Współpraca reklamowaStylowe auto ze składanym dachem? Propozycja Fiata to wciąż kusząca oferta

Stylowe auto ze składanym dachem? Propozycja Fiata to wciąż kusząca oferta

Wiosna sprzyja jeździe z wiatrem we włosach. Fiat 500C łączy tą przyjemność z niepodrabialnym stylem i niesamowitą zwrotnością. Dowiedz się więcej o tym modelu.

We współczesnej motoryzacji niewiele modeli stało się takimi hitami sprzedaży jak Fiat 500. Ten mały samochód w stylu retro zadebiutował w 2007 roku i mimo przedstawienia kilka lat temu następcy (w pełni elektrycznego Fiata 500) ani myśli schodzić z motoryzacyjnej sceny. Włoski producent nieustannie podtrzymuje atrakcyjność „500-tki” licznymi wariantami limitowanymi, oferującymi dodatki niespotykane w tej klasie samochodów. Obecnie wytwarza go w wersji hybrydowej wpisującej się w założenia marki odnośnie stopniowej elektryfikacji gamy modelowej.

Fiat 500C – wyjątkowy w swojej klasie

Legendarna stylistyka i bogate możliwości personalizacji nie są jedynymi aspektami wyróżniającymi Fiata 500 na tle konkurentów. To małe auto jest dostępne w wyjątkowej wersji z otwieranym dachem. Specjalnie dla niej zarezerwowano odrębną nazwę „500C”. Również ona nawiązuje do wielkich tradycji modelu, a konkretnie pierwszych roczników klasycznego Fiata 500 z lat 50., które posiadały zwijany, materiałowy dach sięgający niemal od przedniej szyby aż do tylnej klapy kryjącej silnik. We współczesnej interpretacji „500-tki”, w której można poczuć wiatr we włosach, układ dachu jest bardzo podobny, choć sięga, rzecz jasna, do pokrywy bagażnika. Tu warto wspomnieć, że jest on identyczny jak w standardowym hatchbacku (ma pojemność 185 l).

Fiat 500C
Materiałowy dach lekko wystaje poza obrys karoserii i w tylnej części „kończy się” na wysokości linii bocznych okien. Niektórzy mogą uznać Fiata 500C za bardziej eleganckiego od zwykłej „500-tki”.

Podobnie jak w protoplaście sprzed już niemal 70 lat, Fiata 500C trudno odróżnić od „500-tki” patrząc na niego z przodu lub z boku. Konstruktorzy dołożyli wszelkich starań, by otwierany dach ani trochę nie zaburzył kompletnej stylistyki tego auta, a wręcz pozwolił nadać jej nowego wymiaru elegancji. Przednie części nadwozia obydwu samochodów są niemal identyczne, natomiast pierwszą różnicę widać po spojrzeniu na linię boczną – delikatnie wyróżnia się z niej subtelny spojler z wbudowanym trzecim światłem stop. Z tyłu nie ma już wątpliwości, z jaką wersją mamy do czynienia. Materiałowy dach sięga aż do miejsca na podobnej wysokości jak boczna linia okien, co nadaje sylwetce spójności. Dla poprawy widoczności zainstalowano w nim szybę wyposażoną w ogrzewanie.

Fiat 500C
Zsunięty dach nie ogranicza dostępu do bagażnika – specjalne siłowniki unoszą go, gdy chcemy podnieść klapę.

Płócienny dach Fiata 500C sterowany jest z wnętrza za pomocą elektrycznych siłowników. Przyciski do ich obsługi umieszczono je w intuicyjnym miejscu, tj. przy lusterku wstecznym. Kierowca sam decyduje, w jakim stopniu otworzyć dach. Można go zsunąć niewiele, uzyskując otwór wielkości typowego szyberdachu, otworzyć całą górną część (do spojlera), a także schować w całości, pozostawiając trochę wolnej przestrzeni z tyłu samochodu. Całkowite zamknięcie dachu trwa około kilkunastu sekund. Warto podkreślić, że wykonanie tej operacji nie oznacza wyrzeczeń w kwestii bagażnika: pozostaje on taki sam niezależnie od położenia dachu, a dodatkowe siłowniki umożliwiają otwarcie klapy nawet po zsunięciu go całkiem w dół.

Fiat 500C
Wystarczy nacisnąć przycisk, by w kilkanaście sekund Fiat 500 stał się namiastką kabrioleta. W razie popsucia pogody można szybko zsunąć go na swoje miejsce.

Dzięki podwójnej warstwy płótna, z którego wykonano składany dach, Fiat 500C z powodzeniem może pełnić rolę samochodu całorocznego bez ograniczeń w kwestii wyciszenia pojazdu. Liczne badania z zakresu aerodynamiki pozwoliły zredukować do minimum zawirowania powietrza podczas jazdy ze złożonym dachem. Zachowanie klasycznych bocznych słupków daje z kolei większy komfort psychiczny odnośnie bezpieczeństwa podróżowania (w porównaniu do standardowych kabrioletów).

Fiat 500C

W większości przypadków zakup samochodu z otwieranym dachem oznacza wyrzeczenia w kwestii przestronności w środku. Tego problemu nie ma w Fiacie 500C, gdyż modyfikacje dachu nie wpłynęły w żadnym stopniu na ilość miejsca w środku – z tą różnicą, że po otwarciu kierowca i pasażerowie mają pełną swobodę w obrębie głów. Identyczne pozostają też wymiary Fiata 500 i 500C, co daje gwarancję znakomitej zwrotności obydwu wersji.

Fiat 500C
Złożenie dachu skutkuje wytworzeniem większej przestrzeni na głowy pasażerów z tyłu.

Fiat 500C – cena, wyposażenie

Aktualnie Fiat 500C dostępny jest z silnikiem 1.0 Hybrid (70 KM) w wersji wyposażeniowej nazwanej po prostu „500”. Kosztuje 76 000 zł, czyli o 9000 zł więcej względem standardowego hatchbacka. Pośród seryjnych opcji znajduje się m.in. elektryczne sterowanie kierownicy, system multimedialny Uconnect z 7-calowym ekranem, Bluetooth i funkcjami Android Auto/Apple CarPlay, wielofunkcyjna kierownica, klimatyzacja manualna, tempomat z ogranicznikiem prędkości, 7 poduszek powietrznych i system ESC (Electronic Stability Control). W ramach uzupełnienia wyposażenia można dokupić kilka pakietów, m.in.:

  • pakiet Styl (chromowana końcówka wydechu i listwy progowe, przyciemniane tylne szyby, felgi aluminiowe 15″, lusterka boczne w obudowie chromowanej);
  • pakiet Tech (klimatyzacja automatyczna dwustrefowa, wyświetlacz 7-calowy TFT, system multimedialny Uconnect z nawigacją);
  • pakiet Komfort (podgrzewane lusterka, światła przeciwmgielne, czujnik zmierzchu i deszczu, tylne czujniki parkowania);
  • pakiet D-Fence (wysokowydajny filtr kabinowy, oczyszczacz powietrza z filtrem HEPA, lampa UV-C.
Polecamy także:

Konfigurator Fiata 500C. Wybierz idealnego dla siebie!

Małe auto, duże możliwości konfiguracji. Dopasuj Fiata 500 do własnych potrzeb

Fiat 500C

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji