Druga generacja Peugeota 208 doczekała się w 2023 roku liftingu. Ceny tego modelu zaczynają się od 74 900 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.
Peugeot 208 drugiej generacji trafił do sprzedaży w 2019 roku i stanowi dopracowaną konstrukcję, co zostało docenione przez europejskich dziennikarzy, którzy wyróżnili francuskie auto tytułem Car of the Year 2020. W lipcu 2023 roku opisywany model przeszedł modernizację, w ramach której gruntownie przeprojektowano nadwozie, subtelnie odświeżono wnętrze i wprowadzono nowe silniki do oferty. W efekcie w obecnej gamie Peugeota 208 znajdziemy wersje benzynowych i mild hybrid, a także dwie odmiany z napędem elektrycznym.
Peugeot 208 (2025) – wymiary, pojemność bagażnika
Peugeot 208 mierzy 405,5 cm długości, 174,5 cm szerokości (196,0 cm z lusterkami) i 143,0 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 254,0 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 309 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1004 l. Warianty elektryczne oferują nieco mniejszy kufer, odpowiednio: 265-960 l.
Peugeot 208 (2025) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa
Gama silnikowa obejmuje 3 jednostki benzynowe oraz 2 warianty elektryczne. Wszystkie wersje mają przedni napęd.
Silniki benzynowe:
- 1.2 PureTech (100 KM, 205 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,9 s, prędkość maksymalna: 189 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,2-5,3 l/100 km

Silniki benzynowe z układem mild hybrid 48V:
- 1.2 PureTech Hybrid 48V (100+21 KM, 205 Nm) z 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową e-DCS6, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,7 s, prędkość maksymalna: 193 km/h, średnie zużycie paliwa: 4,5-4,7 l/100 km
- 1.2 PureTech Hybrid 48V (136+21 KM, 230 Nm) z 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową e-DCS6, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,6 s, prędkość maksymalna: 200 km/h, średnie zużycie paliwa: 4,6-4,7 l/100 km
Napęd elektryczny:
- Electric 50 kWh (136 KM, 260 Nm) z akumulatorem o pojemności 50 kWh, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,9 s, prędkość maksymalna: 150 km/h, średnie zużycie energii: 15,4-16,1 kWh/100 km, zasięg: do 362 km
- Electric 51 kWh (156 KM, 260 Nm) z akumulatorem o pojemności 51 kWh, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,3 s, prędkość maksymalna: 150 km/h, średnie energii: 14,1-14,5 kWh/100 km, zasięg: do 409 km
Nowy Peugeot 208 (2025) – wersje wyposażenia i ceny
Podane ceny dotyczą aut z silnikami 1.2 PureTech/100 KM (Style i Allure) oraz 1.2 PureTech Hybrid 48V/100 KM (GT). W pozostałych wersjach wyposażenia 100-konny wariant benzynowy 1.2 PureTech Hybrid 48V kosztuje odpowiednio: 89 200 zł (Style) oraz 101 400 zł (Allure). Mocniejsza odmiana 1.2 Turbo Hybrid 48V/136 KM została wyceniona na: 107 400 zł (Allure) oraz 116 400 zł (GT). Elektryczny wariant o mocy 136 KM kosztuje odpowiednio: 145 100 zł (Style), 156 800 zł (Allure) oraz 165 800 zł (GT), a odmiana o mocy 156 KM – odpowiednio: 149 900 zł (Style), 161 600 zł (Allure) oraz 170 600 zł (GT). Peugeot 208 jest objęty 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.
Style – od 74 900 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:
- 16-calowe felgi stalowe MONTI (szary Eclat z błyszczącym lakierem i ziarnista czerń), z oponami 195/55 R16
- Klimatyzacja manualna jednostrefowa (w wersji Electric klimatyzacja automatyczna jednostrefowa)
- 6 poduszek powietrznych (adaptacyjne przednie, boczne przednie, kurtynowe przednie i tylne)
- Przednie pasy bezpieczeństwa z pirotechnicznymi napinaczami z ogranicznikami siły napięcia i czujnikiem zapięcia
- Tylne boczne pasy bezpieczeństwa z pirotechnicznymi napinaczami, ogranicznikami siły napięcia i czujnikiem odpięcia
- 3-punktowy tylny środkowy pas bezpieczeństwa z czujnikiem zapięcia
- Mocowania ISOFIX i Top Tether na tylnych siedzeniach bocznych
- Elektroniczna stabilizacja toru jazdy (ESP) z kontrolą trakcji (ASR), układem przeciwpoślizgowym (ABS), elektronicznym rozdziałem siły hamowania (REF), wspomaganiem hamowania awaryjnego (AFU), dynamiczną kontrolą stabilności (CDS) i kontrolą stabilności przyczepy (TSM)
- Wspomaganie ruszania pod górę
- Automatyczne hamowanie awaryjne z ostrzeżeniem o ryzyku kolizji
- Aktywne ostrzeganie o niezamierzonym przekroczeniu linii pasa ruchu i pobocza
- Kontrola uwagi kierowcy
- Rozszerzone rozpoznawanie znaków drogowych z rekomendacją prędkości
- Regulator / Ogranicznik prędkości
- Przełącznik trybu jazdy Normal/Eco/Sport (dla wersji Electric)
- Pośrednie wykrywanie zbyt niskiego ciśnienia w ogumieniu
- Elektryczne wspomaganie kierownicy
- Wspomaganie parkowania – czujniki z tyłu
- Pilot zdalnego sterowania z 3 przyciskami + standardowy kluczyk
- Automatyczna blokada drzwi po ruszeniu
- Automatyczne uruchamianie wycieraczek szyby przedniej (dla wersji Electric)
- Automatyczne włączanie reflektorów (czujnik zmierzchu)
- Reflektory w technologii Peugeot LED ze światłami do jazdy dziennej LED w kształcie trzech pazurów
- Tylne światła LED w kształcie trzech pazurów (stop, bieg wsteczny i kierunkowskazy)
- Czarne błyszczące obudowy lusterek zewnętrznych
- Klamki zewnętrzne drzwi w kolorze nadwozia
- Osłona wlotu powietrza – czarna ziarnista z czarnymi błyszczącymi elementami
- Czarna ziarnista listwa w górnej części osłony chłodnicy
- Czarna ziarnista listwa w dolnej części przedniego zderzaka
- Czarne ziarniste wykończenia w światłach do jazdy dziennej
- Czarne błyszczące wykończenie między tylnymi światłami
- Czarne ziarniste wykończenia tylnego zderzaka (w wersji Electric dolna listwa czarna błyszcząca)
- Czarny błyszczący spojler
- Czarne matowe listwy szyb bocznych
- Przyciemniona przednia szyba
- Przyciemnione tylne szyby boczne i podgrzewana szyba tylna
- Kierownica z regulacją wysokości i głębokości
- Kompaktowa skórzana kierownica ze zintegrowanym sterowaniem multimediami
- Deska rozdzielcza pokryta pianką z dekoracją w stylu Carbon z elementami w kolorze błyszczącej czerni z chromowanymi akcentami (w wersji Electric deska rozdzielcza pokryta pianką z dekoracją w stylu Carbon z elementami w kolorze matowej czerni)
- Panele przednich drzwi z dekoracją w stylu Carbon i listwą w kolorze błyszczącej czerni z tampodrukiem w kolorze Calcite
- Podłokietniki drzwi przednich i tylnych z tkaniny Rimini Mistral
- Podsufitka w jasnym kolorze
- Tapicerka z tkaniny RENZO łączonej z tkaniną Rimini, przeszycia w kolorze pomarańczowym Sunrise
- Fotel kierowcy z ręczną regulacją wysokości
- Składana kanapa tylna w proporcji 1/3 – 2/3
- Przednie (x2) i tylne (x3) zagłówki z regulacją wysokości
- Niska konsola z mechanicznym hamulcem postojowym (w wersji Electric podwyższona konsola centralna z podłokietnikiem i elektrycznym hamulcem postojowym)
- 3 wysuwane uchwyty (1 z przodu po stronie pasażera, 2 z tyłu)
- Lampa sufitowa przednia A-DOME z 3 żarówkami (1 lampa, 2 lampki do czytania)
- Lampa oświetlenia bagażnika
- Wewnętrzne lusterko wsteczne z ręczną regulacją dzień/noc
- Lusterka boczne sterowane elektrycznie i podgrzewane, składane ręcznie
- Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne, sekwencyjne i przeciwprzytrzaskowe
- Gniazdo 12V i schowek na smartfon w konsoli środkowej
- 1 gniazdo USB typu C (dane i ładowanie) w konsoli centralnej
- 1 gniazdo USB typu C (ładowanie) i 1 gniazdo USB typu A (ładowanie) dla pasażerów z tyłu (dla wersji Electric)
- Peugeot i -Cockpit z 3,5-calowym kolorowym analogowym zestawem wskaźników
- Radio DAB z 10-calowym kolorowym ekranem dotykowym SD, Bluetooth, bezprzewodowy Mirror Screen (Apple CarPlay / Android Auto), ekran z przełącznikami typu Toggles
- Peugeot Connect SOS & Assistance
- 6 głośników (2 przednie głośniki wysokotonowe i 2 niskotonowe, 2 średniotonowe tylne)
- Pompa ciepła (dla wersji Electric)
- Jednofazowa ładowarka pokładowa 7,4 kW (dla wersji Electric)
- Kabel do ładowania trybu 3 trójfazowy 22 kW (dla wersji Electric)
Allure – od 87 100 zł, obejmuje wyposażenie wersji Style oraz dodatkowo:
- 16-calowe felgi aluminiowe NOMA (dwukolorowe błyszczący lakier i Orbital Black), z oponami 195/55 R16
- Klimatyzacja automatyczna jednostrefowa
- Przełącznik trybu jazdy Normal/Eco (dla skrzyni manualnej) lub Normal/Eco/Sport (dla skrzyni e-DCS6 i wersji Electric)
- Wspomaganie parkowania – czujniki z przodu i z tyłu
- Bezkluczykowe uruchamianie (dla wersji Electric)
- Automatyczne uruchamianie wycieraczek szyby przedniej
- Osłona wlotu powietrza – czarna ziarnista z elementami w kolorze nadwozia
- Czarna błyszcząca listwa w górnej części osłony chłodnicy
- Czarna błyszcząca listwa w dolnej części przedniego zderzaka
- Czarne błyszczące wykończenia w światłach do jazdy dziennej
- Czarne błyszczące wykończenie górnej części tylnego zderzaka i czarne ziarniste w dolnej części (w wersji Hybrid 136 KM oraz Electric dolna listwa czarna błyszcząca)
- Antena w kształcie płetwy rekina
- Deska rozdzielcza pokryta pianką z dekoracją w stylu Carbon z elementami w kolorze błyszczącej czerni z chromowanymi akcentami
- Panele przednich drzwi z dekoracją w stylu Carbon i listwą w kolorze błyszczącej czerni z tampodrukiem w kolorze Quartz
- Podłokietniki przednich i tylnych drzwi ze skóry ekologicznej z przeszyciami w kolorze Quartz
- Tapicerka z tłoczonej tkaniny CASUAL LOMSA łączonej ze skórą ekologiczną, przeszycia w kolorze Quartz
- Podwyższona konsola centralna z podłokietnikiem i elektrycznym hamulcem postojowym
- Elektrochromatyczne wewnętrzne lusterko wsteczne
- Lusterka boczne sterowane elektrycznie i podgrzewane, składane elektrycznie
- 1 gniazdo USB typu C (dane + ładowanie) i 1 gniazdo USB typy C (ładowanie) w konsoli centralnej
- 1 gniazdo USB typu C (ładowanie) i 1 gniazdo USB typu A (ładowanie) dla pasażerów z tyłu
- Peugeot i-Cockpit z 10-calowym cyfrowym zestawem wskaźników
- Peugeot i -Connect – radio DAB z 10-calowym kolorowym personalizowanym ekranem dotykowym HD, Bluetooth, bezprzewodowy Mirror Screen (Apple CarPlay / Android Auto), Wi-Fi

GT – od 110 400 zł, obejmuje wyposażenie wersji Allure oraz dodatkowo:
- 17-calowe felgi aluminiowe YANAKA (dwukolorowe błyszczący lakier i Orbital Black z wstawkami czarnymi matowymi), z oponami 205/45 R17
- Bezkluczykowy dostęp i uruchamianie
- Reflektory w rozszerzonej technologii Peugeot Full LED ze światłami do jazdy dziennej LED w kształcie trzech pazurów z automatycznym przełączaniem świateł mijania/drogowych
- Czarne, błyszczące nakładki na błotniki
- Czarne błyszczące wykończenie górnej i dolnej części tylnego zderzaka
- Czarne błyszczące listwy szyb bocznych
- Kompaktowa kierownica obszyta skórą licową ze zintegrowanym sterowaniem multimediami z oznaczeniem GT
- Deska rozdzielcza pokryta pianką z dekoracją w stylu Carbon z podwójnymi przeszyciami Adamite/Tramontane oraz elementy w kolorze błyszczącej czerni z chromowanymi akcentami podkreślone świecącą listwą
- Panele przednich drzwi z dekoracją w stylu Carbon i listwą w kolorze błyszczącej czerni z listwą świecącą w 8 kolorach, uchwyt ze skóry ekologicznej z przeszyciami Adamite
- Panele tylnych drzwi z fakturą Karsten oraz czarną błyszczącą listwą
- Podłokietniki drzwi przednich i tylnych ze skóry ekologicznej z przeszyciami Adamite
- Podsufitka w kolorze czarnym
- Tapicerka z tkaniny BELOMKA łączonej ze skórą ekologiczną z dodatkami Uni Capy, przeszycia w kolorze Adamite
- Fotel pasażera z ręczną regulacją wysokości
- Aluminiowe progi drzwi z napisem PEUGEOT
- Aluminiowe pedały w sportowym stylu
- Dywaniki przód i tył
- 4 wysuwane uchwyty (2 z przodu, 2 z tyłu)
- Nastrojowe oświetlenie w 8 kolorach (powiązane z trybami jazdy)
- Przednie oświetlenie LED I-DOME (1 lampa sufitowa, 2 lampki do czytania), 2 lampki do czytania LED z tyłu
- Oświetlenie LED w dolnej części tylnych schowków i wnęk na nogi
- Lusterko w osłonie przeciwsłonecznej z podświetleniem LED
- Lusterka boczne sterowane elektrycznie i podgrzewane, składane elektrycznie z oświetleniem powitalnym
- Peugeot i -Cockpit 3D z 10-calowym cyfrowym zestawem wskaźników
Więcej na temat Peugeota 208:
Używany Peugeot 208 II – opinie, typowe usterki
Peugeot 208 1.2 PureTech 130 – nasz test