UżywaneOpinieUżywane Daihatsu Sirion II (2005-2010) - opinie, dane techniczne, typowe usterki

Używane Daihatsu Sirion II (2005-2010) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Jeśli ktoś szuka małego, miejskiego auta w rozsądnej cenie, ale jednocześnie chciałby się trochę wyróżnić i postawić na coś nietuzinkowego, ciekawym wyborem może być Daihatsu Sirion II. Jakie są opinie o tym nietypowym na naszym rynku aucie?

Daihatsu Sirion drugiej generacji to zadziwiająco przestronny mały hatchback, idealny dla kierowców poszukujących miejskiego samochodu w przystępnej cenie, np. do przemieszczania się do pracy czy sklepu. W porównaniu do poprzednika, druga generacja Siriona ma bardziej europejski wygląd i wykonanie. Stylizacja jest nieco ostrzejsza, obsługa została ulepszona (jest oparta na Toyocie Yaris z 2006 r.), materiały też są nieco lepsze, choć jak wiadomo – w tym segmencie cudów nie ma. To, czego Daihatsu nie zmieniło i jest niemal z tego słynne, to stosunek jakości do ceny. Wyposażenie standardowe jak na tak mały samochód robi wrażenie – każdy Sirion został wyposażony w klimatyzację, odtwarzacz CD i elektryczne szyby. A to wszystko w dość rozsądnej cenie, jak na dzisiejsze warunki rynkowe. Zdecydowanie warto zainteresować się tym ciekawym autem. Przy okazji warto wspomnieć, że od 2007 roku auto było oferowane na polskim rynku również jako Subaru Justy – warto zwrócić na to uwagę podczas przeszukiwania ogłoszeń.

Daihatsu Sirion II - tył
Charakterystyczny tył pozwala wyróżnić się z tłumu, a uwagę zwracają solidne poszerzenia nadkoli.

Używane Daihatsu Sirion II – wymiary, nadwozie

Daihatsu Sirion II na pewno nie jest drogową pięknością, która spodoba się wszystkim i zwróci na siebie uwagę na ulicy. Z drugiej strony, jest to auto po prostu estetyczne i mające w sobie „to coś”. Nie wyróżnia się z tłumu, ale pewno ma kilka elementów, które budują ciekawy klimat wokół tego auta. Na uwagę zasługują przede wszystkim wyraźne przetłoczenia na nadkolach, co przywodzi nieco na myśl sportowe lub rajdowe auta, w których poszerzono błotniki, by zmieścić szersze felgi i opony. Sylwetka przypomina nieco słynne w Japonii tzw. kei cary, czyli auta, które zaskakują przestrzenią we wnętrzu przy bardzo kompaktowych wymiarach wewnętrznych. Zresztą tu jest podobnie, bowiem samochód ma nieco „pudełkowatą” sylwetkę, wysoko poprowadzoną linię dachu i bardzo duże połacie szyb, które dodatkowo dają poczucie przestrzeni w środku. Walor praktyczny poprawia także duża klapa bagażnika i dość niski próg załadunku. Wymiary? Daihatsu Sirion II mierzy 3605 mm długości, 1655 mm szerokości i 1550 mm wysokości. Rozstaw osi to 2430 mm.

Daihatsu Sirion II - przód
Sirion to ciekawa alternatywa dla popularnych modeli. Jeśli ktoś chce się wyróżnić nawet w tak małym aucie, to będzie dobry wybór.

Używane Daihatsu Sirion II – wnętrze, bagażnik

Wnętrze Daihatsu Siriona nie jest zbyt urodziwe, ale nie można mu odmówić ergonomii i funkcjonalności. Układ deski rozdzielczej jest podobny do tego z Toyoty Yaris – prosty i łatwy w użyciu, z masywnymi przyciskami i dużymi przełącznikami. Wszystkie główne tarcze są umieszczone w centralnym panelu, który jest dość estetyczny i czytelny. Całość przymocowano do kolumny kierownicy. Wszystkie modele mają kierownicę z regulacją wysokości i – z wyjątkiem wersji z silnikiem 1.0 – regulację wysokości siedzenia kierowcy. Chociaż wnętrze dalekie jest od luksusu, nie można narzekać na braki w przestrzeni. Dwie dorosłe osoby mogą bez problemu usiąść z tyłu na krótkie wycieczki, a nad głowami jest wystarczająco dużo miejsca dzięki niemal poziomo poprowadzonej linii dachu.

Daihatsu Sirion II - deska rozdzielcza
Doskonale widać, że stylistom przyświecał jeden cel – ma być praktycznie. Schowków i półek nie powinno zabraknąć.

Sirion otrzymał cztery gwiazdki w testach zderzeniowych Euro NCAP, a wszystkie modele są wyposażone w poduszki powietrzne kierowcy, pasażera i boczne – co jest rzadkością w samochodach tej klasy w podobnych rocznikach. Z tyłu znajdują się punkty mocowania Isofix. Należy pamiętać, że fotelik dziecięcy skierowany tyłem do kierunku jazdy nie powinien być używany na przednim siedzeniu pasażera, ponieważ poduszki powietrznej nie można dezaktywować. Bagażnik jest dość duży jak na samochód o tak kompaktowych proporcjach, a załadunek ułatwia niska wysokość załadunku. Wewnątrz znajduje się wiele schowków i skrytek. Na uwagę zasługuje opuszczany schowek pod konsolą środkową, który idealnie nadaje się do ukrycia telefonu komórkowego – a także całkiem spory schowek w desce rozdzielczej i uchwyty na kubki. Tylne siedzenia składają się i podłoga jest niemal płaska. Ciekawostką jest to, że siedzenia z tyłu można przesuwać do przodu zyskując miejsce w bagażniku, którego pojemność to 225/630 litrów.

Używane Daihatsu Sirion II – silniki

Oferta silnikowa obejmowała trzy jednostki napędowe. Podstawową był trzycylindrowy silnik 1.0 o mocy 69 KM i momencie obrotowym 94 Nm. Ta wolnossąca jednostka nie była specjalnie żwawa, ale w tak małym i lekkim aucie spisuje się zadowalająco. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 13,5 sekundy, a prędkość maksymalna to 160 km/h. Alternatywą jest czterocylindrowy silnik 1.3 o mocy 87 KM i momencie obrotowym 120 Nm. To już dość żwawy samochód miejski z przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w czasie 10,9 sekundy i prędkością maksymalną 170 km/h. Można również spotkać mocniejszą wersję 1.5 o mocy 103 KM i momencie obrotowym 132 Nm. Co ciekawe, osiągi nie są zdecydowanie lepsze, bowiem sprint do setki zajmuje 10,5 sekundy a prędkość maksymalna to 175 km/h. Spalanie wszystkich jednostek napędowych mieści się w przedziale 5-6 l/100 km w cyklu mieszanym.

Daihatsu Sirion II - silnik
Silnik 1.3 to optymalny wybór. Zapewnia zauważalnie lepsze osiągi niż 1.0, zdecydowanie lepszą kulturę pracy i jest niewiele wolniejszy od 1.5.

Używane Daihatsu Sirion II – opinie użytkowników

 Zalety 

„Znakomity stosunek jakości i przestrzeni do ceny”.

„Mimo niewielkiego nadwozia, sporo miejsca w środku”.

„Ciekawa i niespotykana na drogach stylistyka”.

„Całkiem niezłe wyposażenie”.

 Wady 

„Mimo wszystko – kiepskie wykończenie i stylistyka wnętrza”.

„Mogą być problemy z dostępnością niektórych części”.

„Przeciętne wyciszenie wnętrza”.

„Mógłby być bardziej oszczędny”.

Używane Daihatsu Sirion II – awaryjność, typowe usterki

Z awaryjnością Daihatsu Sirion II nie ma większego problemu głównie ze względu na duży stopień pokrewieństwa z Toyotą Yaris. Większość części mechanicznych jest również łatwo dostępna, choć nieco gorzej jest z dostępem do elementów charakterystycznych dla Siriona, w tym do części nadwozia. Niektórzy narzekają na mało wytrzymałe sprzęgła oraz maglownice, które ciężko znoszą spotkania z naszymi dziurawymi drogami. Poza tym jest to dość proste i bezproblemowe auto do codziennych zadań w mieście.

Daihatsu Sirion II - konsola centralna
Klimatyzacja to świetny dodatek, ale też wymagający regularnego serwisowania. Przed kupnem warto sprawdzić, czy prawidłowo działa.

Używane Daihatsu Sirion II – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Daihatsu Sirion, według niektórych źródeł w sieci, znajduje się między innymi na przegrodzie czołowej – numer wytłoczony jest na stałym elemencie, w środkowej części pod uszczelką.

Używane Daihatsu Sirion II – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 40 ogłoszeń dotyczących Daihatsu Sirion II. Przykładowo model z 2006 roku z przebiegiem 166 000 kilometrów i silnikiem 1.3 to koszt około 12 000 złotych. Za około 14 000 złotych kupimy egzemplarz z 2009 roku z przebiegiem 130 000 kilometrów i silnikiem 1.0.

 

Używane Daihatsu Sirion II – podsumowanie

Daihatsu Sirion II to ciekawa propozycja na auto dla kogoś, kto szuka środka niebanalnego auta do miasta. Nie jest to auto rodzinne ani na dalekie trasy, ale w mieście spisze się fantastycznie ze swoją zwrotnością, niezła dynamiką, przestronnym wnętrzem i niezawodnością. Wybór na rynku jest niewielki, ale ceny są dość atrakcyjne.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych autach miejskich:

Używany Peugeot 107 (2005-2014) – opinie użytkowników

Używane Renault Twingo II (2007-2014) – opinie użytkowników

Daihatsu Sirion II - bok

Daihatsu Sirion II – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 360/165/155 cm
Rozstaw osi 243 cm
Pojemność bagażnika 225-630 l
Daihatsu Sirion II – dane techniczne, osiągi, spalanie
Silnik 1.0i 12V 1.3i 16V 1.5S
Pojemność 998 cm³ 1298 cm³ 1495 cm³
Paliwo benzynowy benzynowy benzynowy
Maks. moc 69 KM 87 KM 103 KM
Maks. moment 94 Nm 120 Nm 132 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 13,5 s 10,9 s 10,5 s
Prędkość maks. 160 km/h 170 km/h 175 km/h
Śr. zużycie paliwa 5,0 l/100 km 5,8 l/100 km 6,2 l/100 km

Używane Daihatsu Sirion II – galeria

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji