Audi SQ5 TDI

Wkrótce do sprzedaży trafi odświeżone Audi SQ5 z 341-konnym silnikiem 3.0 TDI. Przekonajmy się, jakie nowości wprowadzono przy okazji liftingu.

Po premierze zmodernizowanego Audi Q5 przyszła kolej na debiut jego najmocniejszej wersji z silnikiem wysokoprężnym. Zmiany wizualne w SQ5 są podobne do tych, które wprowadzono w słabszych odmianach. Najłatwiej zauważyć nową, ośmiokątną osłonę chłodnicy Singleframe, która po liftingu nie przylega już do przednich świateł.

Audi SQ5 TDI

Skoro jesteśmy przy oświetleniu, z przodu znajdziemy reflektory diodowe (za dopłatą dostępne są matrycowe Matrix LED z dynamicznymi kierunkowskazami), a z tyłu – światła w cyfrowej technice OLED. Natomiast w tylnym zderzaku pojawiła się matowa, aluminiowa listwa, umieszczona nad dyfuzorem i czterema owalnymi końcówkami wydechu.

We wnętrzu odświeżonego Audi SQ5 czekają na nas elektrycznie regulowane, sportowe fotele ze skórzaną tapicerką (standard). Nie można również pominąć zaktualizowanego systemu inforozrywki (MIB 3), którego centralnym elementem jest dotykowy ekran o przekątnej 10,1 cala.

Audi SQ5 TDI

To wszystko oczywiście istotne zmiany, jednak najwięcej nowości kryje się pod maską. 3-litrowa, wysokoprężna jednostka V6 otrzymała kute tłoki, jeszcze bardziej precyzyjny układ wtryskowy oraz zmodyfikowaną turbosprężarkę. Za chłodzenie zasysanego przez silnik powietrza odpowiada teraz intercooler wodny zamontowany w rozwarciu V między rzędami cylindrów (przed liftingiem SQ5 korzystało ze zwykłego intercoolera, umieszczonego w przednim zderzaku).

Dodatkowo jednostka 3.0 TDI została wyposażona w układ mild hybrid 48V, który umożliwia „żeglowanie” z wyłączonym silnikiem przez ok. 40 s podczas jazdy ze stałą prędkością. Według zapowiedzi Audi ten system pozwala obniżyć zużycie paliwa nawet o 0,7 l/100 km. Z kolei poprawiona reakcja na gaz to zasługa elektrycznego kompresora (EAV), wspomagającego turbosprężarkę.

Audi SQ5 TDI

Silnik 3.0 TDI po modernizacji dostarcza 341 KM i 700 Nm. Dzięki takim parametrom nowe Audi SQ5 osiąga „setkę” w 5,1 s, a maksymalnie może rozpędzić się do 250 km/h (ogranicznik). W przekazywaniu mocy na wszystkie koła pośredniczy 8-biegowa przekładnia Tiptronic. Napęd Quattro standardowo rozdziela moment obrotowy między przednią a tylną oś w proporcji 40:60, ale w skrajnych warunkach na przód może trafić do 70% siły napędowej, a na tył – do 85%.

Odświeżone Audi SQ5 pojawi się w salonach sprzedaży dopiero w pierwszym kwartale przyszłego roku, ale już dziś wiemy, ile będzie trzeba za nie zapłacić. Według oficjalnego konfiguratora ceny tego modelu startują od 338 900 zł.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here