PoradyIle kosztuje lakierowanie przedniego i tylnego błotnika?

Ile kosztuje lakierowanie przedniego i tylnego błotnika?

Błotnik należy do najczęściej lakierowanych elementów pojazdu. Z powodu położenia jest narażony na obtarcia, a do tego jest atakowany przez korozję z powodu piasku, soli i wody atakujących go od spodu. Warto więc wiedzieć, ile kosztuje lakierowanie błotnika.

Każdy samochód ma przednie i tylne błotniki. To banalne stwierdzenie staje się niezwykle istotne, gdy przychodzi do napraw i lakierowania tego elementu. Niemal we wszystkich samochodach błotniki istotnie różnią się konstrukcyjnie. W wielu modelach przednie są trzymane tylko przez śruby, co umożliwia ich demontaż i wymianę bez spawania czy zgrzewania. Tylny błotnik zwykle jest integralną częścią nadwozia – nawet jeżeli nie spawaną, to przynajmniej solidnie wklejaną.

Przedni błotnik można polakierować za ok. 400-500 zł. Koszt lakierowania tylnego błotnika to z reguły 800-1000 zł. Oczywiście przy założeniu, że zostanie użyta farba w typowym kolorze, a zakres niezbędnych poprawek jest minimalny. Specjalny lakier czy konieczność odbudowy lub wymiany błotnika może istotnie podnieść koszt. W przypadku obu błotników istotne jest też, czy naprawa danego elementu ma obejmować także cieniowanie, czyli częściowe pokrycie lakierem także sąsiadujących elementów. Zwłaszcza w przypadku lakierów metalizowanych czy starych pozwala to wytracić różnicę w kolorystyce świeżo lakierowanego elementu i pozostałych, ale generuje dodatkowe koszty.

Redakcja poleca: Ile kosztuje lakierowanie zderzaka?

Warto pamiętać, że lakierowanie błotnika nie jest jednym możliwym rozwiązaniem problemu. W przypadku niewielkich uszkodzeń można pokusić się o tzw. smart repair, czyli naprawę punktową. Koszt takich usług startuje z poziomu ok. 250 zł. Jeżeli naprawy wymaga przedni błotnik, w internecie można poszukać używanego elementu w potrzebnym nam kolorze (trzeba go dopasować po kodzie lakieru). Oczywiście im błotnik w lepszym stanie i do rzadszego auta, tym będzie on droższy. Cenę trzymają zwłaszcza elementy z pierwszą, niezniszczoną warstwą lakierniczą. W sieci można kupić także błotniki lakierowane we wskazany przez kupującego kolor. Koszt takiego elementu to ok. 500 zł. Warto jednak ustalić, co jest bazą do lakierowania – czy używany oryginalny błotnik czy zamiennik. To istotne, bo najtańsze części blacharskie nie zawsze perfekcyjnie pasują do nadwozia.

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji