UżywaneOpinieUżywane Porsche Cayenne II (2010-2017) - opinie, dane techniczne, typowe usterki

Używane Porsche Cayenne II (2010-2017) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Duże, ciężkie, bardzo komfortowe i luksusowe. Nawet nie udaje, że jest w jakikolwiek sposób skromne, a w wyższych wersjach zawstydza osiągami niejedno rasowe auto sportowe. Oto Porsche Cayenne drugiej generacji. Jakie są opinie o tym aucie?

Porsche nie jest już marką kojarzącą się tylko z samochodami sportowymi o niebotycznych osiągach. Od jakiegoś czasu to producent SUV-ów, który każdego roku sprzedaje również duże ilości 911, Caymanów i Boxsterów. Ten wizerunek się zmienił czy tego chcemy czy nie, choć najbardziej zagorzali fani z pewnością z rozrzewnieniem wspominają czasy sprzed Cayenne, Macana czy Panamery. Prawda jest jednak taka, że gdyby nie te trzy modele, być może dziś rozmawialibyśmy o Porsche tylko w czasie przeszłym. Wracając do Cayenne, to samochód niemal kompletny jak na dzisiejsze czasy. To auto, które ma wszystko: wspaniały wizerunek, niezrównaną jakość wykonania, wyjątkowe prowadzenie, doskonałe osiągi i przyzwoitą praktyczność. Dodatkowo, z limitem holowania do 3500 kilogramów, pociągnie prawie każdą przyczepę kempingową lub przyczepę do przewozu koni. Oczywiście cały ten splendor i wszechstronność ma swoją cenę. Nie da się uciec od ogromnych nakładów początkowych i kosztów eksploatacji, ale dobra luksusowe mają być drogie, albo w ogóle przestają być ekskluzywne.

Porsche Cayenne II - tył
Charakterystyczne światła są nie do pomylenia z żadnym innym modelem. Szampański kolor również nie pozwala pozostać anonimowym.

Używane Porsche Cayenne II – wymiary, nadwozie

Pierwsza generacja Porsche Cayenne nie każdemu przypadła do gustu, ale fakt jest jeden – sprzedawała się świetnie i wyprowadziła Porsche na prostą. To dzięki temu modelowi marka ma środki, aby oferować te auta, które kochają tradycjonaliści. Druga generacja to przede wszystkim wszystko to, co najlepsze w Porsche Cayenne I plus świetna stylistyka, szczególnie po liftingu. Pierwowzór nie był zbyt urodziwy, a następca może poszczycić się naprawdę ładną, zgrabną jak na te gabaryty sylwetką i ogromną liczbą najróżniejszych konfiguracji, wersji i wariacji. Teoretycznie trudno znaleźć dwie identyczne konfiguracje, choć przoduje przede wszystkim czarny kolor. Można jednak znaleźć sztukę w czerwonym, złotym czy zielonym wariancie kolorystycznym. Jedno jest pewne – nie pozostaniemy niezauważeni na ulicy. Mimo to, wbrew pozorom, nie jest to olbrzym. Nie należy do małych SUV-ów – to pewne – ale producent postawił na względną zwinność i Cayenne można sobie bez trudu poradzić w mieście. Auto mierzy 4846 mm długości, 1939 mm szerokości i 1705 mm wysokości. Rozstaw osi to 2895 mm.

Porsche Cayenne II - przód
Czerwony kolor świetnie pasuje do Cayenne. Jeśli ktoś lubi sportowy styl, nie będzie zawiedziony.

Używane Porsche Cayenne II – wnętrze, bagażnik

We wnętrzu Porsche Cayenne II już nie ma czarowania i luksus, przepych oraz komfort w sportowym zabarwieniu widać od razu. O ile na zewnątrz można co nieco tuszować np. srebrnym lakierem i rozsądnej wielkości felgami (o ile 19-20 cali to rozsądna wielkość), tak we wnętrzu projektanci popuścili wodze fantazji. Jeśli nikt nigdy nie miał do czynienia z Porsche, po wejściu do wnętrza może dostać prawdziwego oczopląsu. Musielibyśmy chyba trafić na wyjątkowo ubogą wersję, aby nie zostać początkowo przytłoczonym ilością przycisków. Kwintesencją tego wnętrza jest wysoka konsola środkowa z charakterystycznymi uchwytami po bokach. Kojarzą się one raczej z autami terenowymi, ale w Porsche Cayenne, szczególnie w mocniejszych wersjach, również mogą się przydać.

Wróćmy jednak do przycisków. Jest ich mnóstwo! Tryby jazdy, tryby poziomu zawieszenia, tryby pracy napędu na cztery koła, sterowanie nawiewami, klimatyzacją itp. Wydaje się, że każda funkcja ma swój odpowiednik w postaci przycisku. Jeśli ktoś obecnie posiada nowoczesne auto z Grupy Volkswagena np. Seata Leona, w Porsche Cayenne II poczuje się wręcz nieswojo. Ma to jednak swój niepodrabialny urok. Jest oczywiście ekran wpasowany w konsole centralną, ale to tunel środkowy z całym arsenałem przycisków robi największe wrażenie. Nawet pasażerowie z tyłu mają do dyspozycji imponującą konsolę do sterowania klimatyzacją, podgrzewaniem foteli a nawet centralnym zamkiem. O ilości przestrzeni nie ma co pisać, bowiem tej jest bardzo dużo. Jednak jeśli ktoś liczy na dużo miejsca w schowkach, może poczuć rozczarowanie. Bagażnik jest bez zarzutu, choć brakuje dodatków podnoszących praktyczny wymiar tj. haczyków, uchwytów itp. Pojemność to przyzwoite 670/1705 litrów.

Używane Porsche Cayenne II – silniki

Oczywiście kwintesencja Porsche Cayenne II skrywa się pod maską, a tam wybór jest dość spory. Co prawda jeśli chodzi o jednostki napędowe, do wyboru są w zasadzie cztery – po dwa silniki benzynowe i Diesla – ale zakres mocy, szczególnie benzyniaków jest zadowalający. Bazą jest silnik 3.6 V6 o mocy od 300 do nawet 440 KM w zależności od wersji i rocznika. Najmocniejsza odmiana o mocy 440 KM i momencie obrotowym 600 Nm nie dość, że zapewnia świetne osiągi – 5,2 sekundy do setki i 262 km/h prędkości maksymalnej – to na dodatek brzmi świetnie, choć to „tylko” V6. Dla tych, którzy są wyznawcami V8 przygotowano jednostkę 4,8 o mocy od 400 do nawet 570 KM. Ta najmocniejsza (800 Nm) to prawdziwy potwór, który czyni z Cayenne II niesamowicie szybkie i agresywne auto (gdy kierowca tego chce). Od 0 do 100 km/h w 4,1 sekundy i prędkość maksymalna to 284 km/h. W aucie, które waży ponad 2,2 tony.

Porsche Cayenne II - silnik
Blisko 5-litrowa V8-ka to kwintesencja wielkiego SUV-a Porsche. Piękne brzmienie i fantastyczne osiągi.

Dla tych, którzy nie hołdują tradycji i nie muszą jeździć topową benzyną, mogą zdecydować się na jednostkę wysokoprężną. Tak, Porsche z silnikiem Diesla – to możliwe. A przynajmniej było możliwe jeszcze nie tak dawno temu, m.in. w modelu Cayenne II. Bazą był silnik 3.0 Diesel o mocy 245 KM i momencie obrotowym 550 Nm (później 262 i 580 Nm). Nie jest to wiele jak na tą markę, ale do normalnej, oszczędnej (względnie) jazdy w zupełności wystarczy. Około 7,5 sekundy do setki i 221 km/h nie imponuje, ale jak na tak wielkie i komfortowe auto – wystarczy. Alternatywa to 4.1 V8 o mocy 385 KM i momencie obrotowym 850 Nm. Tu już żartów nie ma, bowiem ten potężny silnik jest w stanie rozpędzić wielkiego SUV-a od 0 do 100 km/h w 5,4 sekundy, a średnie spalanie to 8 l/100km. Warto również wspomnieć napęd hybrydowy tj. 3.0 E-Hybrid o mocy 416 KM i momencie obrotowym 590 Nm (po 2014 – wcześniej 380 KM).

Porsche Cayenne II - silnik
Silnik Diesla w Porsche to dość kontrowersyjne rozwiązanie, ale nie da się ukryć, że równie oszczędne.

Używane Porsche Cayenne II – opinie użytkowników

 Zalety 

„Klasyczna, sportowo nacechowana stylistyka SUV-a”.

„Rewelacyjnie wykończone i wyposażone wnętrze”.

„Fantastyczne właściwości jezdne”.

„Mnóstwo wersji wyposażenia i konfiguracji”.

 Wady 

„Wysoka cena zakupu i eksploatacji”.

„Trudno znaleźć zadbany, topowy egzemplarz”.

„Ogromna ilość przycisków, pokręteł itp”.

„Pojemny, ale raczej niepraktyczny bagażnik”.

Używane Porsche Cayenne II – awaryjność, typowe usterki

Porsche Cayenne II to rewelacyjne auto, ale ze względu na bardzo skomplikowaną konstrukcję i gigantyczną ilość funkcji i gadżetów, nie da się ustrzec przed mniej lub bardziej dokuczliwymi (czyt. kosztownymi) awariami. Wbrew pozorom, w wielu przypadkach Cayenne służy jako auto rodzinne, które porusza się głównie po mieście, dlatego też przy oględzinach warto dokładnie obejrzeć nadwozie oraz felgi, jak również wnętrze pod kątem plam, przetarć itp. Poważniejszych problemów co prawda nie ma, ale warto dokładnie skontrolować automatyczną skrzynię biegów, szczególnie w topowych odmianach. Należy także sprawdzić działanie pneumatycznego zawieszenia, bowiem może okazać się, że pompa nie będzie wystarczająco wydajna i może wymagać wymiany. Przy okazji warto dokładnie sprawdzić stan układu hamulcowego. Sprzedający mógł odkładać to na ostatnią chwilę i pozbywa się auta przed wymianą tarcz i klocków, a w tym modelu jest to wyjątkowo kosztowne.

Porsche Cayenne II - skrzynia biegów
Skrzynia biegów, szczególnie w topowych odmianach często dostaje mocno w kość.

Używane Porsche Cayenne II – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Porsche Cayenne II znajduje się między innymi na podłodze przed fotelem pasażera. Oprócz tego VIN znajdziemy na słupku B pod drzwiami (na naklejce) po stronie pasażera, jak również w lewym dolnym rogu szyby czołowej.

Porsche Cayenne II numer VIN

Używane Porsche Cayenne II – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 230 ogłoszeń dotyczących Porsche Cayenne II. Przykładowo model z 2010 roku z przebiegiem 300 000 kilometrów w wersji z silnikiem Diesla 3.0 to koszt około 90 000 złotych. Dwa razy więcej trzeba wydać na odmianę hybrydową z 2017 roku i z przebiegiem 60 000 kilometrów. Podobną kwotę trzeba wydać na topową odmianę Turbo S z 2013 roku z przebiegiem 170 000 kilometrów.

Używane Porsche Cayenne II – podsumowanie

Duży wybór najróżniejszych wersji, niespotykane w tym segmencie osiągi i jakość prowadzenia, ale bez uszczerbku na komforcie i przestrzeni. Porsche Cayenne II to przykład, że marka tworząca do pewnego momentu rewelacyjne auta sportowe jest w stanie stworzyć równie dobrego SUV-a. Jeśli ktoś jest przygotowany na spory wydatek oraz koszty późniejszej eksploatacji, z pewnością będzie zadowolony z tego modelu.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Porsche:

Używane Porsche Cayenne I (2002-2010) – opinie użytkowników

Używane Porsche 911 (997; 2004-2012) – opinie użytkowników

Porsche Cayenne II - bok

Porsche Cayenne II – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 484/193/170 cm
Rozstaw osi 289 cm
Pojemność bagażnika 670-1705 l
Porsche Cayenne II – dane techniczne, osiągi (wybrane silniki benzynowe)
Silnik 3.6 V6 4.8 V8 (S) 4.8 V8 (GTS) 4.8 V8 (Turbo) 4.8 V8 (Turbo S)
Pojemność 3598 cm³ 4806 cm³ 4806 cm³ 4806 cm³ 4806 cm³
Paliwo benz., turbo benz., turbo benz., turbo benz., turbo benz., turbo
Maks. moc 300 KM 400 KM 420 KM 500 KM 550 KM
Maks. moment 400 Nm 500 Nm 515 Nm 700 Nm 750 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,5 s 5,9 s 5,7 s 4,7 s 4,5 s
Prędkość maks. 230 km/h 258 km/h 261 km/h 278 km/h 283 km/h
Śr. zużycie paliwa 11,2 l/100 km 10,5 l/100 km 10,7 l/100 km 11,5 l/100 km 14,5 l/100 km
Porsche Cayenne II – dane techniczne, osiągi (wybrane silniki Diesla i hybryda)
Silnik 3.0 Diesel V6 4.1 Diesel V8 (S) 3.0 V6 (S E-Hybrid)
Pojemność 2967 cm³ 4134 cm³ 2995 cm³
Paliwo turbodiesel turbodiesel benz., turbo + elektr.
Maks. moc 262 KM 385 KM 416 KM
Maks. moment 580 Nm 850 Nm 590 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,3 s 5,4 s 5,9 s
Prędkość maks. 221 km/h 252 km/h 243 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,8 l/100 km 8 l/100 km 3,4 l/100 km

Używane Porsche Cayenne II – galeria

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

2 KOMENTARZE

  1. Mam od 4 lat 3.0d z 2012, świetne i bezawaryjne auto, a eksploatacja nie jest taka drogo, bo jutro jadę wymienić tarcze i klocki od brembo to koszt 1800 zł. Takze tragedii nie ma.

  2. W salonie porsche centrum sopot mają podobne modele także używane, myślę że warto się tam rozejrzeć bo to sprawdzone auta z gwarancją

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji