Współpraca reklamowaStylowe auto ze składanym dachem? Propozycja Fiata to wciąż kusząca oferta

Stylowe auto ze składanym dachem? Propozycja Fiata to wciąż kusząca oferta

Wiosna sprzyja jeździe z wiatrem we włosach. Fiat 500C łączy tą przyjemność z niepodrabialnym stylem i niesamowitą zwrotnością. Dowiedz się więcej o tym modelu.

We współczesnej motoryzacji niewiele modeli stało się takimi hitami sprzedaży jak Fiat 500. Ten mały samochód w stylu retro zadebiutował w 2007 roku i mimo przedstawienia kilka lat temu następcy (w pełni elektrycznego Fiata 500) ani myśli schodzić z motoryzacyjnej sceny. Włoski producent nieustannie podtrzymuje atrakcyjność „500-tki” licznymi wariantami limitowanymi, oferującymi dodatki niespotykane w tej klasie samochodów. Obecnie wytwarza go w wersji hybrydowej wpisującej się w założenia marki odnośnie stopniowej elektryfikacji gamy modelowej.

Fiat 500C – wyjątkowy w swojej klasie

Legendarna stylistyka i bogate możliwości personalizacji nie są jedynymi aspektami wyróżniającymi Fiata 500 na tle konkurentów. To małe auto jest dostępne w wyjątkowej wersji z otwieranym dachem. Specjalnie dla niej zarezerwowano odrębną nazwę „500C”. Również ona nawiązuje do wielkich tradycji modelu, a konkretnie pierwszych roczników klasycznego Fiata 500 z lat 50., które posiadały zwijany, materiałowy dach sięgający niemal od przedniej szyby aż do tylnej klapy kryjącej silnik. We współczesnej interpretacji „500-tki”, w której można poczuć wiatr we włosach, układ dachu jest bardzo podobny, choć sięga, rzecz jasna, do pokrywy bagażnika. Tu warto wspomnieć, że jest on identyczny jak w standardowym hatchbacku (ma pojemność 185 l).

Fiat 500C
Materiałowy dach lekko wystaje poza obrys karoserii i w tylnej części „kończy się” na wysokości linii bocznych okien. Niektórzy mogą uznać Fiata 500C za bardziej eleganckiego od zwykłej „500-tki”.

Podobnie jak w protoplaście sprzed już niemal 70 lat, Fiata 500C trudno odróżnić od „500-tki” patrząc na niego z przodu lub z boku. Konstruktorzy dołożyli wszelkich starań, by otwierany dach ani trochę nie zaburzył kompletnej stylistyki tego auta, a wręcz pozwolił nadać jej nowego wymiaru elegancji. Przednie części nadwozia obydwu samochodów są niemal identyczne, natomiast pierwszą różnicę widać po spojrzeniu na linię boczną – delikatnie wyróżnia się z niej subtelny spojler z wbudowanym trzecim światłem stop. Z tyłu nie ma już wątpliwości, z jaką wersją mamy do czynienia. Materiałowy dach sięga aż do miejsca na podobnej wysokości jak boczna linia okien, co nadaje sylwetce spójności. Dla poprawy widoczności zainstalowano w nim szybę wyposażoną w ogrzewanie.

Fiat 500C
Zsunięty dach nie ogranicza dostępu do bagażnika – specjalne siłowniki unoszą go, gdy chcemy podnieść klapę.

Płócienny dach Fiata 500C sterowany jest z wnętrza za pomocą elektrycznych siłowników. Przyciski do ich obsługi umieszczono je w intuicyjnym miejscu, tj. przy lusterku wstecznym. Kierowca sam decyduje, w jakim stopniu otworzyć dach. Można go zsunąć niewiele, uzyskując otwór wielkości typowego szyberdachu, otworzyć całą górną część (do spojlera), a także schować w całości, pozostawiając trochę wolnej przestrzeni z tyłu samochodu. Całkowite zamknięcie dachu trwa około kilkunastu sekund. Warto podkreślić, że wykonanie tej operacji nie oznacza wyrzeczeń w kwestii bagażnika: pozostaje on taki sam niezależnie od położenia dachu, a dodatkowe siłowniki umożliwiają otwarcie klapy nawet po zsunięciu go całkiem w dół.

Fiat 500C
Wystarczy nacisnąć przycisk, by w kilkanaście sekund Fiat 500 stał się namiastką kabrioleta. W razie popsucia pogody można szybko zsunąć go na swoje miejsce.

Dzięki podwójnej warstwy płótna, z którego wykonano składany dach, Fiat 500C z powodzeniem może pełnić rolę samochodu całorocznego bez ograniczeń w kwestii wyciszenia pojazdu. Liczne badania z zakresu aerodynamiki pozwoliły zredukować do minimum zawirowania powietrza podczas jazdy ze złożonym dachem. Zachowanie klasycznych bocznych słupków daje z kolei większy komfort psychiczny odnośnie bezpieczeństwa podróżowania (w porównaniu do standardowych kabrioletów).

Fiat 500C

W większości przypadków zakup samochodu z otwieranym dachem oznacza wyrzeczenia w kwestii przestronności w środku. Tego problemu nie ma w Fiacie 500C, gdyż modyfikacje dachu nie wpłynęły w żadnym stopniu na ilość miejsca w środku – z tą różnicą, że po otwarciu kierowca i pasażerowie mają pełną swobodę w obrębie głów. Identyczne pozostają też wymiary Fiata 500 i 500C, co daje gwarancję znakomitej zwrotności obydwu wersji.

Fiat 500C
Złożenie dachu skutkuje wytworzeniem większej przestrzeni na głowy pasażerów z tyłu.

Fiat 500C – cena, wyposażenie

Aktualnie Fiat 500C dostępny jest z silnikiem 1.0 Hybrid (70 KM) w wersji wyposażeniowej nazwanej po prostu „500”. Kosztuje 76 000 zł, czyli o 9000 zł więcej względem standardowego hatchbacka. Pośród seryjnych opcji znajduje się m.in. elektryczne sterowanie kierownicy, system multimedialny Uconnect z 7-calowym ekranem, Bluetooth i funkcjami Android Auto/Apple CarPlay, wielofunkcyjna kierownica, klimatyzacja manualna, tempomat z ogranicznikiem prędkości, 7 poduszek powietrznych i system ESC (Electronic Stability Control). W ramach uzupełnienia wyposażenia można dokupić kilka pakietów, m.in.:

  • pakiet Styl (chromowana końcówka wydechu i listwy progowe, przyciemniane tylne szyby, felgi aluminiowe 15″, lusterka boczne w obudowie chromowanej);
  • pakiet Tech (klimatyzacja automatyczna dwustrefowa, wyświetlacz 7-calowy TFT, system multimedialny Uconnect z nawigacją);
  • pakiet Komfort (podgrzewane lusterka, światła przeciwmgielne, czujnik zmierzchu i deszczu, tylne czujniki parkowania);
  • pakiet D-Fence (wysokowydajny filtr kabinowy, oczyszczacz powietrza z filtrem HEPA, lampa UV-C.
Polecamy także:

Konfigurator Fiata 500C. Wybierz idealnego dla siebie!

Małe auto, duże możliwości konfiguracji. Dopasuj Fiata 500 do własnych potrzeb

Fiat 500C

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji