UżywaneOpinieUżywana Honda CR-V IV (2012-2018) - opinie, dane techniczne, typowe usterki

Używana Honda CR-V IV (2012-2018) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Honda CR-V nigdy nie miała zachwycać i uchodzić za modnego miejskiego crossovera. Od zawsze był to samochód, który miał przekonać rodziny swoim komfortem, przestrzenią i funkcjonalnością. Tak samo jest z czwartą generacją. Jakie są opinie o Hondzie CR-V IV?

Honda CR-V IV zadebiutowała w 2012 roku i wówczas miała konkurować z kompaktowymi crossoverami, ale gabarytami oraz dość poważną, dostojną stylistyką bliżej jej było do nieco większych SUV-ów. Nic dziwnego, bowiem praktyczne rozwiązania i elegancki charakter kusiły raczej statecznych kierowców oraz rodziny, a nie kierowców, którzy woleli mniejsze, zwinniejsze i nacechowane sportem modne miejskie crossovery. CR-V’ka to bardzo ładne auto, choć Honda sumiennie i niezłomnie stawiała i stawia na tradycyjne, czasami nieco staromodne rozwiązania, które są widoczne przede wszystkim we wnętrzu. Z zewnątrz to ładne, dość muskularne i zaprojektowane w japońskim stylu auto, z dużym grillem, smukłymi i nachodzącymi na boki światłami oraz licznymi dodatkami z tworzywa sztucznego. Warto zwrócić uwagę na sylwetkę, która przypomina klin i linię dachu, która nie opada mocno ku tyłowi dając nadzieję na sporo przestrzeni w środku.

Honda CR-V IV - tył
Klasyczna sylwetka i dość charakterystyczny tył pozwala odróżnić Hondę CR-V od innych modeli z tego segmentu.

Używana Honda CR-V IV – wymiary, nadwozie

W ogóle profil Hondy CR-V IV prezentuje się bardzo dobrze, a dość obszerny tył z wysokimi kloszami lamp, które przypominają nieco te, które stosuje Volvo m.in. w modelu XC60, został wizualnie odchudzony przez wyprofilowaną klapę bagażnika, dość wąską szybę i mocno zadartą do góry linię okien. Jeśli wybierzemy jasny lakier np. biały lub srebrny, czarne wstawki i chromowane listwy dodadzą autu sporej dawki elegancji. Nie liczmy jednak na sportowe dodatki, duże felgi czy spojlery – tego lepiej szukać u konkurencji. Tutaj jest spokojny, stonowany charakter, raczej niewielkie felgi, które dbają o komfort oraz sporo plastikowych, chroniących przed obiciami na parkingu nakładek. Jeśli chodzi o wymiary, Honda CR-V IV mierzy 4570 mm długości, 1820 mm szerokości i 1685 mm wysokości. Rozstaw osi to 2630 mm.

Honda CR-V IV - przód
Również z przodu CR-V wyróżnia się i prezentuje dość oryginalnie. Smukłe światła to cecha charakterystyczna Hondy.

Używana Honda CR-V IV – wnętrze, bagażnik

Wnętrze jest typowo japońskie i z pewnością przypadnie do gustu fanom ostatnich modeli Hondy. Wysoka deska rozdzielcza ze schowanym głęboko niewielkim ekranem, sporym panelem do sterowania multimediami z bardzo dużymi przyciskami i tradycyjnym panelem klimatyzacji z dwoma pokrętłami. Cechą szczególną jest z pewnością wyraźnie wysunięta z konsoli centralnej wyspa z lewarkiem do zmiany biegów, również w odmianie z automatem.  Uwagę zwraca także kierownica ze sporą ilością przycisków do sterowania zarówno radiem, jak i zestawem głośnomówiącym oraz tempomatem. Jest też kilka dość staroświeckich rozwiązań, jak np. duże przyciski sterowania podgrzewanymi fotelami na konsoli środkowej, gniazdo zapalniczki pod klapką z opisami, czy duży przycisk ECON po lewej stronie pod kierownicą. Ale największą uwagę skupia długi, wystający nad zegarami przełącznik komputera pokładowego i przebiegu tymczasowego rodem z lat 90-tych.

Na komfort i wygodę nie można narzekać. Przestrzeni także nie brakuje, a fotele wyglądające nieco jak żywcem wyjęte z biura prezesa – szerokie, niemal prostokątne, są bardzo obszerne i komfortowe. Nie zapewniają co prawda zbyt dobrego trzymania w zakrętach, ale w tym aucie nie jest to konieczne. Poza tym nawet daleka podróż nie powinna być problematyczna. Sporo zalet znajdziemy z tyłu. Kanapa jest bardzo wygodna, miejsca jest pod dostatkiem, są również nawiewy, a podłoga jest niemal płaska, więc i środkowy pasażer nie będzie narzekał na braki komfortu. Na braki nie można również narzekać w bagażniku, bowiem jest on dość obszerny i ustawny, choć nadkola dość mocno wchodzą do wnętrza. Na szczęście po złożeniu oparć kanapy (siedziska podnosimy do góry) podłoga jest praktycznie płaska. Są niewielkie haczyki, uchwyty na siatki, choć warto zwrócić uwagę na duże elementy blokujące oparcia po bokach. Pojemność jest przyzwoita – od 589 do 1669 litrów po złożeniu oparć.

Używana Honda CR-V IV – silniki

Oferta silnikowa Hondy CR-V IV jest raczej skromna i nieskomplikowana z jedną znaczącą zmianą po liftingu z 2014 roku. Zacznijmy jednak od oferty benzynowej, która została niezmienna przez cały okres rynkowego istnienia. Najczęściej spotykaną na naszym rynku jest jednostka 2.0 i-VTEC o mocy 155 KM i momencie obrotowym 192 Nm, która zapewnia zadowalające osiągi – od 0 do 100 km/h w 10 sekund i 190 km/h prędkości maksymalnej przy średnim spalaniu na poziomie 7,2 l/100 km. Nieco więcej wigoru ma jednostka 2.4 o mocy 188 KM i momencie obrotowym 245 Nm. Tutaj na sprint do setki czekamy 8,5 sekundy, ale prędkość maksymalna to 180 km/h za sprawą komfortowej, ale niezbyt żwawej skrzyni CVT.

Honda CR-V IV - silnik
Dwulitrowa jednostka benzynowa jest zdecydowanie częściej spotykana na rynku wtórnym. Zapewnia odpowiednią dynamikę i ekonomię.

Jeśli chodzi o silnik wysokoprężne, na początku podstawą była jednostka 1.6 i-DTEC o mocy 120 KM i momencie obrotowym 300 Nm. Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h trzeba w tym przypadku czekać aż 11,2 sekundy, a prędkość maksymalna to 182 km/h. Średnie spalanie to bardzo przyzwoite 4,5 l/100km. Mocniejsza, 150-konna jednostka to już 2.2 i-DTEC, która zapewnia 350 Nm momentu obrotowego i wyraźnie lepsze osiągi. Od 0 do 100 km/h rozpędzamy się w 9,7 sekundy, a prędkość maksymalna to 190 km/h przy średnim spalaniu 5,8 l/100 km. Po liftingu silnik ten został zastąpiony przez 1.6 i-DTEC o mocy 160 KM i momencie obrotowym 350 Nm. Niższa masa to nieco lepsze osiągi – 9,6 sekundy do setki i 202 km/h prędkości maksymalnej – oraz spalanie na poziomie około 4,9 l/100 km.

Honda CR-V IV - silnik
Jednostka wysokoprężna jest skierowana przede wszystkim do spokojnych kierowców, którzy szukają oszczędności.

Używana Honda CR-V IV – opinie użytkowników

 Zalety 

„Klasyczna, elegancka i ponadczasowa stylistyka”.

„Sporo przestrzeni we wnętrzu, płaska podłoga”.

„Duży komfort podróży i funkcjonalne wnętrze”.

„Spory bagażnik i kilka ciekawych udogodnień”.

 Wady 

„Samochód o dość przeciętnej dynamice i prowadzeniu”.

„Niektóre materiały we wnętrzu wydają się kiepskiej jakości”.

„Niektóre rozwiązania we wnętrzu wydają się mocno przestarzałe”.

„Wysokie ceny szczególnie za zadbane egzemplarze”.

Używana Honda CR-V IV – awaryjność, typowe usterki

Hondy CR-V to auta chętnie kupowane przez rodziny, więc warto dokładnie sprawdzić wnętrze pod katem uszkodzeń i nadmiernego zużycia, jak również pod kątem działania wszystkich mechanizmów m.in. składanej kanapy. Ponadto istnieje możliwość, że pojazd mógł być używany do holowania, co spowodowałoby dodatkowe obciążenie sprzęgła. Jeśli wybrany do oględzin egzemplarz ma zamontowany hak holowniczy, który wygląda na używany, warto podczas jazdy próbnej dokładnie sprawdzić działanie sprzęgła. Egzemplarze wyprodukowane w okresie od 18 grudnia 2012 do 20 marca 2013 roku mogły być wyposażone w zbyt małe tarcze hamulcowe, co mogło pogorszyć skuteczność hamowania w sytuacji awaryjnej. Wszystkie modele CR-V, których dotyczy to wycofanie, powinny być już po wymianach i serwisie, ale nadal dobrym pomysłem może być skontaktowanie się z lokalnym dealerem Hondy w celu upewnienia się, że w oglądanym samochodzie zamontowano tarcze hamulcowe o prawidłowym rozmiarze. Oprócz tego oprogramowanie systemu automatycznego hamowania awaryjnego, instalowane w niektórych modelach wyprodukowanych między 30 sierpnia 2012 a 15 października 2014, może być nieco nadgorliwe w identyfikowaniu obiektów przed samochodem. Może to stanowić problem dla jadących z tyłu lub pasażerów wewnątrz pojazdu, jeśli samochód nagle zacznie hamować w celu zatrzymania awaryjnego. Każdy dealer Hondy będzie mógł zaktualizować oprogramowanie używane w systemie, aby rozwiązać ten problem.

Honda CR-V IV - skrzynia biegów
W modelach z hakiem warto sprawdzić stan sprzęgła.

Używana Honda CR-V IV – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Hondzie CR-V IV znajduje się na podłodze przed fotelem pasażera, jak również na podszybiu w lewym dolnym rogu. Oprócz tego numer VIN znajdziemy również na tabliczce umieszczonej na słupku B pod drzwiami kierowcy.

Honda CR-V IV - VIN

Używana Honda CR-V IV – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 270 ogłoszeń dotyczących Hondy CR-V IV. Przykładowo model z 2013 roku z silnikiem benzynowym 2.0 i-VTEC z przebiegiem 210 000 kilometrów to koszt około 68 000 złotych. Za około 55 000 złotych kupimy odmianę z silnikiem 1.6 i-DTEC i przebiegiem 270 000 kilometrów z 2014 roku. Za około 100 000 złotych z kolei znajdziemy topową odmianę wyposażenia z tym samym silnikiem i przebiegiem 110 000 kilometrów.

Używana Honda CR-V IV – podsumowanie

Honda CR-V to dość nietypowe auto skierowane przede wszystkim do spokojnych kierowców, oczekujących przede wszystkim przestrzeni, komfortu i wygody, niekoniecznie dynamiki i sportowych doznań. Nie jest to również auto dla poszukiwaczy ciekawych, nowoczesnych rozwiązań, bowiem niektóre z nich pamiętają jeszcze czasy sprzed kilku generacji.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Hondach:

Używana Honda CR-V III (2006-2012) – opinie użytkowników

Używana Honda Civic IX (2011-2017) – opinie użytkowników

Honda CR-V IV - bok

Honda CR-V IV – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 460/182/168 cm
Rozstaw osi 263 cm
Pojemność bagażnika 589-1627 l
Honda CR-V IV – dane techniczne, osiągi, spalanie (wybrane silniki benz. i Diesla)
Silnik 2.0 i-VTEC 2.4 1.6 i-DTEC 1.6 i-DTEC 2.2 i-DTEC
Pojemność 1997 cm³ 2356 cm³ 1597 cm³ 1597 cm³ 2199 cm³
Paliwo benzynowy benzynowy turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 155 KM 188 KM 120 KM 160 KM 150 KM
Maks. moment 192 Nm 245 Nm 300 Nm 350 Nm 350 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 10 s 8,5 s 11,2 s 9,6 s 9,7 s
Prędkość maks. 190 km/h 177 km/h 182 km/h 202 km/h 190 km/h
Śr. zużycie paliwa 7,2 l/100 km 8,1 l/100 km 4,4 l/100 km 4,9 l/100 km 5,8 l/100 km

Używana Honda CR-V IV – galeria

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji