Porsche 911 jest samochodem marzeń niejednego fana motoryzacji. Ceny tego modelu zaczynają się od 564 000 zł. Poznaj szczegóły oferty.
Porsche 911 w swoim aktualnym, ósmym wydaniu (oznaczenie producenta: 992) zostało oficjalnie zaprezentowane w listopadzie 2018 roku podczas salonu samochodowego w Los Angeles. Obecnie w gamie modelu znajdziemy trzy wersje nadwoziowe (Coupe, Cabriolet i Targa) oraz aż trzynaście wariantów silnikowych. Najmocniejsza odmiana Turbo S ma 650 KM i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,7 s.

Porsche 911 (2023) – wymiary, pojemność bagażnika
Porsche 911 mierzy 451,9 cm długości, 185,2 cm szerokości (202,4 cm z lusterkami) i 129,8 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 245,0 cm. Bazowa pojemność przedniego bagażnika wynosi 132 litry.
Porsche 911 (2023) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa
Porsche 911 jest aktualnie oferowane w trzynastu wersjach silnikowych. W ofercie znajdziemy zarówno wersje tylnonapędowe, jak i korzystające z napędu na cztery koła. Poniżej prezentujemy dane techniczne dla samochodów z manualną skrzynią biegów, w nawiasach podane parametry aut z dwusprzęgłową przekładnią PDK (o ile się różnią; nie dotyczy modeli Carrera, Carrera 4, Turbo, Turbo S, Sport Classic oraz GT3 RS).
Silniki benzynowe:
- Carrera (3.0 B6; 385 KM, 450 Nm) z 8-biegową przekładnią dwusprzęgłową PDK i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 4,2 s, prędkość maksymalna: 293 km/h, średnie zużycie paliwa: 10,3-10,8 l/100 km
- Carrera 4 (3.0 B6; 385 KM, 450 Nm) z 8-biegową przekładnią dwusprzęgłową PDK i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 4,2 s, prędkość maksymalna: 291 km/h, średnie zużycie paliwa: 10,3-10,9 l/100 km
- Carrera T (3.0 B6; 385 KM, 450 Nm) z 7-biegową manualną skrzynią lub 8-biegową przekładnią dwusprzęgłową PDK i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 4,5 (4,0) s, prędkość maksymalna: 291 km/h, średnie zużycie paliwa: 10,3-10,9 (10,3-10,8) l/100 km
- Carrera S (3.0 B6; 450 KM, 530 Nm) z 7-biegową manualną skrzynią lub 8-biegową przekładnią dwusprzęgłową PDK i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 4,2 (3,7) s, prędkość maksymalna: 308 km/h, średnie zużycie paliwa: 10,1-10,7 (10,5-11,1) l/100 km
- Carrera 4S (3.0 B6; 450 KM, 530 Nm) z 7-biegową manualną skrzynią lub 8-biegową przekładnią dwusprzęgłową PDK i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 4,2 (3,6) s, prędkość maksymalna: 306 km/h, średnie zużycie paliwa: 10,2-10,8 (10,5-11,1) l/100 km
- Carrera GTS (3.0 B6; 480 KM, 570 Nm) z 7-biegową manualną skrzynią lub 8-biegową przekładnią dwusprzęgłową PDK i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 4,1 (3,4) s, prędkość maksymalna: 311 km/h, średnie zużycie paliwa: 10,4-11,0 (10,7-11,4) l/100 km
- Carrera 4 GTS (3.0 B6; 480 KM, 570 Nm) z 7-biegową manualną skrzynią lub 8-biegową przekładnią dwusprzęgłową PDK i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 4,1 (3,3) s, prędkość maksymalna: 309 km/h, średnie zużycie paliwa: 10,6-11,1 (10,8-11,4) l/100 km
- Turbo (3.7 B6; 580 KM, 750 Nm) z 8-biegową przekładnią dwusprzęgłową PDK i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 2,8 s, prędkość maksymalna: 320 km/h, średnie zużycie paliwa: 12,0-12,3 l/100 km
- Turbo S (3.7 B6; 650 KM, 800 Nm) z 8-biegową przekładnią dwusprzęgłową PDK i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 2,7 s, prędkość maksymalna: 330 km/h, średnie zużycie paliwa: 12,0-12,3 l/100 km
- Sport Classic (3.7 B6; 550 KM, 600 Nm) z 7-biegową manualną skrzynią i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 4,1 s, prędkość maksymalna: 315 km/h, średnie zużycie paliwa: 12,6 l/100 km
- GT3 (4.0 B6; 510 KM, 470 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią lub 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową PDK i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 3,9 (3,4) s, prędkość maksymalna: 320 (318) km/h, średnie zużycie paliwa: 12,9 (13,0) l/100 km
- GT3 Touring (4.0 B6; 510 KM, 470 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią lub 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową PDK i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 3,9 (3,4) s, prędkość maksymalna: 320 (318) km/h, średnie zużycie paliwa: 12,9 l/100 km
- GT3 RS (4.0 B6; 525 KM, 465 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową PDK i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 3,2 s, prędkość maksymalna: 296 km/h, średnie zużycie paliwa: 13,4 l/100 km
Nowe Porsche 911 (2023) – wyposażenie i ceny
Na liście wyposażenia standardowego Porsche 911 znajdziemy m.in.:
- 19-/20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich Carrera (dotyczy wersji Carrera, Carrera 4 oraz Targa 4)
- 20-/21-calowe obręcze kół ze stopów lekkich Carrera S (dotyczy wersji Carrera S, Carrera 4S oraz Targa 4S)
- 20-/21-calowe obręcze kół ze stopów lekkich Carrera S w kolorze Titanium Grey (dotyczy wersji Carrera T)
- 20-/21-calowe obręcze kół ze stopów lekkich 911 Turbo (dotyczy wersji Turbo)
- 20-/21-calowe obręcze kół ze stopów lekkich 911 Turbo S (dotyczy wersji Turbo S)
- 20-/21-calowe obręcze kół ze stopów lekkich 911 Turbo S w kolorze Satin Black (dotyczy wersji Carrera GTS, Carrera 4 GTS oraz Targa 4 GTS)
- 20-/21-calowe obręcze kół ze stopów lekkich 911 Turbo S w kolorze Satin Platinum (dotyczy wersji Edition 50Y Porsche Design)
- 20-/21-calowe obręcze kół ze stopów lekkich Sport Classic w kolorze czarnym z wysokim połyskiem (dotyczy wersji Sport Classic)
- 20-/21-calowe obręcze kół ze stopów lekkich 911 GT3 (dotyczy wersji GT3 oraz GT3 Touring)
- 20-/21-calowe kute obręcze kół z aluminium GT3 RS (dotyczy wersji GT3 RS)
- Dwustrefowy układ klimatyzacji z osobną regulacją temperatury dla kierowcy i pasażera oraz automatycznym obiegiem zamkniętym z czujnikiem jakości powietrza
- Pełnowymiarowe (dwustopniowe) poduszki powietrzne dla kierowcy i przedniego pasażera
- Porsche Side Impact Protection System (POSIP) złożony z elementów pochłaniających energię zderzenia w drzwiach oraz bocznych poduszek powietrznych chroniących klatkę piersiową i kurtyn powietrznych chroniących głowę dla kierowcy i pasażera
- Porsche Stability Management (PSM) z systemem ABS i rozszerzonymi funkcjami hamowania
- Asystent ostrzegania przed kolizją i wspomagania hamowania, w tym rozpoznawanie pieszych
- Tempomat
- Elektromechanicznie wspomagany układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu, z generatorem impulsów na kierownicy
- Przycisk SPORT aktywujący dynamiczne ustawienia silnika i skrzyni biegów
- Tryb Porsche WET
- Funkcja Auto Start-Stop
- Elektrycznie sterowany hamulec postojowy
- Układ kontroli ciśnienia w oponach (TPM)
- Europejski automatyczny system zgłoszeń alarmowych eCall
- Wspomaganie parkowania ParkAssist z przodu i z tyłu
- Immobiliser z centralnym zamkiem w pilocie, systemem alarmowym i ultradźwiękowym czujnikiem ochrony wnętrza
- Zdalnie sterowany centralny zamek
- Bezkluczykowe uruchamianie
- Asystent świateł z funkcją oświetlania drogi do domu (Welcome Home)
- Reflektory LED ze zintegrowanymi 4-punktowymi światłami LED do jazdy w dzień
- Dodatkowe światła LED w przednim zderzaku ze światłami pozycyjnymi i kierunkowskazami
- Trójwymiarowe tylne lampy w technice LED ze zintegrowanym trzecim światłem hamowania
- Tylny pas świetlny ze zintegrowanymi światłami postojowymi i światłem przeciwmgłowym
- Układ mycia przedniej szyby z wycieraczkami typu aero i spryskiwaczami
- Barwione na zielono szyby termoizolacyjne
- Wielofunkcyjna kierownica ręczną regulacją wysokości i głębokości (oraz z manetkami zmiany biegów dla skrzyni PDK)
- Kierownica, uchwyty drzwi, podłokietniki w drzwiach i pokrywa schowka w konsoli środkowej wykończone gładką skórą
- Elementy dekoracyjne deski rozdzielczej, konsoli środkowej i drzwi w kolorze Diamar Darksilver
- Podsufitka oraz panele słupków A, B i C wykończone tkaniną
- Środkowe panele przednich foteli, boczki i zagłówki przednich foteli pokryte tłoczoną skórą
- Sportowe przednie fotele z elektryczną regulacją pochylenia oparcia i wysokości siedzenia oraz ręczną regulacją wzdłużną
- Mocowania ISOFIX do fotelika dla dziecka na fotelu pasażera
- Nakładki progów drzwi z oznaczeniem modelu
- Dywaniki podłogowe
- Wznosząca się konsola środkowa ze schowkiem
- Zamykany schowek na rękawiczki oraz schowki w drzwiach
- Dwa uchwyty na napoje: jeden po stronie pasażera i jeden w konsoli centralnej
- Wieszaki na ubrania na oparciach foteli
- Lampki do czytania, oświetlenie orientacyjne, podświetlenie stacyjki, oświetlenie bagażnika, oświetlenie przestrzeni na nogi, oświetlenie schowka i drzwi – wszystko w technice LED
- Podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych dla kierowcy i pasażera
- Lusterka zewnętrzne na panelach drzwi, regulowane elektrycznie i podgrzewane, po stronie kierowcy – asferyczne
- Elektrycznie sterowane szyby z funkcjami automatycznego otwierania/zamykania i ochrony uszczelek
- Dwa gniazda USB w schowku w konsoli środkowej, gniazdo 12V w przestrzeni na nogi pasażera
- Zestaw wskaźników z centralnym analogowym obrotomierzem i dwoma 7-calowymi wyświetlaczami TFT oraz 10,9-calowym wyświetlaczem środkowym
- Wskaźnik biegu na obrotomierzu
- Porsche Communication Management (PCM) z 10,9-calowym ekranem dotykowym o wysokiej rozdzielczości, nawigacją online, przygotowaniem do integracji telefonu (Bluetooth) oraz systemem obsługi głosowej aktywowanym hasłem „Hej Porsche”
- Porsche Connect z nawigacją z informacjami o ruchu w czasie rzeczywistym, strumieniowaniem muzyki i radiem online, usługami obsługi zdalnej (Remote) oraz szeregiem innych usług Porsche Connect
- Porsche Car Connect wraz z Porsche Vehicle Tracking System Plus (PVTS Plus)
- Connect Care (usługi wsparcia w razie wypadku i awarii, predykcyjna konserwacja samochodu, aktualizacje oprogramowania online, cyfrowa instrukcja obsługi)
- Integracja smartfona (Apple CarPlay oraz Android Auto)
- Radio cyfrowe
- Nagłośnienie Sound Package Plus z 8 głośnikami o łącznej mocy 150W, ze zintegrowanym wzmacniaczem i cyfrowym przetwarzaniem dźwięku
Poniżej prezentujemy wyjściowe ceny poszczególnych wersji silnikowych:
- Porsche 911 Carrera – od 564 000 zł
- Porsche 911 Carrera Cabriolet – od 633 000 zł
- Porsche 911 Carrera 4 – od 602 000 zł
- Porsche 911 Carrera 4 Cabriolet – od 671 000 zł
- Porsche 911 Carrera T – od 616 000 zł
- Porsche 911 Carrera S – od 639 000 zł
- Porsche 911 Carrera S Cabriolet – od 708 000 zł
- Porsche 911 Carrera 4S – od 677 000 zł
- Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet – od 746 000 zł
- Porsche 911 Targa 4 – od 671 000 zł
- Porsche 911 Targa 4S – od 746 000 zł
- Porsche 911 Carrera GTS – od 729 000 zł
- Porsche 911 Carrera GTS Cabriolet – od 798 000 zł
- Porsche 911 Carrera 4 GTS – od 767 000 zł
- Porsche 911 Carrera 4 GTS Cabriolet – od 836 000 zł
- Porsche 911 Targa 4 GTS – od 836 000 zł
- Porsche 911 Turbo – od 1 003 000 zł
- Porsche 911 Turbo Cabriolet – od 1 069 000 zł
- Porsche 911 Turbo S – od 1 168 000 zł
- Porsche 911 Turbo S Cabriolet – od 1 234 000 zł
- Porsche 911 Edition 50Y Porsche Design – od 959 000 zł
- Porsche 911 Sport Classic – od 1 425 000 zł
- Porsche 911 GT3 – od 946 000 zł
- Porsche 911 GT3 z pakietem Touring – od 946 000 zł
- Porsche 911 GT3 RS – od 1 232 000 zł
Porsche 911 jest objęte 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.
Więcej na temat Porsche 911 (992):
Porsche 911 (992) – pierwsze wrażenia
Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet – nasz test
To samochód doskonały, nie ważne jaki rocznik i jaka wersja wyposażenia, nawet ten kolekcjonerski egzemplarz jaki stoi w salonie porsche centrum sopot jest niesamowity