Mercedes klasy G (2021)

Mercedes klasy G z roku modelowego 2021 oferuje bogatsze wyposażenie i odświeżoną gamę silnikową. Najtańsza Gelenda kosztuje ponad pół miliona złotych.

Najnowsze wydanie Mercedesa klasy G trafiło do sprzedaży w 2018 r. i początkowo było dostępne wyłącznie z podwójnie doładowanymi, benzynowymi silnikami V8. Bardziej oszczędne jednostki wysokoprężne wprowadzono dopiero rok później. Teraz kultowa Gelenda została poddana drobnej modernizacji, dzięki której zyskała bogatsze wyposażenie. Z gamy silnikowej zniknęła wersja G 500, za to 330-konny turbodiesel wszedł na stałe do oferty.

Listę zmian otwiera nowy tryb jazdy Desert, zapewniający maksymalną możliwą przyczepność na piaszczystej nawierzchni. Wybiera się go za pośrednictwem przełącznika DYNAMIC SELECT. Przed kierowcą rozpościera się szerokoekranowy kokpit, który obecnie należy do wyposażenia standardowego we wszystkich odmianach klasy G. Seryjnie występuje także bezramkowe lusterko wsteczne, które wcześniej było dostępne tylko w pakiecie.

Zamiast dotychczasowego systemu alarmowego, Mercedes oferuje nowe pakiety wyposażenia URBAN GUARD Vehicle Protection i URBAN GUARD Vehicle Protection Plus. Pierwszy z wymienionych obejmuje alarm antykradzieżowy, zabezpieczenie przed odholowaniem z wizualnym i dźwiękowym ostrzeżeniem w przypadku wykrycia zmiany pozycji auta, syrenę alarmową, ochronę wnętrza (uruchamianą w przypadku ruchu w kabinie) oraz wykrywanie kradzieży i uszkodzenia zaparkowanego pojazdu (funkcja bezpłatna przez 3 lata od aktywacji). Pakiet Plus dodatkowo umożliwia lokalizowanie skradzionego pojazdu (również bezpłatnie przez 3 lata).

Mercedes klasy G (2021)

Wraz z odświeżeniem Mercedesa klasy G, klienci otrzymali większe możliwości personalizacji auta. W katalogu pojawiły się trzy nowe kolory G manufaktur (klasyczna szarość uni, głęboka zieleń uni oraz niebieski china uni), nawiązujące do słynnych barw nadwozia z pierwszej generacji Gelendy, oraz nowe, 20-calowe obręcze z lekkich stopów, z pięcioma podwójnymi ramionami (występujące w dwóch wariantach kolorystycznych i dostępne wyłącznie dla linii AMG).

Wśród nowości należy jeszcze wskazać, że popularny pakiet Night (termoizolacyjne, przyciemniane szyby i lampy oraz czarne obudowy lusterek i osłona chłodnicy) można teraz zamówić niezależnie od wyboru linii AMG oraz pakietu elementów ze stali nierdzewnej, co tym bardziej zwiększa pole do popisu przy konfiguracji wymarzonego egzemplarza. Jednak jeśli dla kogoś podstawowe opcje to za mało, może również zapoznać się z ofertą G manufaktur, która według zapewnień producenta „oferuje niemal nieograniczoną różnorodność opcji personalizacji”.

Mercedes klasy G (2021) – dane techniczne, moc, zużycie paliwa

Silniki benzynowe:

  • G 63 (4.0/585 KM) z 9-biegową przekładnią dwusprzęgłową AMG SPEEDSHIFT TCT 9G i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie: 4,5 s, prędkość maksymalna: 220 km/h (240 km/h z pakietem kierowcy AMG), średnie zużycie paliwa: 14,4 l/100 km

Silniki wysokoprężne:

  • G 350 d (3.0/286 KM) z 9-biegową przekładnią automatyczną 9G-Tronic i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie: 7,4 s, prędkość maksymalna: 199 km/h, średnie zużycie paliwa: 8,7-8,9 l/100 km
  • G 400 d (3.0/330 KM) z 9-biegową przekładnią automatyczną 9G-Tronic i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie: 6,4 s, prędkość maksymalna: 210 km/h, średnie zużycie paliwa: 8,7-8,9 l/100 km

Mercedes klasy G (2021)

Mercedes klasy G (2021) – wersje i ceny

Poniżej prezentujemy początkowe ceny poszczególnych wersji silnikowych. To oczywiście dopiero punkt wyjścia do dalszej konfiguracji, ponieważ Mercedes udostępnia szeroką ofertę wyposażenia dodatkowego.

  • Mercedes G 350 d – od 523 500 zł
  • Mercedes G 400 d – od 538 500 zł
  • Mercedes-AMG G 63 – od 776 300 zł

Redakcja poleca:

Mercedes klasy G kontra Jeep Wrangler i Suzuki Jimny

Oceny czytelników
[Głosów: 2 Średnia: 5]

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here