Jeep Wagoneer S doczekał się premiery w wersji produkcyjnej. To duży SUV z napędem elektrycznym. Dowiedz się więcej o tym aucie.
W ostatnim czasie amerykańska marka zarzuca nas nowościami. Dopiero co była premiera Avengera w wersji 4xe, teraz poznaliśmy Wagoneera S w całej okazałości, a w blokach startowych czeka jeszcze Recon. Dziś jednak skupimy się wyłącznie na drugim z wymienionych. Oto, co wiemy na temat Jeepa Wagoneer S.
Opisywany model został opracowany na platformie STLA Large i będzie oferowany z w pełni elektrycznym napędem na cztery koła – ryczącego V8 ani chociaż 2-litrowego turbo z hybrydą pod jego maską nie uświadczymy. Producent zapewnia, że kierowca tego dużego SUV-a będzie miał do dyspozycji w sumie 600 KM i 800 Nm, co według danych z rynku amerykańskiego będzie przekładać się na przyspieszenie 0-60 mph (0-96 km/h) w zaledwie 3,4 sekundy oraz zasięg wynoszący ponad 300 mil (ok. 500 km).
Pomimo rewolucyjnego jak na Jeepa tej klasy napędu, projektanci postawili na klasyczne rozwiązania stylistyczne. Już na pierwszy rzut oka nie ma wątpliwości z autem jakiej marki mamy do czynienia. Charakterystyczny, siedmioszczelinowy grill w samochodzie elektrycznym nie musi już służyć jako wlot powietrza do chłodnicy, dlatego w Wagoneerze S pełni przede wszystkim funkcję ozdobną, a do tego otrzymał podświetlenie, wykorzystywane w ramach oświetlenia powitalnego.
Choć gabaryty prezentowanego auta wydają się temu przeczyć, to według zapewnień producenta Wagoneer S jest najbardziej opływowym SUV-em marki w historii – może się pochwalić współczynnikiem oporu aerodynamicznego na poziomie 0,29. Nachylenie przedniej szyby, kształt klamek bocznych czy tylnego spojlera zostały tak dobrane, aby w jak największym stopniu usprawnić przepływ powietrza wokół nadwozia.
Wnętrze Jeepa Wagoneer S również prezentuje się dość klasycznie, co nie oznacza jednak, że nie jest nowoczesne. Kokpit tworzą aż cztery wyświetlacze o łącznej powierzchni 45 cali. Cyfrowe zegary oraz dotykowy ekran centralny mają po 12,3 cala przekątnej, a pasażer ma przed sobą 10,25-calowy wyświetlacz. Czwarty tablet, umieszczony poniżej środkowego ekranu, przeznaczono z kolei m.in. do obsługi klimatyzacji. System multimedialny Uconnect 5 ma oferować bardziej przejrzysty interfejs i zapewniać rozbudowane funkcje łączności, a do tego na pokładzie auta nie zabraknie długiej listy asystentów kierowcy.
Jeep Wagoneer S to model globalny, który będzie dostępny na całym świecie. W drugiej połowie bieżącego roku opisywany model trafi do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych, a następnie będzie stopniowo wprowadzany na kolejne rynki.
Przeczytaj także: