Do gamy Citroena C5 Aircross dołącza właśnie hybryda typu plug-in. Poznaliśmy dane techniczne nowego modelu. Na oficjalny cennik jeszcze trzeba poczekać.

Francuski producent nowym C5 Aircross Hybrid rozpoczyna elektryfikację swojej gamy. Do 2025 r. Citroen planuje mieć w ofercie elektryczną lub hybrydową wersję każdego modelu. W przypadku C5 Aircross Hybrid najważniejsza jest nie tylko ekologia, ale również wysoki komfort podróżowania, od lat kojarzony z tą francuską marką.

Jak można było się spodziewać, hybrydowy Citroen C5 Aircross wykorzystuje tę samą technologię, którą poznaliśmy już przy okazji premiery Peugeota 3008 Hybrid. Zespół napędowy tworzą 180-konny silnik benzynowy 1.6 PureTech oraz 110-konna jednostka elektryczna. Łączna moc tego układu wynosi 225 KM i trafia na przednie koła za pośrednictwem 8-biegowej przekładni automatycznej e-EAT8.

Litowo-jonowa bateria ma pojemność 13,2 kWh. Pozwala to nowemu modelowi przejechać do 50 km w trybie zeroemisyjnym (elektrycznym) z prędkością maksymalną do 135 km/h. Gdy auto porusza się korzystając z obydwu jednostek napędowych, średnie zużycie w cyklu mieszanym wyniesie 1,7 l/100 km.

Redakcja poleca: Citroen kończy 100 lat – najciekawsze model w historii marki

W zależności od wybranego trybu akumulator trakcyjny może się ładować w czasie jazdy i odzyskiwać energię z hamowania lub może zostać doładowany z zewnętrznego źródła prądu. Przy użyciu opcjonalnej ładowarki o mocy 7,4 kW baterię można naładować do pełna w ciągu niecałych 2 godzin. Ładowanie z domowego gniazdka (moc 3,7 kW) zajmie ok. 7 godzin.

W bagażniku znajdzie się miejsce na przewody od ładowarki.
Oceny czytelników
[Głosów: 3 Średnia: 4.3]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here