Przycisk Shift Lock

W samochodach z automatyczną skrzynią biegów można znaleźć przycisk Shift Lock. Warto wiedzieć, jak działa, bo może się on przydać w awaryjnej sytuacji.

Konstruktorzy każdego samochodu starają się zabezpieczyć go przed nieodpowiedzialnymi zachowaniami kierowcy, które mogłyby doprowadzić do uszkodzenia pojazdu lub wypadku.

Jednym z takich rozwiązań jest automatyczna blokada automatycznej skrzyni biegów. Nie służy ona jednak ochronie przed kradzieżą. To wentyl bezpieczeństwa, który blokuje selektor kierunku jazdy w położeniu parkingowym P. Aby włączyć tryb do jazdy do przodu (D), do tyłu (R) lub nawet bieg jałowy (N), trzeba nacisnąć na hamulec i przekręcić kluczyk w stacyjce. Przeciwdziała to przypadkowemu ruszeniu z miejsca.Przycisk Shift Lock w automacie

Z przekręceniem kluczyka wiąże się jeden aspekt – będzie miało to jakikolwiek efekt, jeżeli w akumulatorze znajduje się prąd. Gdy bateria jest rozładowana, automatyczna blokada skrzyni biegów nie zostanie zwolniona.

Redakcja poleca: Jak awaryjnie odblokować automatyczną skrzynię biegów? Jest sposób!

To problem, jeżeli chcemy przepchnąć samochód, holować go lub nawet załadować na lawetę. Aby móc przestawić selektor skrzyni w pozycję N, wystarczy nacisnąć przycisk Shift Lock i trzymając go przesunąć lewarek w położenie N. Jeżeli przycisk Shift Lock jest  wgłębiony, otwór ma zwykle kształt odpowiadający kluczykowi. W niektórych sytuacjach do wciśnięcia przycisku Shift Lock może być konieczne użycie śrubokręta. Po przestawieniu dźwigni skrzyni w położenie N należy zwolnić przycisk Shift Lock.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj