Produkcja drugiej generacji Kii Optima ruszyła w 2015 roku. Gamę nadwoziową tworzą sedan i kombi. Klienci mają do wyboru 2 silniki benzynowe, turbodiesla i hybrydę. Najmocniejsza wersja (GT) ma pod maską silnik 2.0 T-GDI o mocy 245 KM.
Długość/szerokość/wysokość: 486/186/146-147 cm
Rozstaw osi: 281 cm
Średnica zawracania: 10,9 m
Pojemność bagażnika: sed 307-510 l, kmb 440-1686 l
Pojemność zbiornika paliwa: 55-70 l
Masa własna: 1455-1740 kg
Ładowność: 495-595 kg
Model silnika | Konstrukcja silnika | Pojemność skokowa | Moc maks. | Maks. mom. obrotowy | Skrzynia biegów napęd | 0-100 km/h | Prędkość maks. | Średnie spalanie |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2.0 DOHC | B, R4, 16V | 1999 cm³ | 163 KM | 196 Nm | M6/przedni | 9,4 s | 210 km/h | 7,4 l/100 km |
2.0 DOHC AT | B, R4, 16V | 1999 cm³ | 163 KM | 196 Nm | A6/przedni | 10,5 s | 208 km/h | 7,5 l/100 km |
2.0 T-GDI AT GT | TB, R4, 16V | 1998 cm³ | 245 KM | 350 Nm | A6/przedni | 7,6 s | 240 km/h | 8,2 l/100 km |
Plug-in Hybrid | HB P-l, R4, 16V | 1999 cm³ | 205 KM | 189 Nm | A6/przedni | 9,4 s | 192 km/h | 1,6 l/100 km |
1.7 CRDi | TD, R4, 16V | 1685 cm³ | 141 KM | 340 Nm | M6/przedni | 10,0 s | 203 km/h | 4,6 l/100 km |
1.7 CRDi DCT | TD, R4, 16V | 1685 cm³ | 141 KM | 340 Nm | A7/przedni | 11,0 s | 203 km/h | 4,4 l/100 km |
2.0 DOHC Kombi | B, R4, 16V | 1999 cm³ | 163 KM | 196 Nm | M6/przedni | 9,6 s | 206 km/h | 7,6 l/100 km |
2.0 DOHC AT Kombi | B, R4, 16V | 1999 cm³ | 163 KM | 196 Nm | A6/przedni | 10,7 s | 205 km/h | 7,6 l/100 km |
2.0 T-GDI AT GT Kombi | TB, R4, 16V | 1998 cm³ | 245 KM | 350 Nm | A6/przedni | 7,6 s | 232 km/h | 8,2 l/100 km |
Plug-in Hybrid Kombi | HB P-l, R4, 16V | 1999 cm³ | 205 KM | 189 Nm | A6/przedni | 9,7 s | 192 km/h | 1,4 l/100 km |
1.7 CRDi Kombi | TD, R4, 16V | 1685 cm³ | 141 KM | 340 Nm | M6/przedni | 10,2 s | 200 km/h | 4,7 l/100 km |
1.7 CRDi AT Kombi | TD, R4, 16V | 1685 cm³ | 141 KM | 340 Nm | A6/przedni | 11,1 s | 200 km/h | 4,6 l/100 km |