Blisko 50-letni Garbus stanął do wyścigu z Porsche 911 GT3 RS. Klasyczny Volkswagen tylko pozornie jest bez szans – jego nadwozie skrywa bowiem napęd z Tesli Model S. Zobacz ten samochód w akcji.

Porsche nie przedstawiło jeszcze nowego 911 GT3 RS, bazującego na aktualnej odsłonie modelu (992), dlatego do wyścigu z Garbusem wystawiono auto poprzedniej generacji (991). Napędza je wolnossący silnik typu bokser o pojemności 4,0 l, który rozwija 520 KM i 470 Nm. Moc trafia na tylne koła za pośrednictwem 7-biegowej skrzyni dwusprzęgłowej PDK. Porsche 911 GT3 RS przyspiesza 0-100 km/h w 3,2 s, a maksymalnie osiąga 312 km/h.

Porsche 911 GT3 RS – nasz test

Przeciwnikiem dla 520-konnego Porsche jest Volkswagen Garbus z 1972 roku, który został przerobiony na napęd elektryczny w brytyjskiej firmie Electric Classic Cars. Testowany egzemplarz otrzymał akumulator i silnik z Tesli Model S. Nowa jednostka napędowa dostarcza teraz 450 KM i 675 Nm, a cała moc (jak w oryginale) jest kierowana na tylną oś. Co ciekawe, elektryczny Garbus waży zaledwie 1050 kg, co daje mu sporą przewagę nad 911 GT3 RS (1450 kg).

Jeśli chcecie dowiedzieć się, które z tych dwóch aut było szybsze w wyścigu na 1/4 mili, to zachęcamy do obejrzenia poniższego filmu:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here