UżywaneOpinieUżywana Tesla Model 3 (od 2017 r.) - opinie, dane techniczne, typowe...

Używana Tesla Model 3 (od 2017 r.) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Tesla to bez wątpienia producent znany najbardziej z samochodów elektrycznych, a Model 3 jest z kolei najbardziej dostępny i przecierający szlaki na rynku. Jakie są opinie o tym modelu?

Amerykańska firma początkowo serwowała bardzo dużą Teslę Model S i jeszcze większą Teslę Model X. Oba modele były wówczas (i nadal są) bardzo atrakcyjne w odczuciu miłośników elektryfikacji oraz nowoczesnych technologii, ale cenowo wielu odstrasza i sprawia, że Tesla w wielu przypadkach jest postrzegana jako marka premium (głównie ze względu na zaawansowane, niekiedy pionierskie technologie i rozwiązania). Na szczęście prawdziwa deklaracja intencji Tesli dotycząca popularyzacji motoryzacji elektrycznej została ostatecznie zrealizowana za pomocą Modelu 3, czyli auta na pograniczu segmentu C i D, który wprowadzono na rynek w 2017 roku. Być może nie jest zaskoczeniem, że odniósł ogromny sukces sprzedażowy na całym świecie, oferując całą zaawansowaną technologię i zasięg większych samochodów w mniejszym i bardziej przystępnym cenowo pakiecie.

Tesla Model 3 tył
Dynamiczna, choć kompaktowa sylwetka prezentuje się nieco zgrabniej, niż w topowym Modelu S.

Używana Tesla Model 3 – wymiary, nadwozie

Tesla Model 3 to samochód o charakterystycznym, nowoczesnym designie, który zyskał uznanie na całym świecie. Nadwozie jest bardzo łagodnie narysowane, ma mnóstwo wygładzonych powierzchni i pozbawione jest niemal wszystkich zbędnych elementów i ozdób. Zamiast tradycyjnego grilla, przód jest opływowy i niemal całkowicie gładki. W dolnej części zderzaka znajduje się szeroki wlot powietrza, który prowadzi chłodzenie do baterii i systemu klimatyzacji. Na uwagę zasługują mocno wyprofilowane, muskularne nadkola. Linia boczna również ma łagodne linie, a akcent tuż za przednim nadkolem przyciąga uwagę. Klamki są oczywiście chowane i zlicowane z nadwoziem, zaś linia dachu łagodnie opada ku tyłowi. Na klapie bagażnika za ogromną szybą znajduje się jedynie niewielka lotka w ciekawego wyprofilowania. Tesla Model 3 mierzy 4676 mm długości, 1885 mm szerokości oraz 1435 mm wysokości. Rozstaw osi to 2870 mm.

Tesla Model 3 przód
Po liftingu przód stał się jeszcze bardziej smukły i opływowy.

Używana Tesla Model 3 – wnętrze, bagażnik

Każdy, kto usiądzie z przodu, raczej nie będzie narzekał na przestrzeń w Modelu 3, bez względu na to, jak jest wysoki. Mimo to warto przyznać, że w Modelu 3 jest mniej miejsca na nogi i głowę niż w Modelu Y, co jest dość oczywiste ze względu na charakter i konstrukcję auta. Mimo to z tyłu nie powinno być problemów i osoby o średnim wzroście (do ok. 180 cm) będą mieć więcej niż wystarczająco miejsca podczas długiej podróży. Jak na ten segment i wymiary auta, jest w porządku. Ponadto, dzięki płaskiej podłodze, trzeci pasażer siedzący pośrodku nie będzie czuł się jak piąte koło u wozu walcząc o miejsce na nogi. Model 3 ma raczej skromny bagażnik, dodatkowo nadwozie sedan mocno ogranicza funkcjonalność, więc często podróżujący i chcący zabierać ze sobą dużo bagażu, powinni zweryfikować swoje ambicje i wziąć pod uwagę pojemność na poziomie (łącznie, wraz z pojemnością podnpodloga, przedniego bagaznika etc.) – 649 litrów.

Tesla Model 3 kokpit przedlift
Totalny minimalizm prezentuje się świetnie, ale kierowców, którzy nie mieli styczności z Teslą, może przerażać.
Tesla Model 3 kokpit polift
Po liftingu na kierownicy pojawiło się więcej przycisków, ale… zniknęły manetki za kierownicą.

Tesla, zgodnie ze swoją renomą, oferuje bogaty wybór dodatków i funkcji. W standardzie znajdziemy nawigację satelitarną, możliwość przeglądania internetu, a także dostęp do serwisów Netflix i Spotify. Dla rozrywki dostępne są aplikacje, takie jak gry samochodowe, w których można sterować kierownicą, oraz opcja personalizacji dźwięku klaksonu. Samochód wyposażony jest również w dwie maty do bezprzewodowego ładowania telefonów, umiejscowione pod ekranem systemu multimedialnego, oraz porty USB-C w konsoli środkowej, które umożliwiają szybkie ładowanie urządzeń. Design wnętrza cechuje się minimalistycznym stylem, przypominającym skandynawskie sklepy meblowe, co jest często wysoko cenione przez fanów marki za jego prostotę i elegancję.

Tesla Model 3 fotele
Trudno narzekać na wygodę czy przestrzeń – nawet wybredni będą zadowoleni z komfortu podróży.
Tesla Model 3 kanapa
Kanapa co prawda dedykowana jest dwóm osobom dorosłym, ale pasażer w środku również się zmieści i będzie miał sporo miejsca na nogi.

Używana Tesla Model 3 – silniki

Wybór jest dość prosty i stosunkowo obszerny, bowiem wybieramy pomiędzy bazową wersją z napędem na tył, odmianą o zwiększonym zasięgu oraz Performance, czyli wariant z maksymalnymi osiągami. Przed zmianami i liftingiem bazowa wersja o nazwie P50 z napędem na tył, baterią 50 kWh (brutto) oraz mocą 261 KM oferuje zasięg do około 354 kilometrów. Osiągi są niezłe, bowiem sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 5,8 sekundy, a prędkość maksymalna to 209 km/h. Odmiana Long Range Dual Motor oferująca moc systemową 441 KM posiada baterię o pojemności 80,5 kWh (brutto), co przekłada się na zasięg nawet 560 kilometrów. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,6 sekundy a prędkość maksymalna to 233 km/h. Po miniliftingu z 2020 roku wersja ta została wzmocniona do 513 KM, co przełożyło się na sprint do setki w zaledwie 3,3 sekundy.

Używana Tesla Model 3 – opinie użytkowników

 Zalety 

„Wyjątkowy i rozpoznawalny design zewnętrzny”.

„Wnętrze o przemyślanym projekcie, obfitujące w gadżety”.

„Imponujące osiągi oraz znakomity zasięg modelu Long Range”.

„Efektywna sieć ładowania Tesli oraz solidna obsługa klienta po zakupie”.

 Wady 

„Komfort jazdy i sterowność mogą budzić pewne zastrzeżenia”.

„Model 3 jest mniejszy i mniej komfortowy niż Model Y”.

„W niektórych przypadkach jakość wykończenia wnętrza może rozczarować”.

„Konkurencja nie jest o wiele gorsza, a często w znacznie niższej cenie”.

Używana Tesla Model 3 – awaryjność, typowe usterki

Tesla Model 3, choć kompaktowa, jest wyposażona w liczne czujniki i kamery. Często eksploatowana w zatłoczonych centrach miejskich oraz na parkingach, może nosić ślady użytkowania, takie jak zadrapania czy wgniecenia, których naprawa bywa kosztowna. Zaleca się dokładne sprawdzenie karoserii, aluminiowych felg, a także mechanizmów wewnętrznych, w tym systemu składania siedzeń. Model 3 oferuje szeroką gamę gadżetów elektrycznych i elektronicznych, dlatego warto upewnić się, że wszystkie elementy, w tym ekran dotykowy, drzwi, systemy komunikacyjne i tylna klapa, działają prawidłowo. Chociaż Model 3 nie ma poważnych wad konstrukcyjnych, użytkownicy mogą napotkać drobne, irytujące usterki, szczególnie w systemach elektronicznych i multimedialnych. Dlatego podczas inspekcji pojazdu zaleca się szczegółowe sprawdzenie każdego elementu.

Tesla Model 3 ekran
Ogrom najróżniejszych nowinek technicznych i gadżetów sprawia, że przed zakupem warto dokładnie sprawdzić działanie wszystkich funkcji i dodatków.

Używana Tesla Model 3 – gdzie jest numer VIN?

Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN) w Tesli Model 3 jest dostępny w kilku miejscach. Można go odnaleźć w opcjach systemu oprogramowania pojazdu. Dodatkowo, VIN jest wygrawerowany na górnej części deski rozdzielczej, co można zauważyć przez przednią szybę, a także na tabliczce znamionowej przy słupku B po otwarciu lewych drzwi. W przypadku pojazdów z fabryki we Fremont, numer VIN znajduje się na prawym górnym słupku B, widoczny po demontażu wykończenia wnętrza. W zależności od miejsca produkcji (Berlin czy Szanghaj), VIN może być również umieszczony pod dywanikiem pasażera lub na progu tylnych drzwi po stronie prawej.

Używana Tesla Model 3 – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 125 ogłoszeń dotyczących Tesli Model 3. Przykładowo model z 2021 roku w wersji Performance i przebiegiem 26 000 kilometrów to koszt około 175 000 złotych. Za około 120 000 złotych można znaleźć model z 2018 roku w wersji Long Range i z przebiegiem 72 000 kilometrów.

Tesla Model 3 przedlift
Tesla Model 3 przed liftingiem (2017-2023)
Tesla Model 3 polift
Tesla Model 3 po liftingu (od 2023 r.)

Używana Tesla Model 3 – podsumowanie

Tesla Model 3, szczególnie w słabszych, ale wciąż oferujących bardzo dobry zasięg wersjach, jest wstępem do świata tego producenta oraz samochodów elektrycznych w ogóle. Być może ma pewne problemy z jakością (nie wszystkie egzemplarze), ale oferuje rewelacyjne wyposażenie pod kątem nowoczesnych rozwiązań i ciekawych technologii.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych autach elektrycznych:

Używana Tesla Model X (od 2016 r.) – opinie użytkowników

Używana Tesla Model Y (od 2020 r.) – opinie użytkowników

Tesla Model 3 tył

Tesla Model 3 – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 469/184/144 cm
Rozstaw osi 287 cm
Pojemność bagażnika 649-b.d. l
Tesla Model 3 – dane techniczne, osiągi, zużycie energii (wybrane wersje)
Silnik Standard Plus 54 kWh Long Range 80,5 kWh Performance 80,5 kWh
Paliwo/zasilanie elektryczny elektryczny elektryczny
Maks. moc 325 KM 441 KM 513 KM
Maks. moment 420 Nm 493 Nm 660 Nm
0-100 km/h 5,6 s 4,4 s 3,3 s
Prędkość maks. 225 km/h 233 km/h 261 km/h
Śr. zużycie energii 15,3 kWh/100 km 14,8 kWh/100 km 16,5 kWh/100 km
Zasięg 448 km 602 km 507 km

Używana Tesla Model 3 – galeria

Tesla Model 3 przód Tesla Model 3 przód Tesla Model 3 przód Tesla Model 3 tył Tesla Model 3 tył Tesla Model 3 bok

Tesla Model 3 kokpit
Kokpit z ogromnym ekranem centralnym prezentuje się elegancko i minimalistycznie.
Tesla Model 3 fotele
Przestronnie i nowocześnie – dodatkowe okna dachowe dodają we wnętrzu przestrzeni.
Tesla Model 3 konsola centralna
Uchwyty na kubki, schowek, dwie ładowarki indukcyjne – w tym miejscu ergonomia jest bez zarzutu.
Tesla Model 3 ekran
Ekran dla pasażerów z tyłu? Czemu nie – nowinek technologicznych nawet w „najtańszej” Tesli nie brakuje.
Tesla Model 3 kanapa
Kanapa również jest wygodna, a dwie osoby będą się tutaj czuły bardzo komfortowo.
Tesla Model 3 okno dachowe
Okno dachowe nad pasażerami robi świetne wrażenie.
Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji