Testy systemu Red Light

ITD walczy o poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Niebawem pracę rozpoczną nowe systemy monitorowania przejazdu na czerwonym świetle. Właśnie trwają testy nowych urządzeń.

Pracownicy CANARD GITD na płycie lotniska w Radomiu sprawdzali funkcjonalność urządzeń rejestrujących, które cztery firmy zgłosiły do przetargu na system rejestrujący wjazd pojazdów na skrzyżowanie na czerwonym świetle. Wyznaczono cztery stanowiska, przy których ustawiono sygnalizatory świetlne, a na nawierzchni naklejono oznakowanie poziome – skrzyżowanie typu T – symulujące infrastrukturę skrzyżowania.

Podczas kilkuset przejazdów pojazdów typu osobowy, bus oraz ciężarowy symulowano codzienne sytuacje drogowe. Sprawdzono m.in. czy urządzenia właściwie identyfikują wykroczenie, rodzaj pojazdu czy skutecznie odczytują numery rejestracyjne. Weryfikowano też jakość zarejestrowanego przez kamery obrazu – zarówno w dzień jaki i w nocy. Zgromadzony podczas testów materiał zostanie teraz przeanalizowany i sporządzona zostanie ocena każdego ze sprawdzonych systemów.

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym planuje objąć kontrolami 30 kolejnych skrzyżowań w 18 miastach – szacowanych koszt montażu systemów wynosi 29,5 mln zł. Kontrole będą prowadzone z wykorzystaniem systemu kamer, które w chwili przekroczenia przez pojazd wirtualnej linii detekcji podczas nadawania czerwonego światła, automatycznie wykryje i zarejestruje wykroczenie. Szacowany koszt montażu 30 systemów kontroli wjazdu pojazdu na skrzyżowanie na czerwonym świetle to

Redakcja poleca: Posypią się mandaty. Odcinkowy pomiar prędkości na autostradach

Zwiększenie liczby skrzyżowań objętych kontrolami jest kolejnym etapem rozbudowy systemu fotoradarowego CANARD GITD w ramach realizacji projektu „Zwiększenie skuteczności i efektywności systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym”.

Projekt zakłada zakup 358 urządzeń rejestrujących – w tym 100 urządzeń, które zostaną zainstalowane w nowych lokalizacjach:

  • 39 urządzeń do odcinkowego pomiaru średniej prędkości,
  • 26 stacjonarnych urządzeń rejestrujących (fotoradarów),
  • 30 urządzeń służących do monitorowanie wjazdu na skrzyżowanie na czerwonym świetle,
  • 5 urządzeń rejestrujących niestosownie się do sygnalizacji świetlnej na przejazdach kolejowym.

Całkowity koszt realizacji projektu wynosi: 162 mln zł, z czego 137,7 mln zł pochodzi ze środków unijnych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here