NowościPremieryPeugeot 208 po liftingu – oficjalne zdjęcia i informacje

Peugeot 208 po liftingu – oficjalne zdjęcia i informacje

Francuski producent kontynuuje odświeżanie swojej gamy modelowej. Tym razem przyszła kolej na Peugeota 208. Dowiedz się, co zmieniono w tym aucie przy okazji liftingu.

Wprowadzony na rynek cztery lata temu Peugeot 208 drugiej generacji to bez wątpienia udany samochód. Wystarczy przypomnieć, że ten francuski maluch zdobył tytuł Car Of The Year 2020, a w ubiegłym roku był najchętniej kupowanym nowym autem na Starym Kontynencie. Teraz, aby podtrzymać zainteresowanie tym modelem i pozyskać dodatkowych klientów, Francuzi zdecydowali się na odświeżenie swojego bestsellera. Przekonajmy się zatem, czym wyróżnia się Peugeot 208 po liftingu.

Peugeot 208 FL (2024)

Zmiany, jakie wprowadzono w wyglądzie Peugeota 208, są bardzo podobne do tych, których nieco wcześniej doczekał się model 2008. Od razu zauważamy przeprojektowany pas przedni i nowe światła dzienne w kształcie śladu trzech pazurów, a nie pojedynczych kłów. Główne reflektory także różnią się od dotychczasowych, a grill jest częściowo lakierowany w kolorze nadwozia. Do listy nowości trzeba dopisać również tylne lampy ze zmienionym wypełnieniem, dwa nowe kolory nadwozia (Żółty Agueda i Szary Selenium) oraz dwa nowe wzory felg (16-calowe NOMA i 17-calowe YANAKA).

We wnętrzu Peugeota 208 skupiono się wyłącznie na kosmetycznych poprawkach. Dostępny w wyższych wersjach wyposażeniowych cyfrowy zestaw wskaźników z wyświetlaczem o przekątnej 10 cali zyskał odświeżoną grafikę, dzięki czemu kierowca może zmieniać kolor motywu i przekazywane treści. Po liftingu w każdym 208 standardem będzie 10-calowy ekran centralny (wcześniej w bazowych odmianach montowano 7-calowy), który dodatkowo ułatwi obsługę zaktualizowanego systemu multimedialnego. Należy wspomnieć też o większej liczbie portów USB oraz wydajniejszej ładowarce indukcyjnej do smartfonów.

Spora rewolucja zaszła w gamie silnikowej. W palecie dostępnych jednostek napędowych nie znajdziemy już turbodiesla, a oferta benzynowych motorów ogranicza się do dwóch – 1.2 PureTech o mocy 75 KM z 5-biegową skrzynią manualną oraz 1.2 PureTech o mocy 100 KM z 6-biegową skrzynią manualną. Ponadto do wyboru będą dwie zupełnie nowe jednostki napędowe z układem mild hybrid 48V (100 KM lub 136 KM), łączone z 6-stopniową, dwusprzęgłową, zelektryfikowaną przekładnią z wbudowanym silnikiem elektrycznym.

Istotne zmiany nie ominęły też elektrycznego Peugeota E-208, który otrzymał nowy układ napędowy. Dzięki mocniejszemu silnikowi (156 KM) i większej baterii (51 kWh) będzie mógł przejechać na jednym ładowaniu ponad 400 km w cyklu mieszanym, czyli około 40 km więcej niż model sprzed liftingu.

Peugeot 208 FL (2024)

Nowy Peugeot 208 ma trafić do sprzedaży jesienią tego roku i wówczas poznamy jego szczegółowy cennik. Na ten moment wiadomo jedynie, że w ofercie pojawią się trzy poziomy wyposażenia (Active, Allure i GT).

Dowiedz się więcej o dotychczasowym modelu:

Używany Peugeot 208 II – opinie, typowe usterki

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji