Dacia Duster FL - przód

Kilka miesięcy temu Dacia Duster została odświeżona. Ceny tego modelu zaczynają się od 51 300 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.

Dacia Duster drugiej generacji zadebiutowała we wrześniu 2017 roku podczas targów we Frankfurcie, a kilka miesięcy temu światło dzienne ujrzał model po liftingu. W ramach modernizacji rumuński SUV zyskał lekko odświeżony wygląd (największą zmianą są nowe światła LED oraz osłona chłodnicy z trójwymiarowym wzorem). Wnętrze także zostało przeprojektowane, a najbardziej rzuca się w oczy nowa konsola środkowa z przesuwanym podłokietnikiem. Ponadto w droższych wersjach wyposażenia znajdziemy zaktualizowany system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym, radiem DAB, Bluetooth oraz interfejsami Apple CarPlay i Android Auto. Więcej na temat zmian: Dacia Duster po liftingu – oficjalne zdjęcia i informacje

Dacia Duster FL - tył

Dacia Duster (2022) – wymiary, pojemność bagażnika

Nowa Dacia Duster mierzy 434,1 cm długości, 180,4 cm szerokości (205,2 cm z lusterkami) i 169,3 cm wysokości (168,2 cm w wersji 4WD). Jej rozstaw osi to 267,3 cm (w wersji 4WD – 267,6 cm). Bazowa pojemność bagażnika wynosi 445 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1478 l. Wersja z napędem na cztery koła oferuje nieco mniejszy kufer, odpowiednio: 411-1444 l.

Dacia Duster (2022) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa

Gama silnikowa obejmuje 4 jednostki benzynowe i 1 wysokoprężną. W ofercie znajdziemy zarówno wersje przednionapędowe, jak i korzystające z napędu na cztery koła.

Silniki benzynowe:

  • 1.0 TCe (90 KM, 160 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 13,1 s, prędkość maksymalna: 166 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,1-6,2 l/100 km
  • 1.0 TCe LPG (100 KM, 170 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 13,8 s, prędkość maksymalna: 168 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,3-6,4 l/100 km (LPG: 6,7-7,0 l/100 km)
  • 1.3 TCe (130 KM, 240 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,6 s, prędkość maksymalna: 193 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,2 l/100 km
  • 1.3 TCe EDC (150 KM, 250 Nm) z 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową EDC i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,7 s, prędkość maksymalna: 199 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,2 l/100 km
  • 1.3 TCe 4WD (150 KM, 250 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,4 s, prędkość maksymalna: 198 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,8 l/100 km
Dacia Duster FL - silnik
Silnik 1.3 TCe

Silniki wysokoprężne:

  • 1.5 Blue dCi (115 KM, 260 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,2 s, prędkość maksymalna: 183 km/h, średnie zużycie paliwa: 4,8 l/100 km
  • 1.5 Blue dCi 4WD (115 KM, 260 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,3 s, prędkość maksymalna: 175 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,3 l/100 km

Nowa Dacia Duster (2022) – wersje wyposażenia i ceny

Podane ceny dotyczą aut z silnikiem 1.0 TCe/90 KM, manualną skrzynią biegów i przednim napędem. Dopłata do wersji 1.0 TCe LPG/100 KM z fabryczną instalacją gazową wynosi 1800 zł (niedostępna w Access). Odmiana 1.3 TCe/130 KM kosztuje odpowiednio: 72 600 zł (Comfort) oraz 76 900 zł (Prestige). Wariant 1.3 TCe/150 z ręczną skrzynią i napędem na cztery koła został wyceniony na 87 400 zł, a przednionapędowa wersja z dwusprzęgłową przekładnią EDC – także na 87 400 zł (obie dostępne tylko w Prestige). Dacia Duster z turbodieslem 1.5 Blue dCi/115 KM pod maską i przednim napędem kosztuje 79 900 zł (Prestige), a dopłata do napędu 4WD wynosi 8000 zł. Wszystkie wersje są objęte 3-letnią gwarancją z limitem 100 000 km.

Dacia Duster FL - deska rozdzielcza

Access – od 51 300 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:

  • 16-calowe stalowe obręcze kół
  • Zestaw do naprawy uszkodzenia opony
  • Czołowa poduszka powietrzna kierowcy
  • Czołowa poduszka powietrzna pasażera z możliwością wyłączenia
  • Boczne poduszki powietrzne z przodu chroniące głowę i klatkę piersiową
  • Poduszki powietrzne kurtynowe
  • Przednie i tylne pasy bezpieczeństwa z napinaczami pirotechnicznymi
  • System mocowania fotelika dla dziecka Isofix na bocznych miejscach z tyłu
  • ABS z układem wspomagania nagłego hamowania AFU
  • System kontroli toru jazdy ESC + system wspomagania ruszania pod górę HSA
  • Ogranicznik prędkości
  • Sygnalizacja niezamknięcia bocznych drzwi
  • Sygnalizacja dźwiękowa i wizualna niezapięcia pasów bezpieczeństwa
  • System kontroli ciśnienia w oponach
  • Elektryczne zmienne wspomaganie układu kierowniczego
  • Reflektory eco-LED
  • Światła do jazdy dziennej Y-shape LED
  • Automatycznie włączane światła mijania / Czujnik zmierzchu
  • Podgrzewana tylna szyba / wycieraczka szyby tylnej
  • Zderzaki w kolorze nadwozia
  • Osłony podwozia przód i tył – czarne
  • Zewnętrzne klamki drzwi – czarne
  • Obudowy zewnętrznych lusterek bocznych – czarne
  • Zewnętrzne lusterka boczne regulowane ręcznie od wewnątrz
  • Obramowanie nawiewów – czarne
  • Tapicerka materiałowa w kolorze grafitowym
  • Oparcie tylnej kanapy składane jednoczęściowe
  • Zagłówki przednie z regulacją wysokości
  • 3 zagłówki tylne wsuwane w oparcie
  • Kieszenie w drzwiach przednich
  • Oświetlenie bagażnika
  • Centralny zamek drzwi zdalnie sterowany falami radiowymi
  • Szyby przednie regulowane elektrycznie
  • Komputer pokładowy (z informacją o temperaturze zewnętrznej, licznik kilometrów, średnie zużycie paliwa, zasięg na pozostałym zapasie paliwa, średnia prędkość)
  • Wskaźnik zmiany biegów
  • Tryb ECO
  • Instalacja do montażu radia

Essential – od 58 300 zł, obejmuje wyposażenie wersji Access oraz dodatkowo:

  • 16-calowe stalowe obręcze kół
  • Relingi dachowe – czarne
  • Obramowanie nawiewów – chromowane
  • Kierownica z regulacją wysokości i głębokości
  • Oparcie tylnej kanapy składane w układzie 1/3 – 2/3
  • Plug & Music – Radio DAB, MP3, USB, Bluetooth, pilot do sterowania pod kierownicą (bez odtwarzacza CD)
Dacia Duster FL - system Multiview Camera
Opcjonalny system Multiview Camera obejmuje 4 kamery przekazujące obraz z przodu, tyłu i obu boków auta. W wersji Comfort kosztuje 2000 zł (w pakiecie z systemem monitorowania martwego pola), a w Prestige – 1100 zł.

Comfort – od 65 500 zł, obejmuje wyposażenie wersji Essential oraz dodatkowo:

  • 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich – wzór Oraga
  • Klimatyzacja manualna
  • Regulator i ogranicznik prędkości
  • System wspomagania parkowania tyłem
  • Światła przeciwmgłowe
  • Zewnętrzne klamki drzwi – w kolorze nadwozia
  • Obudowy zewnętrznych lusterek bocznych – czarne lakierowane
  • Zewnętrzne lusterka boczne regulowane elektrycznie i podgrzewane
  • Kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów pokryte skórą ekologiczną
  • Tapicerka materiałowa w kolorze czarnym z przeszyciami
  • Fotel kierowcy z regulacją wysokości
  • Szyby przednie regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym po stronie kierowcy
  • Szyby tylne regulowane elektrycznie
  • Media Display – 8-calowy ekran dotykowy, radio DAB, replikacja ekranu smartfona przez przewód USB, złącze Bluetooth, 2 gniazda USB z przodu
Dacia Duster FL - automatyczna klimatyzacja
Automatyczna klimatyzacja to element wyposażenia zarezerwowany dla najbogatszej odmiany Prestige.

Prestige – od 69 800 zł, obejmuje wyposażenie wersji Comfort oraz dodatkowo:

  • 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich – wzór Tergan
  • Klimatyzacja automatyczna
  • HDC – system kontroli zjazdu ze wzniesienia (wyłącznie dla wersji 4WD)
  • System monitorowania martwego pola (BSW)
  • Kamera cofania
  • Szyby tylne przyciemniane
  • Osłony podwozia przód i tył – w kolorze satynowego chromu
  • Chromowana końcówka rury wydechowej
  • Relingi dachowe – ciemnoszare
  • Obudowy zewnętrznych lusterek bocznych – ciemnoszare
  • Tapicerka materiałowa w kolorze czarnym z białymi przeszyciami i logiem Duster
  • Fotel kierowcy z regulacją podparcia lędźwiowego
  • Konsola centralna z regulowanym podłokietnikiem i schowkiem
  • Lampka dla pasażerów z tyłu
  • Media Nav – 8-calowy ekran dotykowy, nawigacja (mapa Europy Wschodniej – wersja podstawowa), radio DAB, bezprzewodowa replikacja ekranu smartfona, złącze Bluetooth, 2 gniazda USB z przodu

Więcej na temat Dacii Duster:

Dacia Duster FL (2021) – nasz test

Dacia Duster 1.0 TCe LPG – nasz test

Dacia Duster 1.3 TCe/150 KM – nasz test

Dacia Duster 1.3 TCe/150 KM 4WD – nasz test

Porównanie 7 modeli 4×4, w tym Dacia Duster

2 KOMENTARZE

  1. Dacia Duster 1.5 DCI przebieg 500 km, podczas jazdy z prędkością obrotową silnika ok. 1800-2000 w kabinie pojazdu słychać pulsacyjne „szurania, „ocierania”. W serwisie po badaniu powiedziano, że nic nie mogą wymieniać( samochód mam od 10dni) bo nic nie zmieni wymiana czegokolwiek. Producent wysłał im wewnętrzne maile, żeby zbywać tematem, że ten typ tak ma.Dlatego po diagnostyce zgłosiliśmy usterkę na piśmie i zażądaliśmy odpowiedzi na piśmie. Żałuję że kupiłam ten samochód

  2. To fakt ten typ tak ma – sypiące się przeniesienie napędu od 1-go kilometra jest w standardzie, podobnie jak zbywanie. Jedynym produktem eksportowym rumunii jest bieda, a francuzów, rozdmuchane ego podczas siedzenia na kupce gnoju.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here