NowościPremieryNowy Ford E-Tourneo Courier – oficjalne zdjęcia i informacje

Nowy Ford E-Tourneo Courier – oficjalne zdjęcia i informacje

Ford zaprezentował nowego kombivana, który będzie oferowany w dwóch wariantach – jako E-Tourneo Courier z napędem elektrycznym oraz Tourneo Connect z benzynowym silnikiem EcoBoost. Dowiedz się więcej o tym modelu.

Ford konsekwentnie zmierza ku pełnej elektryfikacji swojej europejskiej gamy, tak aby do 2035 roku oferować wyłącznie samochody o zerowej emisji. Tego ambitnego celu nie da się oczywiście osiągnąć bez wprowadzania na rynek nowych modeli, dlatego do końca przyszłego roku producent spod znaku błękitnego owalu chce już mieć w sprzedaży aż 10 aut elektrycznych. Jednym z nich będzie pokazany podczas wczorajszej prezentacji w Kopenhadze Ford E-Tourneo Courier. Oto najważniejsze informacje na temat tego modelu.

Ford E-Tourneo Courier (2023)

Patrząc na nowego kombivana Forda, można odnieść wrażenie, że już się go gdzieś widziało. To uzasadnione przeczucie, bowiem opisywany samochód stanowi osobową wersję przedstawionego w kwietniu E-Transita Courier. Oba auta wyglądają prawie identycznie, z tą różnicą oczywiście, że E-Tourneo Courier ma w pełni przeszkloną kabinę i przesuwne drzwi po obu stronach nadwozia w standardzie.

Ford E-Tourneo Courier (2023)

Przy projektowaniu nowego Forda E-Tourneo Courier styliści skupili się na jak najlepszym wykorzystaniu przestrzeni przy zachowaniu kompaktowych wymiarów. Za sprawą charakterystycznego „pudełkowatego” kształtu nadwozia z krótkimi zwisami udało się wygospodarować odczuwalnie więcej miejsca dla pasażerów niż w modelu poprzedniej generacji. Do tego dochodzi o blisko połowę większa przestrzeń bagażowa – bazowa pojemność kufra to 570 litrów, a po złożeniu dzielonej w proporcji 60:40 kanapy można ją powiększyć maksymalnie do 2162 l. Ponadto w aucie z napędem elektrycznym pod maską znajdziemy 44-litrowy schowek (tzw. frunk).

Tak jak w przypadku nadwozia, wnętrze również jest niemal identyczne jak w modelu E-Transit Courier. Kierowca ma przed sobą dwa wyświetlacze, każdy o przekątnej 12 cali. System multimedialny SYNC 4 oferuje m.in. bezprzewodową integrację ze smartfonami poprzez Android Auto i Apple CarPlay oraz umożliwia zdalne aktualizacje oprogramowania, dzięki czemu z czasem może zyskać dodatkowe funkcjonalności, bez konieczności wizyty w serwisie. Na pokładzie E-Tourneo Courier nie zabraknie też licznych układów wsparcia kierowcy, w tym dostępnych standardowo: tempomatu, systemu rozpoznawania znaków drogowych, automatycznych świateł drogowych, czujników parkowania z przodu i z tyłu oraz kamery cofania.

Ford jest na razie dość oszczędny w dzieleniu się szczegółami na temat napędu nowego E-Tourneo Courier. Wiemy, że model ten został wyposażony w silnik elektryczny o mocy 136 KM oraz jest przystosowany do ładowania prądem zmiennym z mocą 11 kW i prądem stałym z mocą 100 kW. W efekcie zaledwie 10 minut „tankowania” ma wystarczyć, aby zwiększyć zasięg o 87 km, natomiast na uzupełnienie poziomu baterii od 10% do 80% ma zająć poniżej 35 minut. Oprócz „elektryka” w ofercie pojawi się także spalinowe Tourneo Courier ze 125-konnym silnikiem 1.0 EcoBoost. Klienci otrzymają do wyboru 6-biegową ręczną skrzynię lub 7-stopniową przekładnię dwusprzęgłową.

Ford Tourneo Courier (2023)
Jedną z dostępnych wersji wyposażenia będzie wariant Active. Spalinowe Tourneo Courier z zewnątrz rozpoznamy przede wszystkim po inaczej wykończonym grillu.

Najnowszy kombivan Forda będzie powstawał w zakładach w miejscowości Krajowa w Rumunii, w tej samej fabryce, w której produkowana jest bestsellerowa Puma. Elektryczne E-Tourneo Courier zadebiutuje w sprzedaży pod koniec 2024 roku, natomiast benzynowe Tourneo Courier będzie dostępne do zamawiania latem 2023 roku.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji