Honda CR-V nigdy nie miała zachwycać i uchodzić za modnego miejskiego crossovera. Od zawsze był to samochód, który miał przekonać rodziny swoim komfortem, przestrzenią i funkcjonalnością. Jakie są opinie o Hondzie CR-V V?
Honda CR-V piątej generacji pojawiła się na rynku w 2018 roku, z zamiarem rywalizacji w segmencie kompaktowych crossoverów. Jednakże jej rozmiary oraz elegancka i poważna stylistyka sprawiały, że była bardziej porównywalna do większych SUV-ów. Zaprojektowana z myślą o statecznych kierowcach i rodzinach, CR-V przyciągała uwagę praktycznymi rozwiązaniami i eleganckim wyglądem, w przeciwieństwie do mniejszych, bardziej zwrotnych i sportowych miejskich crossoverów. Honda CR-V to auto, które wyróżnia się miłym dla oka designem, choć marka pozostaje wierna swoim tradycyjnym, a czasem nawet staroświeckim rozwiązaniom, szczególnie widocznym w kabinie. Zachęcam do bliższego poznania tego interesującego i popularnego modelu.
Używana Honda CR-V V – wymiary, nadwozie
Porównując czwartą i piątą generację Hondy CR-V, można dostrzec wiele podobieństw, ale to właśnie piąta generacja wyróżnia się swoją odwagą i nowoczesnością. Choć na pierwszy rzut oka wydaje się dojrzała i konserwatywna, to w rzeczywistości kryje w sobie agresywne linie i dynamiczne przetłoczenia, które najbardziej rzucają się w oczy na przednim pasie. Ostry, dynamiczny design świateł i zdecydowany zderzak z licznymi załamaniami nadają pojazdowi sportowego ducha. Boczne linie pojazdu są bardziej stonowane, ale szerokie listwy na dolnej części drzwi i nadkoli przywodzą na myśl terenowy charakter. Tylna część jest subtelniejsza, ale nie można jej nazwać nudną ani nieatrakcyjną. Wysoko umieszczone lampy i wyrazista klapa bagażnika dodają muskularnego wyglądu. Honda CR-V piątej generacji z pewnością wyróżnia się na drodze i prezentuje się jako auto z charakterem. Jeśli chodzi o wymiary, opisywany model mierzy 4600 mm długości, 1855 mm szerokości, 1689 mm wysokości, a rozstaw osi to 2662 mm.
Używana Honda CR-V V – wnętrze, bagażnik
Honda CR-V zewnętrznie charakteryzuje się wyraźnymi liniami, natomiast wewnątrz priorytetem jest ergonomia, która nie ustępuje miejsca dla zbędnego ozdobnictwa. Solidna deska rozdzielcza wyróżnia się eleganckimi przetłoczeniami i dekoracyjnymi listwami. Małe kratki wentylacyjne nie pełnią głównej roli w designie, w przeciwieństwie do centralnego tunelu i wysuniętej konsoli z przełącznikami do zarządzania trybami jazdy z lewarkiem skrzyni biegów. Powyżej znajduje się stosunkowo mały ekran systemu infotainment, który może wydawać się nieco przestarzały, oraz panel sterowania radiem i klimatyzacją.
Komfort i wygoda w Hondzie CR-V są na wysokim poziomie, a przestrzeń wewnątrz pojazdu jest więcej niż wystarczająca. Fotele zapewniają dużo miejsca i są niezwykle wygodne. Mimo że nie oferują idealnego wsparcia podczas dynamicznego pokonywania zakrętów, w tym modelu nie jest to kluczowa cecha, bowiem nawet długie podróże przebiegają bez problemów. Z tyłu pojazdu również znajdziemy wiele zalet: kanapa jest komfortowa, przestrzeni nie brakuje, dostępne są nawiewy, a niemal płaska podłoga zapewnia wygodę także środkowemu pasażerowi. Bagażnik jest przestronny i funkcjonalny, dodatkowo, znajdziemy praktyczne haczyki i uchwyty na siatki. W wersji hybrydowej bagażnik oferuje 497 litrów pojemności przy standardowej konfiguracji siedzeń, z możliwością zwiększenia do 1692 litrów po złożeniu oparć. Wariant z silnikiem benzynowym dysponuje pojemnością bagażnika wynoszącą odpowiednio 561 i 1756 litrów.
Używana Honda CR-V V – silniki
Oferta silnikowa Hondy CR-V V jest raczej skromna i nieskomplikowana. Wiodącym układem napędowym Hondy CR-V jest oczywiście hybrydowe 2.0 i-MMD. Kierowcy mają do dyspozycji napęd AWD, moc 184 KM oraz moment obrotowy 315 Nm. Moc przekazywana jest na koła przez płynnie działającą skrzynię e-CVT. Chociaż nie jest to wybór dla entuzjastów sportowej jazdy, w przypadku hybryd jest to rozwiązanie optymalne. Skrzynia e-CVT zapewnia komfortową jazdę bez szarpnięć, utrzymując obroty silnika na optymalnym poziomie. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 8,9 sekundy, a maksymalna prędkość to 180 km/h. Średnie zużycie paliwa według normy WLTP wynosi 7,1 l/100 km, co jest dobrym wynikiem dla pojazdu tej wielkości.
Dla tych, którzy wolą tradycyjne silniki, dostępny jest motor benzynowy 1.5 VTEC TURBO o mocy 173 lub 193 KM. Mocniejsza wersja oferuje moment obrotowy 243 Nm, skrzynię CVT i napęd na wszystkie koła z hydrokinetycznym sprzęgłem. Osiągi są przyzwoite dobre: przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 10 sekund, a maksymalna prędkość to 200 km/h. Średnie zużycie paliwa według producenta wynosi 8,3 l/100 km. Dla tych, którzy szukają oszczędności i mogą zrezygnować z napędu AWD, słabsza wersja 173-konna będzie bardziej ekonomiczna.
Używana Honda CR-V V – opinie użytkowników
Zalety
„Klasyczna, elegancka i ponadczasowa stylistyka, szczególnie w bogatszych konfiguracjach”.
„Sporo przestrzeni we wnętrzu, niemal płaska podłoga i wygodna kanapa”.
„Duży komfort podróży i funkcjonalne, tradycyjne wnętrze”.
„Spory bagażnik i kilka ciekawych udogodnień”.
Wady
„Samochód o dość przeciętnej dynamice i prowadzeniu”.
„Niektóre materiały we wnętrzu wydają się kiepskiej jakości”.
„Wiele rozwiązań we wnętrzu wydaje się mocno przestarzałych, mimo dość świeżego auta”.
„Wysokie ceny szczególnie za zadbane egzemplarze”.
Używana Honda CR-V V – awaryjność, typowe usterki
Właściciele Hondy CR-V z piątej generacji rzadko zgłaszają problemy z pojazdem, ceniąc jego prostotę i solidność. Główne zastrzeżenia dotyczą średniej jakości materiałów wykończeniowych w kabinie. Zdarzają się również uwagi odnośnie cienkich blach karoserii, niewystarczającego wyciszenia na autostradach oraz podatności lakieru na uszkodzenia. Honda CR-V jest często wybierana ze względu na praktyczność, nie emocje. Jej przestronny bagażnik, komfortowa jazda i pewne prowadzenie to atuty, które idą w parze z łatwością w utrzymaniu i stosunkowo niedrogą eksploatacją.
Używana Honda CR-V V – gdzie jest numer VIN?
Numer VIN w Hondzie CR-V V znajduje się na podłodze przed fotelem pasażera, jak również na podszybiu w lewym dolnym rogu. Oprócz tego numer VIN znajdziemy również na tabliczce umieszczonej na słupku B pod drzwiami kierowcy.
Używana Honda CR-V V – sytuacja rynkowa, ceny
W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 200 ogłoszeń dotyczących Hondy CR-V V. Przykładowo model z 2018 roku z silnikiem benzynowym 1.5 VTEC TURBO z przebiegiem 43 000 kilometrów to koszt około 110 000 złotych. Za około 179 000 złotych kupimy odmianę z napędem hybrydowym 2.0 i-MMD i przebiegiem 320 000 kilometrów z 2020 roku.
Używana Honda CR-V V – podsumowanie
Honda CR-V jest samochodem, który najbardziej odpowiada potrzebom kierowców ceniących sobie przestrzeń, komfort i wygodę, zamiast dynamiki czy sportowego charakteru. To pojazd mniej atrakcyjny dla tych, którzy szukają innowacyjnych technologii, ponieważ niektóre z funkcji modelu nie uległy zmianie od kilku generacji. Mimo wysokiej ceny, auto cieszy się sporą popularnością i jest doceniane za bezproblemową eksploatację.
Polecamy inne nasze artykuły o używanych Hondach:
Używana Honda CR-V IV (2012-2018) – opinie użytkowników
Używana Honda Civic X (2017-2021) – opinie użytkowników
Dł./szer./wys. | 460/185/168 cm |
Rozstaw osi | 266 cm |
Pojemność bagażnika | 561-1756 l |
Silnik | 1.5 VTEC TURBO | 1.5 VTEC TURBO | 2.0 i-MMD |
---|---|---|---|
Pojemność | 1498 cm³ | 1498 cm³ | 1993 cm³ |
Paliwo | PB | PB | PB + EV |
Maks. moc | 173 KM | 193 KM | 184 KM |
Maks. moment | 220 Nm | 243 Nm | 315 Nm |
0-100 km/h | 9,3 s | 10 s | 8.8 s |
Prędkość maks. | 210 km/h | 200 km/h | 180 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 6,3 l/100 km | 8,3 l/100 km | 5,3 l/100 km |