NowościAktualnościKolejna chińska marka chce produkować samochody w Europie

Kolejna chińska marka chce produkować samochody w Europie

Chińczycy chcą zbudować we Włoszech fabrykę swoich samochodów, które mają być sprzedawane w całej Europie. Zapowiadają produkcję aut na poziomie 100 tys. egzemplarzy rocznie.

To oznacza, że inni sprzedadzą o 100 tysięcy aut mniej. Dongfeng nawet nie kryje, że większość produkcji nie jest przeznaczona na rynek włoski.
Chińska marka współpracuje z koncernem Stellantis, Hondą i Nissanem. Informacja ta nieprzypadkowo pojawiła się w momencie, gdy dochodzi do starć na linii Stellantis-włoski rząd. Rządzący oczekują tworzenia miejsc pracy we Włoszech, tymczasem Stellantis w celu obniżenia kosztów produkcji wytwarza auta poza granicami kraju, w tym w Polsce. Ostatnią kością niezgody jest nowy model Alfy Romeo, który produkowany jest w Tychach. Na skutek konfliktu Alfa Romeo podjęła decyzję o zmianie nazwy modelu Milano na Junior.

Qian Xie, który nadzoruje europejskie operacje Dongfeng, podkreślił strategiczne znaczenie Włoch w wywiadzie udzielonym w Mediolanie. „Włochy są jednym z największych rynków motoryzacyjnych w Europie, a uruchomienie lokalnej produkcji umożliwiłoby nam efektywne zaopatrywanie wszystkich sąsiednich krajów” – wyjaśnił Xie. Ujawnił, że trwające rozmowy z włoskim rządem są obiecujące, a potencjalne zakłady produkcyjne zostaną zaoferowane Dongfeng w nadchodzących tygodniach.

Rozwój sytuacji może będzie prowadzić do kolejnych napięć z koncernem Stellantis, zwłaszcza po niedawnych uwagach dyrektora generalnego Carlosa Tavaresa na temat wyzwań stawianych przez nowych konkurentów na rynku włoskim, w szczególności odnoszących się do możliwości rozpoczęcia działalności we Włoszech przez chińskiego producenta pojazdów elektrycznych.

Zainteresowanie Dongfeng Włochami jest również strategiczną odpowiedzią na zmieniającą się dynamikę rynku w Chinach, gdzie popyt na pojazdy benzynowe znacznie spadł. Od czasu osiągnięcia szczytu sprzedaży w 2017 r., Dongfeng odnotował znaczny spadek wyników, z 38% spadkiem dostaw do ubiegłego roku.

Pomimo rosnącego zwrotu globalnego przemysłu motoryzacyjnego w kierunku pojazdów elektrycznych (EV), Dongfeng planuje początkowo skupić się na pojazdach hybrydowych na rynku włoskim. Decyzja ta wynika z obecnego opóźnienia Włoch w przyjmowaniu pojazdów elektrycznych w porównaniu z innymi krajami europejskimi. W ubiegłym roku pojazdy zasilane bateryjnie stanowiły około 4% całkowitej sprzedaży samochodów we Włoszech, znacznie poniżej średniej europejskiej.

Xie podkreślił zalety wykorzystania bogatego dziedzictwa motoryzacyjnego Włoch, stwierdzając: „We Włoszech można skorzystać ze spuścizny, jaką kraj ten posiada w przemyśle motoryzacyjnym”. Wspomniał również o silnej wierze Dongfeng w elektryczną przyszłość, choć bezpośrednim celem włoskiego przedsięwzięcia będą hybrydy, zgodnie z obecnymi warunkami rynkowymi i gotowością infrastruktury we Włoszech.

Proponowana ekspansja Dongfeng może oznaczać znaczący rozwój w branży motoryzacyjnej, łącząc historyczną siłę Włoch w produkcji samochodów z ambitną globalną strategią Dongfeng i zaangażowaniem w technologie hybrydowe i elektryczne.

Redakcja poleca:

Alfa Romeo zmienia nazwę modeli Milano bo jest z Polski

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji