NowościAktualnościCzas pożegnać Fiata 124 Spider

Czas pożegnać Fiata 124 Spider

Po zaledwie 4 latach z Europy znika ten włosko-japoński kabriolet. U dealerów czekają ostatnie egzemplarze Fiata 124 Spider.

Współczesne wcielenie Fiata 124 Spider powstało we współpracy z Mazdą i korzysta z podzespołów MX-5. Obydwa auta powstają w japońskiej fabryce w Hiroszimie, a różnią się jedynie silnikami, detalami we wnętrzu i oczywiście – nadwoziem. Sportowego Fiata napędza włoska jednostka 1.4 MultiAir o mocy 140 KM (170 KM w modelu Abarth), współpracująca z 6-biegową ręczną skrzynią Mazdy.

124 Spider jest drugim najchętniej kupowanym kabrioletem w Europie, a we Włoszech, Hiszpanii i Szwajcarii to nawet lider sprzedaży w tym segmencie. Pomimo to jego kariera na Starym Kontynencie właśnie dobiega końca.

Wszystkiemu winne są malejąca popularność aut ze składanym dachem oraz zaostrzające się normy emisji spalin. W ubiegłym roku w Europie nabywców znalazło jedynie 7698 sztuk tego dwumiejscowego Fiata, a w tym samym czasie Mazda sprzedała 13 703 egzemplarzy MX-5. Włoski koncern szacuje, że rynek kabrioletów w ciągu ostatnich 6 latach zmalał aż o 2/3. To stawia pod znakiem zapytania sens dostosowywania 124 Spider do nowych norm, a nakładane przez UE kary i związane z tym podniesienie cen jedynie pogorszyłoby wyniki sprzedaży.

Choć ten włosko-japoński kabriolet znika z europejskiej gamy modelowej Fiata (nie znajdziemy go już na polskiej stronie marki), to nadal będzie dostępny m.in. w USA, ale nie wiadomo jak długo będzie jeszcze produkowany.

Zobacz również: Co dalej z Mazdą MX-5? Znamy plany marki

Jeśli komuś marzy się Fiat 124 Spider, to w całej Polsce u dealerów można jeszcze znaleźć 8 fabrycznie nowych egzemplarzy tego modelu, wszystkie z rocznika 2018. Więcej szczegółów na stronie salon.fiat.pl.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji