UżywaneOpinieUżywane Renault Twingo II (2007-2014) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Używane Renault Twingo II (2007-2014) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Twingo II nie zrobiło takiej furory jak poprzednik, ale wciąż pozostaje interesującą propozycją wśród najmniejszych aut. Oto opinie o Renault Twingo II.

Na pierwszy rzut oka wydawać się może, że Renault poszło „na łatwiznę”, przedstawiając mało atrakcyjnego wizualnie następcę tak przełomowego modelu, jakim było Twingo I (1993-2007). Opisywany samochód posiada już dwubryłowe nadwozie, w dodatku oferowane tylko w średnio funkcjonalnej, 3-drzwiowej wersji. Wszelkie wątpliwości rozwiewa dopiero zajęcie miejsca w tym aucie, bowiem jest ono, jak na 3,6 m długości, naprawdę przestronne. Oczywiście nie da się uniknąć drobnej gimnastyki przy zajmowaniu miejsc z tyłu. Twingo II na tle konkurentów wyróżniają dwa osobne, indywidualnie przesuwane w zakresie kilkunastu centymetrów fotele drugiego rzędu, pozwalające zwiększać bazową pojemność bagażnika do nawet 275 l. Tą opcję zarezerwowano dla droższych odmian: tańsze otrzymały standardową kanapę, ale nadal 2-osobową. Wybór Twingo wcale nie musi oznaczać mizernych osiągów ok. 60-konnych silników. W ofercie widniała odmiana GT (100-102 KM), a nawet RS rozwijający 133 KM z wolnossącej jednostki 1.6. Indywidualną personalizację swojego Renault umożliwiały rozbudowane palety lakierów karoserii i ciekawe wzory opcjonalnych oklein.

Renault Twingo II 35
Twingo II zbudowano na skróconej płycie podłogowej m.in. z Clio III i mikrovana Modus. Mimo obligatoryjnie przewidzianego 3-drzwiowego nadwozia, bez większych wyrzeczeń można go wykorzystywać jako samochód 4-osobowy.

Twingo II zadebiutowało stosunkowo późno – już po boomie, jaki nawiedził segment A w okolicach połowy pierwszej dekady XXI wieku – stąd na rynku pierwotnym przeszło bez większego echa. Dzisiaj auta z roczników 2008-2009 można kupić za ok. 8-10 tys. zł. Warto zaryzykować zakup Twingo II, czy lepiej wybrać o wiele popularniejszych rywali (Citroena C1, Peugeota 107, Toyotę Aygo, Fiata Pandę II lub Kię Picanto I)?

Renault Twingo II 12
Uproszczone zawieszenie Twingo II, oparte o kolumny McPhersona z przodu i tylną belkę skrętną, optymalnie sprawuje się w polskich warunkach drogowych. W razie potrzeby nie ma większych problemów ze znalezieniem niedrogich zamienników.

Używane Renault Twingo II – wnętrze

Deska Twingo II przypomina te z innych Renault – również posiada umieszczone pośrodku, w pełni elektroniczne wskaźniki i minimalistyczną konsolę środkową. Pomimo „wyniesienia” jej do góry, lewarek biegów znajduje się przy podłodze. Po liftingu pojawiło się więcej błyszczących tworzyw: w zamyśle miały ożywić to dosyć poprawne wnętrze, po upływie lat jednak je szpecą licznymi naleciałościami w postaci rys. Usportowione odmiany GT i RS, poza zmienioną gałką biegów i srebrnymi nakładkami na pedały, wyróżnia okrągły, zamontowany centralnie za kierownicą obrotomierz. Jak na pozycjonowanie w klasie najtańszych aut, kokpit Twingo II nie sprawia wrażenia nachalnie budżetowego. Nie uświadczymy tu praktykowanego u młodszych konkurentów celowego zostawiania, w ramach oszczędności, gołej blachy na drzwiach. Drobne poskrzypywania i trzaski da się jeszcze wybaczyć.

Wbrew pozorom, to właśnie wnętrze małego Twingo pozostaje jego największym asem w rękawie. Nie potrafimy wskazać równie obszernego w środku samochodu mierzącego zaledwie 3,6 m – konkurencyjny może być dopiero wprowadzony 4 lata po Twingo Volkswagen Up!. W pierwszym rzędzie swobodnie mieszczą się nawet bardzo wysokie osoby, choć siedzą na wąskich fotelach z krótkim siedziskiem. Wersje GT nie mają wcale lepszych, ale RS – prawie „kubełkowe”, choć nadal z ograniczonym zakresem regulacji. Z tyłu może się znajdować albo zwykła kanapa (niedzielona!), albo dwa fotele z osobnym systemem składania i przesuwania w zakresie kilkunastu centymetrów. Jeśli dołożymy do tego opcję położenia oparcia przedniego fotela pasażera, w Twingo II da się przewieźć dość długie rzeczy. Bagażnik mieści od 165 do 275 l przy komplecie pasażerów, przy dwóch natomiast nawet 960 l.

Używane Renault Twingo II – silniki

Benzynową paletę Twingo II niemal w całości oparto na silnikach 1.2 z paskiem rozrządu i wielopunktowym wtryskiem paliwa. W 8-zaworowej wersji rozwija on 58 KM, 16-zaworowej – 75/76 KM, zaś po dodaniu turbosprężarki (TCe) – 100/102 KM. Do poruszania się po mieści w zupełności wystarczy pośrednia wersja, która będzie też najbardziej ekologiczna. Po maski Twingo RS trafiał wolnossący 1.6, „podrasowany” do 133 KM. To silnik znany m.in. z Megane czy Sceniców, z tym że tam rozwijał skromniejsze ok. 110 KM. Renault przewidziało również turbodiesle, a konkretnie jednego (1.5 dCi) w aż czterech wersjach mocy: 64, 75, 84 i 86 KM. Wszystkie mają uproszczony osprzęt bez dwumasowego koła zamachowego, z wykorzystaniem turbosprężarki ze stałą geometrią łopatek. Odmiany wyprodukowane po 2010 r. zaczęto wyposażać w filtr cząstek stałych, na szczęście bezawaryjny w tym silniku. Wszystkie Twingo II otrzymały skrzynie ręczne o 5 przełożeniach, 1.2 16V z kolei opcjonalnie łączono ze zautomatyzowaną przekładnią Quickshift.

Renault Twingo II
Benzynowy 1.2 pozytywnie zaskakuje trwałością nawet w wysilonej odmianie TCe. Optimum do Twingo stanowi już odmiana 75-konna.
Renault Twingo II
Twingo RS otrzymało równie udaną jednostkę 1.6 ze zmiennymi fazami rozrządu. 133 KM gwarantuje „sprint” do 100 km/h w zaledwie 8,7 s!

Używane Renault Twingo II – wnętrze

 Zalety 

„Na plus duże możliwości regulacji fotela. Nawet na wysokość, co jest rzadkością w tej klasie”

„Duże szyby boczne, krótka maska, nie za grube słupki – widoczność idealna”

„Dwa niezależne fotele z tyłu można regulować (np. kąt oparcia), a nawet wyjąć po odkręceniu dwóch śrub. Fenomenalne rozwiązanie”

„Za niewielkie pieniądze można trafić Twingo z bardzo młodego rocznika i często nawet krajowe”

 Wady 

„Skrzynia ma bardzo krótkie przełożenia i zmienia biegi mało precyzyjnie, czasami haczy”

„Informacje wyświetlane na wyświetlaczu w dzień są słabo czytelne”

„Ponad 10 m średnicy zawracania to bardzo dużo jak na auto miejskie”

„Od 100 km/h hałas we wnętrzu narasta, a powyżej 130 km/h już męczy”.

Używane Renault Twingo II – awaryjność, typowe usterki

Twingo trapią podobne awarie jak w innych Renault z tymi samymi silnikami. W jednostkach benzynowych co jakiś czas trzeba zlecać czyszczenie przepustnicy, względnie często „padają” w nich cewki zapłonowe, a w 1.6 16V dodatkowo zużywa się koło (wariator) zmiennych faz rozrządu. Wszystkie silniki, z turbodieslami włącznie, wymagają pilnowania terminu wymiany paska rozrządu: dla dobra jednostki napędowej przebiegi na „jednym” pasku warto skrócić do kilkudziesięciu tysięcy kilometrów. Choć 1.5 dCi pochodzą z poprawionych serii z lepszym układem wtryskowym, ryzyko obrócenia panewek nie zostało w nich do końca wyeliminowane. Mimo wszystko niewysilone jednostki w lekkim Twingo sprawują się lepiej od mocniejszych, w większych autach. Oprócz tego psuje się mechanizm elektrycznego wspomagania kierownicy i dość szybko zużywa cała przekładnia kierownicza oraz półosie napędowe. Z uwagi na miejską eksploatację często zachodzi konieczność wymiany sprzęgła. Z dystansem podchodźmy do rzadkich i drogich w naprawach skrzyń Quickshift.

Renault Twingo II 21
Forsowna jazda Twingo GT/RS może skutkować podwyższonym zużywaniem oleju silnikowego. Przyczyna malejącego poziomu na bagnecie przeważnie bierze się jednak z licznych wycieków.

Używane Renault Twingo II – gdzie jest nr VIN?

Numer VIN wybito na podłodze przed przednim fotelem pasażera – dostęp do niego uzyskamy po uchyleniu kawałka wykładziny.

Używane Renault Twingo II – sytuacja rynkowa

Na Twingo II trzeba przeznaczyć od 6 (roczniki 2007-2009; silniki 1.2) do 18 tys. zł (auta z lat 2013-2014 albo Twingo GT/RS). W okolicach 10 tys. zł powinno się znaleźć ok. 12-letni samochód z przebiegiem 100-150 tys. km. Przeważają sprowadzone Renault z silnikami benzynowymi, głównie 75-konnymi.

Używane Renault Twingo II – podsumowanie

Twingo rekompensuje obecność zaledwie 3 drzwi pomysłowym i dosyć pakownym wnętrzem, a przy tym do jego napędu zarezerwowano sprawdzone, trwałe jednostki. Nie powinno być problemów z niedrogim serwisowaniem tego auta. Z jednej strony ograniczona popularność działa w nim na plus, bo w wersjach GT/RS przyciąga uwagę na ulicy.

Polecamy uwadze nasze artykuły o innych używanych Renault:

Używane Renault Clio IV (2012-2019) – opinie

Używane Renault Megane III (2008-2016) – opinie

Używane Renault Captur I (2013-2019) – opinie

Używane Renault Scenic III (2009-2017) – opinie

Używane Renault Espace IV (2003-2014) – opinie

Renault Twingo II 36

Renault Twingo II – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 360/166/147 cm
Rozstaw osi 237 cm
Poj. bagażnika 165/275-960 l
Renault Twingo II – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki benzynowe)
Silnik 1.2 8V 1.2 16V 1.2 TCe 1.2 TCe 1.6 16V (RS)
Pojemność 1149 cm³ 1149 cm³ 1149 cm³ 1149 cm³ 1598 cm³
Paliwo benz. benz. benz., turbo benz., turbo benz.
Maks. moc 58 KM 75 KM 100 KM 102 KM 133 KM
Maks. moment 93 Nm 107 Nm 145 Nm 155 Nm 160 Nm
Przysp. 0-100 km/h 15,0 s 12,3 s 9,8 s 9,8 s 8,7 s
Prędkość maks. 150 km/h 169 km/h 185 km/h 185 km/h 201 km/h
Śr. zużycie paliwa 5,6 l/100 km 4,5 l/100 km 5,9 l/100 km 5,7 l/100 km 6,5 l/100 km
Renault Twingo II – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki Diesla)
Silnik 1.5 dCi 1.5 dCi 1.5 dCi 1.5 dCi
Pojemność 1461 cm³ 1461 cm³ 1461 cm³ 1461 cm³
Paliwo turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 65 KM 75 KM 84 KM 86 KM
Maks. moment 160 Nm 180 Nm 200 Nm 200 Nm
Przysp. 0-100 km/h 14,9 s 13,5 s 11,0 s 11,2 s
Prędkość maks. 164 km/h 170 km/h 180 km/h 185 km/h
Śr. zużycie paliwa 4,3 l/100 km 3,4 l/100 km 4,0 l/100 km 3,6 l/100 km

Używane Renault Twingo II – galeria

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji