zbyt wygodnie przez szeroki tunel środkowy.
Suzuki S-Cross bagażnik
Bagażnik ma przyzwoitą pojemność, choć brakuje w nim uchwytów, haczyków czy jakichkolwiek praktycznych rozwiązań.
Suzuki S-Cross bagażnik
Po złożeniu oparć kanapy podłoga jest niemal płaska, co poprawia funkcjonalność.

Używane Suzuki S-Cross – silniki

Oferta silnikowa, jak to bywa w Suzuki, jest skromna i mało zróżnicowana, choć dzięki temu wybór nie jest skomplikowany. Jest więc silnik 1.5 DualJet Strong Hybrid o mocy 116 KM oraz 1.4 BoosterJet generujący 129 KM. Obie jednostki to napędy hybrydowe, choć ta słabsza oferuje nieco więcej mocy płynącej z silnika elektrycznego (aż 33 KM). Osiągi są raczej kiepskie, ale Suzuki S-Cross nie ma za grosz ambicji sportowych. Liczy się płynność jazdy i skuteczność w trudnych warunkach pogodowych. Wybierając wersję z napędem AllGrip mamy nieco więcej pewności na drodze i podstawowe możliwości terenowe. Osiągi? Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 12 sekund, a prędkość maksymalna to 175 km/h. Średnie spalanie wg. producenta to 5,2 l/100 km.

Suzuki S-Cross silnik
Napęd hybrydowy na bazie wolnossącej jednostki 1.5 nie oferuje zbyt dobrej dynamiki, ale prostota konstrukcji i niskie spalanie wynagradzają braki.

O wiele więcej werwy przy zachowaniu podobnego spalania (5,3 l/100 km) oferuje jednostka 1.4 BoosterJet o mocy 129 KM. Silnik elektryczny generuje tutaj tylko 13 KM, ale przyspieszenie od 0 do 100 km/h skraca się do 9,5 sekundy – o 2,5 sekundy krócej niż w słabszej wersji. Również prędkość maksymalna jest wyższa – 195 km/h.

Suzuki S-Cross silnik
Silnik 1.4 BoosterJet z układem miękkiej hybrydy przy zachowaniu niemal takiego samego spalania oferuje o wiele lepszą dynamikę.

Używane Suzuki S-Cross – opinie użytkowników

 Zalety 

„Przyjemny dla oka wygląd z kilkoma stylistycznymi smaczkami”.

„Niezłe wyposażenie w rozsądnej cenie m.in. podgrzewane fotele”.

„Bardzo przyjemne prowadzenie i podstawowe właściwości terenowe w wersji AllGrip”.

„Solidne i bezproblemowe jednostki napędowe, niskie spalanie”.

 Wady 

„Miłośnicy nowoczesnych rozwiązań nie znajdą w tym modelu niczego ciekawego”.

„Jakość materiałów we wnętrzu oraz spasowanie nie są idealne”.

„Skromny wybór silników oraz dość wolna przekładnia automatyczna”.

„Trochę szkoda, że nie zadbano o praktyczne dodatki w bagażniku”.

Suzuki S-Cross tył
Suzuki S-Cross w wersji z hybrydą pod maską.

Używane Suzuki S-Cross – awaryjność, typowe usterki

Suzuki to marka, która słynie z prostoty, wytrzymałości i niezawodności swoich samochodów. S-Cross to model, który korzysta ze sprawdzonych rozwiązań technicznych – silniki i napęd na cztery koła ALLGRIP są używane również w innych modelach. Wnętrze S-Crossa nie jest wyszukane, ale solidne i dobrze wykończone. Jedynym mankamentem jest to, że przy większych przebiegach mogą się pojawiać nieprzyjemne odgłosy z elementów wykończenia. Poza tym S-Cross to nowy samochód, który nie ma żadnych typowych i częstych usterek.

Suzuki S-Cross schowek
W wielu miejscach jest sporo twardego plastiku, który szybko się rysuje i niekiedy zaczyna trzeszczeć.

Używane Suzuki S-Cross – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Suzuki S-Cross znajduje się na w centralnej części przegrody czołowej oraz na słupku B z prawej strony, pod drzwiami pasażera. Numer VIN znajdziemy również na obudowie deski rozdzielczej z lewej strony (widoczny przez szybę).

Suzuki S-Cross numer VIN

Używane Suzuki S-Cross – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 40 ogłoszeń modelu Suzuki S-Cross. Egzemplarz z 2021 roku z silnikiem 1.4, wyposażeniem Premium oraz skrzynią automatyczną, z przebiegiem 32 000 kilometrów kosztuje około 85 000 złotych. Ponad 100 000 złotych kosztują modele z 2023 roku z tym samym silnikiem, ale niższym wyposażeniem i przebiegiem kilkunastu tysięcy kilometrów.

Używane Suzuki S-Cross – podsumowanie

Suzuki S-Cross to świetna propozycja dla tych, którym zależy przede wszystkim na solidności, prostocie i niezawodności. Nie jest to auto, które zachwyca techniką, gadżetami czy stylistyką, ale przekonuje do siebie wygodą, pewnością prowadzenia i podstawowymi właściwościami terenowymi dzięki opcjonalnemu napędowi na wszystkie koła.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Suzuki:

Używane Suzuki SX4 S-Cross (2013-2021) – opinie użytkowników

Używane Suzuki Vitara (od 2015 r.) – opinie użytkowników

Suzuki S-Cross bok

Suzuki S-Cross – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 430/178/158 cm
Rozstaw osi 260 cm
Pojemność bagażnika 430-1665 l
Suzuki S-Cross – dane techniczne, osiągi, spalanie
Silnik 1.5 DualJet Strong Hybrid 1.4 BoosterJet
Pojemność 1462 cm³ 1373 cm³
Paliwo benzynowy (HEV) benzynowy (MHEV)
Maks. moc 116 KM 129 KM
Maks. moment 138 Nm 235 Nm
0-100 km/h 12 s 9,5 s
Prędkość maks. 175 km/h 195 km/h
Śr. zużycie paliwa 5,2 l/100 km 5,3 l/100 km

Używane Suzuki S-Cross – galeria

Suzuki S-Cross przód Suzuki S-Cross przód Suzuki S-Cross przód Suzuki S-Cross bok Suzuki S-Cross tył Suzuki S-Cross tył Suzuki S-Cross tył Suzuki S-Cross bok

Suzuki S-Cross kokpit
Jest estetycznie, choć twarde plastiki oraz lakierowana ramka wokół ekranu lubią się rysować.
Suzuki S-Cross zegary
Czytelne zegary oraz ekran komputera pokładowego ze staromodnym sterowaniem.
Suzuki S-Cross ekran
Na ekranie możemy śledzić przepływ mocy w układzie hybrydowym.
Suzuki S-Cross ekran
System jest prosty i niewyszukany, ale spełnia swoje zadanie.
Suzuki S-Cross ekran
Kamery pozwalają sprawniej manewrować na ciasnych parkingach.
Suzuki S-Cross skrzynia biegów
Dla miłośników tradycyjnych rozwiązań jest oczywiście 6-biegowa przekładnia manualna.
Suzuki S-Cross schowek
Jest także półka na smartfona oraz port USB. Szkoda, że nie jest wyłożona jakimś materiałem.
Suzuki S-Cross skrzynia biegów
Przekładnia automatyczna nie jest zbyt szybka, ale płynnie zmienia biegi i zapewnia komfort.
Suzuki S-Cross schowek
Pod podłokietnikiem znajdziemy również spory schowek.
Suzuki S-Cross panel klimatyzacji
Panel klimatyzacji jest prosty w obsłudze i bardzo czytelny.
Suzuki S-Cross tryby jazdy
W wersji z napędem na wszystkie koła AllGrip mamy kilka trybów jazdy do wyboru.
Suzuki S-Cross fotele
Fotele są wygodne i mają wystarczający zakres regulacji.
Suzuki S-Cross kanapa
Z tyłu miejsca jest wystarczająco. Zmieszczą się nawet trzy osoby na krótką wycieczkę, ale pasażer w środku nie będzie miał zbyt wygodnie.
Suzuki S-Cross bagażnik
Bagażnik zyskuje punkty regularnym kształtem i płaską podłogą, ale traci je za niemal kompletny brak praktycznych rozwiązań.
Suzuki S-Cross bagażnik
Po złożeniu oparć kanapy (60:40) zyskujemy niemal płaską podłogę.
Suzuki S-Cross bagażnik
Pod podłogą wygospodarowano nieco miejsca na akcesoria i drobne dodatki.
Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

2 KOMENTARZE

  1. Haczyk na torbę w bagażniku jest, po lewej – na przeciwko lampki. A sam bagażnik jest lepszy w wersji mocniejszej (miękka hybryda) bo w miejscu baterii na od podłogą spory schowek, samą podłogę można też obniżyć.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji