Obecna generacja Mondeo zadebiutowała w 2014 roku. Do wyboru trzy wersje nadwoziowe: liftback, sedan oraz kombi. Pod maską znajdziemy turbodoładowane silniki benzynowe oraz turbodiesle 1.5 i 2.0. Sedan jest dostępny także jako hybryda (187 KM). Napęd trafia na przednią lub obie osie za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej albo „automatu”.
Długość/szerokość/wysokość: 487/191/148-150 cm
Rozstaw osi: 285 cm
Średnica zawracania: 11,5 m
Pojemność bagażnika: ltb 541-1437 l, kmb 500-1605 l
Pojemność zbiornika paliwa: 53-66 l
Masa własna: 1410-1682 kg
Ładowność: 588-883 kg
Model silnika | Konstrukcja silnika | Pojemność skokowa | Moc maks. | Maks. mom. obrotowy | Skrzynia biegów napęd | 0-100 km/h | Prędkość maks. | Średnie spalanie |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1.5 EcoBoost 160 5d | TB, R4, 16V | 1498 cm³ | 160 KM | 240 Nm | M6/przedni | 9,2 s | 222 km/h | 5,8 l/100 km |
1.5 EcoBoost 160 A6 5d | TB, R4, 16V | 1498 cm³ | 160 KM | 240 Nm | A6/przedni | 9,1 s | 214 km/h | 6,3 l/100 km |
2.0 EcoBoost 203 A6 5d | TB, R4, 16V | 1999 cm³ | 203 KM | 345 Nm | A6/przedni | 8,7 s | 232 km/h | 7,3 l/100 km |
2.0 EcoBoost 240 A6 5d | TB, R4, 16V | 1999 cm³ | 240 KM | 345 Nm | A6/przedni | 7,9 s | 240 km/h | 7,3 l/100 km |
1.5 TDCi 120 5d | TD, R4, 8V | 1499 cm³ | 120 KM | 270 Nm | M6/przedni | 11,5 s | 192 km/h | 4,0 l/100 km |
1.5 TDCi 120 ECOnetic 5d | TD, R4, 8V | 1499 cm³ | 120 KM | 270 Nm | M6/przedni | 11,7 s | 192 km/h | 3,6 l/100 km |
2.0 TDCi 150 5d | TD, R4, 16V | 1997 cm³ | 150 KM | 350 Nm | M6/przedni | 9,3 s | 215 km/h | 4,4 l/100 km |
2.0 TDCi 150 PowerShift 5d | TD, R4, 16V | 1997 cm³ | 150 KM | 350 Nm | A6/przedni | 9,9 s | 213 km/h | 4,8 l/100 km |
2.0 TDCi 150 4x4 5d | TD, R4, 16V | 1997 cm³ | 150 KM | 350 Nm | M6/4x4 | 10,3 s | 215 km/h | 4,8 l/100 km |
2.0 TDCi 150 ECOnetic 5d | TD, R4, 16V | 1997 cm³ | 150 KM | 350 Nm | M6/przedni | 9,4 s | 215 km/h | 4,1 l/100 km |
2.0 TDCi 180 5d | TD, R4, 16V | 1997 cm³ | 180 KM | 400 Nm | M6/przedni | 8,3 s | 225 km/h | 4,4 l/100 km |
2.0 TDCi 180 PowerShift 5d | TD, R4, 16V | 1997 cm³ | 180 KM | 400 Nm | A6/przedni | 8,6 s | 223 km/h | 4,8 l/100 km |
2.0 TDCi 180 PowerShift 4x4 5d | TD, R4, 16V | 1997 cm³ | 180 KM | 400 Nm | A6/4x4 | 9,3 s | 225 km/h | 5,2 l/100 km |
2.0 TDCi Twin-Turbo 210 PowerShift 5d | TD, R4, 16V | 1997 cm³ | 210 KM | 450 Nm | A6/przedni | 7,9 s | 233 km/h | 4,8 l/100 km |
1.5 EcoBoost 160 Sedan | TB, R4, 16V | 1498 cm³ | 160 KM | 240 Nm | M6/przedni | 9,2 s | 222 km/h | 5,8 l/100 km |
2.0 Hybrid eCVT Sedan | HB, R4, 16V | 1999 cm³ | 187 KM | 173 Nm | A1/przedni | 9,2 s | 187 km/h | 4,0 l/100 km |
1.5 EcoBoost 160 Kombi | TB, R4, 16V | 1498 cm³ | 160 KM | 240 Nm | M6/przedni | 9,3 s | 217 km/h | 5,9 l/100 km |
1.5 EcoBoost 160 A6 Kombi | TB, R4, 16V | 1498 cm³ | 160 KM | 240 Nm | A6/przedni | 9,2 s | 209 km/h | 6,5 l/100 km |
1.5 TDCi 120 ECOnetic Kombi | TD, R4, 8V | 1499 cm³ | 120 KM | 270 Nm | M6/przedni | 11,7 s | 192 km/h | 3,8 l/100 km |
1.5 TDCi 120 Kombi | TD, R4, 8V | 1499 cm³ | 120 KM | 270 Nm | M6/przedni | 11,5 s | 192 km/h | 4,1 l/100 km |
2.0 TDCi 150 Kombi | TD, R4, 16V | 1997 cm³ | 150 KM | 350 Nm | M6/przedni | 9,4 s | 210 km/h | 4,5 l/100 km |
2.0 TDCi 150 PowerShift Kombi | TD, R4, 16V | 1997 cm³ | 150 KM | 350 Nm | A6/przedni | 10,5 s | 210 km/h | 4,9 l/100 km |
2.0 TDCi 180 PowerShift 4x4 Kombi | TD, R4, 16V | 1997 cm³ | 180 KM | 400 Nm | A6/4x4 | 9,5 s | 220 km/h | 5,3 l/100 km |
2.0 TDCi 150 4x4 Kombi | TD, R4, 16V | 1997 cm³ | 150 KM | 350 Nm | M6/4x4 | 10,5 s | 210 km/h | 4,9 l/100 km |
2.0 TDCi 150 ECOnetic Kombi | TD, R4, 16V | 1997 cm³ | 150 KM | 350 Nm | M6/przedni | 10,5 s | 208 km/h | 4,9 l/100 km |
2.0 TDCi 180 PowerShift Kombi | TD, R4, 16V | 1997 cm³ | 180 KM | 400 Nm | A6/przedni | 8,7 s | 218 km/h | 4,9 l/100 km |
2.0 TDCi 180 Kombi | TD, R4, 16V | 1997 cm³ | 180 KM | 400 Nm | M6/przedni | 8,4 s | 220 km/h | 4,5 l/100 km |
2.0 TDCi Twin-Turbo 210 PowerShift Kombi | TD, R4, 16V | 1997 cm³ | 210 KM | 450 Nm | A6/przedni | 8,1 s | 228 km/h | 5,2 l/100 km |
2.0 TDCi 180 PowerShift 4x4 Kombi | TD, R4, 16V | 1997 cm³ | 180 KM | 400 Nm | A6/4x4 | 8,7 s | 218 km/h | 5,4 l/100 km |
2.0 TDCi 150 PowerShift Kombi | TD, R4, 16V | 1997 cm³ | 150 KM | 350 Nm | A6/przedni | 10,0 s | 208 km/h | 4,9 l/100 km |
2.0 TDCi 150 Kombi | TD, R4, 16V | 1997 cm³ | 150 KM | 350 Nm | M6/przedni | 9,4 s | 210 km/h | 4,5 l/100 km |
2.0 EcoBoost 240 A6 Kombi | TB, R4, 16V | 1999 cm³ | 240 KM | 345 Nm | A6/przedni | 8,0 s | 235 km/h | 7,5 l/100 km |
2.0 EcoBoost 203 A6 Kombi | TB, R4, 16V | 1999 cm³ | 203 KM | 345 Nm | A6/przedni | 8,8 s | 227 km/h | 7,5 l/100 km |
Zobacz też: Ford Edge test