W nowoczesnym aucie wymiana wycieraczek nie zawsze jest tak prosta, jak mogłoby się wydawać. Drobne niedopatrzenie lub działanie z użyciem siły może zakończyć się stratami.
Wycieraczki są obowiązkowym elementem wyposażenia każdego pojazdu. Używamy ich relatywnie rzadko, więc poniekąd są problemem – nie wyglądają specjalnie estetycznie, a do tego zaburzają strugi powietrza opływającego nadwozie, co generuje hałas i niepotrzebne opory aerodynamiczne. Rozwiązaniem jest przesłanianie wycieraczek, np. fragmentem maski.
Zabudowanie wycieraczek służy estetyce pojazdu i aerodynamice jego nadwozia. Warto jednak pamiętać, że w takich pojazdach do wymiany czy czyszczenia piór wycieraczek np. z lodu konieczne jest przeprowadzenie specjalnej procedury. Bez niej działanie może zakończyć się stratami – np. pęknięciem osłon czy uszkodzeniem lakieru na krawędzi maski.
Redakcja poleca: Jak wymienić wycieraczki w samochodzie? Jak wybrać odpowiednie wycieraczki?
Aby móc pracować z zabudowanymi wycieraczkami, trzeba je przestawić w tzw. położenie serwisowe. Jak to zrobić? Procedura jest zależna od marki, a czasami nawet modelu pojazdu. W niektórych modelach aktywacja trybu serwisowego wycieraczek następuje po naciśnięciu dźwigni wycieraczek po włączeniu i wyłączeniu zapłonu lub jej dwukrotnym naciśnięciu przy włączonym zapłonie. W części aut trzeba odnaleźć zakładkę aktywującą taką funkcję w menu systemu multimedialnego. Szczegóły można znaleźć w instrukcji obsługi pojazdu.