NowościAnalizaCo dziesiąte nowe auto w Polsce w 2022 roku to Skoda

Co dziesiąte nowe auto w Polsce w 2022 roku to Skoda

W 2022 roku Skoda dostarczyła polskim klientom ponad 42 tysiące nowych aut, co przekłada się na ponad 10-procentowy udział w krajowym rynku motoryzacyjnym. Mimo licznych wyzwań, w tym trwających niedoborów półprzewodników i problemów z łańcuchem dostaw, marka zachowała pozycję wicelidera oraz swój udział w rynku.

Na całym świecie Skoda dostarczyła 731 300 samochodów, a obszerny portfel zamówień świadczy o dużym popycie na jej pojazdy. Sukces ofensywny producenta w segmencie elektromobilności podkreśla dynamicznie rosnąca popularność modeli Enyaq iV.

Skoda_Enyaq_iv_Salon
Enyaq iV należy do najchętniej wybieranych elektrycznych modeli w Euroie.

Trudności w dostępie do półprzewodników i problemy w łańcuchu dostaw nie przeszkodziły Skodzie w wypracowaniu solidnych wyników zarówno na polskim rynku, jak i w skali globalnej. W 2022 roku marka utrzymała ponad 10-procentowy udział w sprzedaży nowych samochodów osobowych w Polsce, dostarczając klientom ponad 42 tysiące aut.

Obok bestsellerowych modeli Octavia (blisko 11 tys. sztuk) i Fabia (ponad 7,5 tys. egzemplarzy) wysoką popularnością cieszyły się SUV-y: Kamiq, Karoq i Kodiaq. Każdy z nich zanotował wzrost popytu względem wyników z 2021 roku. W ubiegłym roku wzrosła także sprzedaż Skody Superb.

2022 rok był kolejnym, który upłynął pod znakiem ograniczonej dostępności półprzewodników. Do tego doszła niepewność popytu. Z tego względu ubiegłoroczne wyniki nie odzwierciedlają potencjału naszej marki, ale patrzymy w przyszłość z optymizmem, zwłaszcza biorąc pod uwagę niesłabnącą popularność naszych SUV-ów oraz flagowej Skody Superb. Wzorowym przykładem jest tu model Kamiq – gdy tylko poprawiła się jego dostępność, sprzedaż znacząco wzrosłapowiedział Tomasz Porawski, dyrektor marki Skoda w Polsce.

Skoda Kamiq
W 2022 r. miejski SUV Kamiq należał do najpopularniejszych modeli Skody w Polsce.

Pomimo licznych wyzwań w minionym roku Skoda dostarczyła klientom na całym świecie 731 300 samochodów (-16,7%). W Europie Zachodniej marka zrealizowała 377 000 dostaw (-7,8%), w tym 134 300 w Niemczech, które są obecnie największym pojedynczym rynkiem jej zbytu. W Europie Środkowej przekazano klientom 148 000 pojazdów (-9,8%), z czego 71 200 sztuk (-11,0%) w rodzimych Czechach. W Europie Wschodniej, z wyłączeniem Rosji, Skoda dostarczyła 31 600 samochodów (-11,9%). W Chinach dostawy do klientów spadły do 44 600 egzemplarzy (-37,4%). Imponujący wzrost odnotowano natomiast w Indiach – aż o 127,7%, do 51 900 aut. Rynek ten wzmacnia inicjatywę internacjonalizacji Skody; kolejnym kluczowym krokiem w wykorzystaniu potencjału wzrostu będzie ekspansja marki w Wietnamie.

W 2022 roku w ujęciu globalnym najlepiej sprzedającym się modelem pozostawała Octavia (141 100 sztuk, -29,7%), a za nią uplasowały się SUV-y Kamiq (96 300; -20,3%) oraz Kodiaq (94 500; -4,2%). Kolejne miejsca zajęły: Fabia (92 700; -6,5%), Karoq (87 700; -26,4%) oraz w pełni elektryczny Enyaq iV (53 700; +20,0%). Poszczególne modele Skody cieszą się niezmiennie wysokim popytem – o czym świadczy długa lista zamówień klientów.

Nigdy wcześniej Skoda nie stanęła przed tak rozległymi wyzwaniami jak w ubiegłym roku. Pomimo tych trudnych czasów nasza firma stale się rozwija – dzięki atrakcyjnemu i nowoczesnemu portfolio modeli, obejmującemu zarówno auta elektryczne, jak i spalinowe, a także za sprawą silnego, zmotywowanego zespołu oraz bliskiej współpracy z naszym partnerem społecznym, KOVO. Wykazaliśmy się elastycznością – cechą, która jest teraz, w tak szybko zmieniającym się środowisku, ważniejsza niż kiedykolwiek. Dzięki przyspieszeniu naszej ofensywy w segmencie elektromobilności jesteśmy dobrze przygotowani na nadchodzące lata i będziemy nadal wzmacniać pozycję Czech jako kluczowego hubu w branży motoryzacyjnej i elektromobilności. W 2023 r. sytuacja na rynku pozostanie napięta, ale z ostrożnym optymizmem zakładamy, że będzie się poprawiać w nadchodzących miesiącach. Co więcej, nasza strategia już się sprawdza, a produkty naszej marki są bardzo dobrze odbierane przez klientów. To solidne podstawy, by z sukcesem przeprowadzić Skodę przez 2023 r., kiedy to zamierzamy m.in. wprowadzić na rynek nową generację modeli Superb i Kodiaq – powiedział Klaus Zellmer, dyrektor generalny Skody.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na GOOGLE NEWS

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji