KIA Optima

Produkcja drugiej generacji Kii Optima ruszyła w 2015 roku. Gamę nadwoziową tworzą sedan i kombi. Klienci mają do wyboru 2 silniki benzynowe, turbodiesla i hybrydę. Najmocniejsza wersja (GT) ma pod maską silnik 2.0 T-GDI o mocy 245 KM.

Długość/szerokość/wysokość: 486/186/146-147 cm
Rozstaw osi: 281 cm
Średnica zawracania: 10,9 m
Pojemność bagażnika: sed 307-510 l, kmb 440-1686 l
Pojemność zbiornika paliwa: 55-70 l
Masa własna: 1455-1740 kg
Ładowność: 495-595 kg

Model silnikaKonstrukcja silnikaPojemność skokowaMoc maks.Maks. mom. obrotowySkrzynia biegów
napęd
0-100 km/hPrędkość maks.Średnie
spalanie
2.0 DOHCB, R4, 16V1999 cm³163 KM196 NmM6/przedni9,4 s210 km/h7,4 l/100 km
2.0 DOHC ATB, R4, 16V1999 cm³163 KM196 NmA6/przedni10,5 s208 km/h7,5 l/100 km
2.0 T-GDI AT GTTB, R4, 16V1998 cm³245 KM350 NmA6/przedni7,6 s240 km/h8,2 l/100 km
Plug-in HybridHB P-l, R4, 16V1999 cm³205 KM189 NmA6/przedni9,4 s192 km/h1,6 l/100 km
1.7 CRDiTD, R4, 16V1685 cm³141 KM340 NmM6/przedni10,0 s203 km/h4,6 l/100 km
1.7 CRDi DCTTD, R4, 16V1685 cm³141 KM340 NmA7/przedni11,0 s203 km/h4,4 l/100 km
2.0 DOHC KombiB, R4, 16V1999 cm³163 KM196 NmM6/przedni9,6 s206 km/h7,6 l/100 km
2.0 DOHC AT KombiB, R4, 16V1999 cm³163 KM196 NmA6/przedni10,7 s205 km/h7,6 l/100 km
2.0 T-GDI AT GT KombiTB, R4, 16V1998 cm³245 KM350 NmA6/przedni7,6 s232 km/h8,2 l/100 km
Plug-in Hybrid KombiHB P-l, R4, 16V1999 cm³205 KM189 NmA6/przedni9,7 s192 km/h1,4 l/100 km
1.7 CRDi KombiTD, R4, 16V1685 cm³141 KM340 NmM6/przedni10,2 s200 km/h4,7 l/100 km
1.7 CRDi AT KombiTD, R4, 16V1685 cm³141 KM340 NmA6/przedni11,1 s200 km/h4,6 l/100 km