Dacia Duster Commercial 04

Dacia pokazała najnowsze wcielenie towarowej wersji Dustera – Commercial. Dowiedz się więcej na jego temat i sprawdź, ile kosztuje i czy pojawi się w polskich salonach.

Dacia Duster, od kiedy się tylko pojawiła, zjednała w sobie grono odbiorców oczekujących jak najwięcej samochodu w rozsądnie skalkulowanej cenie. Druga generacja kontynuuje dobrą passę, regularnie goszcząc w pierwszej 10., a nawet na podium najchętniej kupowanych nowych samochodów w Polsce. Dopiero co jeździliśmy SUV-em Dacii po przeprowadzonym niedawno liftingu, a już dowiedzieliśmy się, że producent wprowadza, wzorem poprzednika, wersję dostawczą.

Dacia Duster Commercial 01
Dacia Duster Commercial (fot. Dacia)

Duster Commercial, bo tak się nazywa, z zewnątrz niewiele różni się od wariantu osobowego – w zasadzie wygląda identycznie. Kryje jednak dwuosobowe wnętrze z równą przestrzenią bagażową o pojemności 1623 litrów, czyli dokładnie tyle, ile zabierze na pokład „zwykły” Duster. Część towarową odmiany Commercial, tj. podłogę (drewnianą), boki i próg załadunkowy, zabezpieczono specjalną matą, z kolei część pasażerską oddzielono od niej metalową kratką. Dostęp do przestrzeni ładunkowej odbywa się poprzez podnoszoną do góry klapę. Przed niechcianymi spojrzeniami chroni przyciemniana folia zamontowanych na stałe tylnych szyb. Ładowność ustalono na 492 kg.

Dacia Duster Commercial 02
Dacia Duster Commercial (fot. Dacia)
Dacia Duster Commercial 05
Dacia Duster Commercial (fot. Dacia)

Duster Commercial będzie dostępny w dwóch wersjach wyposażeniowych, z czego już podstawowa otrzyma klimatyzację, tempomat i światła do jazdy dziennej LED. W bogatszej można liczyć m.in. na kamerę cofania i system multimedialny z 8-calowym ekranem. Silniki? 1.0 TCe (90 KM), 1.3 TCe (130/150 KM) lub 1.5 dCi o mocy 115 KM, który jako jedyny dostępny będzie z napędem 4×4.

Dacia Duster Commercial 03
Dacia Duster Commercial (fot. Dacia)

Niestety, mimo doskonałych wyników sprzedaży Dustera w Polsce, producent nie planuje wprowadzać wersji Commercial na nasz rynek – oficjalnie zadebiutował on w Wielkiej Brytanii. Kosztuje tam prawie 12 800 funtów, czyli ok. 69 tys. zł. To tyle, ile u nas trzeba zapłacić za Dustera z bazowym silnikiem 1.0 TCe, ale w topowej specyfikacji Prestige.

Redakcja poleca także:

Dacia Duster po liftingu (2021) – nasz test

Dacia Duster (2021) – opis wersji i polski cennik

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here