Renault Twingo po liftingu - ale nie w Polsce

Renault Twingo po liftingu – ale nie w Polsce

Renault opublikowało informacje na temat modernizacji Twingo. Z uwagi na nikłą popularność tylnonapędowy, miejski model francuskiego producenta – Renault Twingo – nie będzie już jednak oferowany w Polsce.

Trzecia generacja Twingo, wprowadzona na rynek w 2014 roku, zyskała nieco szlachetniejsze i wygładzone oblicze. Z przodu pojawił się bardziej ozdobny grill i wloty powietrza po bokach zderzaka oraz lampy z diodowymi światłami w kształcie litery „C”. Więcej lakierowanych elementów pojawiło się także z tyłu.

Z punktu widzenia praktyczności ważniejsze jest jednak dodanie klamki do otwierania pokrywy bagażnika. Aby poprawić walory aerodynamiczne, zmodernizowane Twingo ma o 10 mm zmniejszony prześwit. Ponadto wszystkie wersje otrzymały boczne wloty powietrza, poprawiające chłodzenie silnika.

Topowy wariant wzbogacił się o nowy system multimedialny Easy Link z 7-calowym ekranem dotykowym, nawigacją TomTom oraz interfejsami Apple CarPlay i Android Auto. Poza tym wszystkie wersje otrzymują regulowany uchwyt i dwa porty USB w konsoli środkowej, zamykany schowek oraz przeprojektowaną i wzmocnioną tylną półkę.

Renault Twingo po liftingu (2019)
Renault Twingo po liftingu (2019)

Lista wyposażenia z zakresu systemów wspomagających obejmuje asystentów pasa ruchu oraz ruszania na wzniesieniu.

Atutem Renault Twingo po liftingu ma być szersza gama opcji personalizacji, w tym wzorów felg, naklejek karoserii i akcentów w kolorze odmiennym od koloru nadwozia.

W gamie silnikowej miejskiego Twingo debiutuje nowy benzynowy silnik SCe 75 – wolnossący, 3-cylindrowy, o pojemności 1 litra, mocy 75 KM i 92 Nm maksymalnego momentu obrotowego (wcześniej: SCe 70, 70 KM i 91 Nm). Współpracuje on z 5-biegową manualną skrzynią biegów.

Poza tym do wyboru będzie mocniejsza, turbodoładowana jednostka R3 – TCe 95 o mocy 95 KM i 135 Nm momentu, która na życzenie, poza 5-biegową skrzynią ręczną, może współpracować z dwusprzęgłową przekładnią zautomatyzowaną EDC o 6 przełożeniach. M.in. za sprawą nowego układu wydechowego wersja TCe 95 ma być oszczędniejsza.

Renault nie wspomniało na temat modernizacji wersji GT o mocy 110 KM – co oznacza, że przynajmniej obecnie „wypada” ona z gamy.

Premiera Twingo po liftingu zbiega się z informacją, którą cytowaliśmy wczoraj w Motoprzeglądzie: miejski model znika z polskiej oferty Renault.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

2 KOMENTARZE

  1. W tej klasie lepsze wydaje mi się aygo jeżeli chodzi o cenę i nadwozie, do polski nie trafiło bo zapewne mało chętnych było.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji