BMW X7 (2019)

Amatorzy luksusowych, „pełnowymiarowych” SUV-ów mają teraz większy wybór – oto BMW X7, rywalizujące m.in. z Mercedesem GLS-em oraz Cadillakiem Escalade’em.

BMW X7 kompletuje gamę SUV-ów bawarskiego producenta. Model bazuje na nowej „X-piątce” i tak samo jak ona może pomieścić do siedmiu podróżujących – ale w jeszcze bardziej luksusowych warunkach. Do jego budowy posłużyła modułowa platforma CLAR, poza X5 znana także m.in. z serii 5 i 7.

BMW X7 (2019)
Smukłe reflektory (w opcji laserowe, o zasięgu do 600 m) oraz ogromne „nerki” (największe w historii BMW). Design X7 niewiele różni sie od stylizacji zaprezentowanego w ub.r. prototypu X7 iPerformance.

BMW X7 mierzy 516 cm długości, 200 cm szerokości i niespełna 181 cm wysokości przy rozstawie osi 311 cm. Oznacza to, że jest o 23 cm dłuższe, niemal tak samo szerokie i o 5 cm wyższe od X5 i ma od niego o 13 cm dłuższy rozstaw osi. Dla porównania, wymiary Mercedesa GLS – który niebawem doczeka się następcy – to: długość 513 cm, szerokość 193 cm, wysokość 185 cm, rozstaw osi 308 cm.

BMW X7 (2019)
Rozstaw osi X7 jest o 13 cm dłuższy niż X5 (310 wobec 297 cm). Na uwagę zasługują duże boczne okna.

Bagażnik ma pojemność na miarę gabarytów: 326 l z kompletem miejsc, 750 l za drugim rzędem siedzeń i 2120 l przy dwóch fotelach. Dla ułatwienia załadunku lub rozładunku seryjne pneumatyczne zawieszenie pozwala za naciśnięciem przycisku opuścić tylną oś (i podłogę bagażnika) o 4 cm.

BMW X7 (2019)
BMW X7 ma dzieloną tylną klapę. Rozmiary felg: od 20 do 22 cali.

X7 ma szczególnie luksusowy profil w gamie BMW – co podkreśla jego bogate wyposażenie. Model może występować z 6 lub 7 miejscami, tylne fotele – opcjonalnie takie same jak przednie – mogą być sterowane elektrycznie, a podróżujący na ostatnich dwóch miejscach na życzenie otrzymają do dyspozycji osobną strefę klimatyzacji ze sterowaniem w konsoli dachowej. Producent deklaruje, że dorosłe osoby mogą podróżować tam w komfortowych warunkach, i to na dalekich odcinkach.

Lista seryjnego bądź opcjonalnego wyposażenia BMW X7 obejmuje m.in. nagłośnienie Bowers & Wilkins Diamond z 20 głośnikami o łącznej mocy 1500 watów, system rozrywki dla pasażerów drugiego rzędu siedzeń z dwoma ekranami dotykowymi o przekątnej 10,2″, rozpylacz zapachów, elektrycznie sterowane rolety bocznych szyb czy podgrzewane i chłodzone pojemniki na kubki.

BMW X7 (2019)
W kokpicie – dwa ekrany 12,3″ (jeden dla wskaźników, drugi centralny). Deska rozdzielcza – zbliżona do tej w X5.
BMW X7 (2019)
Fotele w drugim rzędzie przesuwają się w zakresie 14,5 cm. Sterowanie i składanie – elektryczne.

Gama silnikowa X7 w momencie premiery obejmuje wersje:

  • X7 xDrive40i: 3-litrowy benzynowy silnik R6 turbo o mocy 340 KM i 446 Nm maksymalnego momentu obrotowego, 0-100 km/h w 5,8 s, prędkość maksymalna 245 km/h
  • X7 xDrive50i (tylko USA): 4,4-litrowy benzynowy silnik V8 biturbo o mocy 462 KM i 648 Nm maksymalnego momentu obrotowego, 0-96 km/h w 5,2 s, prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie do 250 km/h
  • X7 xDrive30d: 3-litrowy turbodiesel R6 o mocy 265 KM i 620 Nm maksymalnego momentu obrotowego, 0-100 km/h w 7,0 s, prędkość maksymalna 227 km/h
  • X7 M50d: 3-litrowy turbodiesel R6 (trzy turbosprężarki) o mocy 400 KM i 760 Nm maksymalnego momentu obrotowego, 0-100 km/h w 5,4 s, prędkość maksymalna 250 km/h

Wszystkie jednostki współpracują z 8-biegowym automatem i napędem 4×4 xDrive. Podczas dynamicznej jazdy większość siły napędowej trafia do tylnych kół, a w warunkach spokojnej, oszczędnej jazdy płynie do nich nawet 100% momentu obrotowego.

Na tle komfortowych rywali BMW X7 ma wyróżniać się dynamiką prowadzenia – model jest nawet dostępny ze sportowym pakietem dodatków M. Poza pakietem stylizacyjnym karoserii i wnętrza obejmuje on aktywny układ kierowniczy ze skrętną tylną osią, sportowe fotele, a w wersji M50d – także elektronicznie sterowaną blokadę tylnego dyferencjału.

Na życzenie oferowane są – znane m.in. z Porsche Cayenne, VW Touarega i SUV-ów Mercedesa – aktywne stabilizatory (elektryczne), które nie tylko ograniczają przechyły w zakrętach, ale też bujanie karoserii na dziurach. Lista opcji obejmuje również pakiet off-roadowy z terenowymi trybami jazdy i dodatkowymi osłonami podwozia.

Standardowa specyfikacja obejmuje wspomniane zawieszenie pneumatyczne obu osi z aktywnymi amortyzatorami, które można wzbogacić o kamerę zawczasu rozpoznającą dziury. W trybie Sport, powyżej 138 km/h, prześwit zmniejsza się o 20 mm, a w trybie terenowym – zwiększa o 40 mm. Wysokość zawieszenia można ustawiać także za pomocą kluczyka.

W dziedzinie systemów wspomagających uwagę zwraca dodatkowa kamera w kabinie. Śledzi ona ruchy głowy kierowcy i do 60 sekund wydłuża czas, w którym BMW przemieszcza się samoczynnie – bez trzymania dłoni na kierownicy.

BMW X7 (2019)
Panoramiczny dach należy do standardowej specyfikacji BMW X7 (przynajmniej w USA, europejską dopiero poznamy). Po zmroku zwraca uwagę efektownym LED-owym podświetleniem, złożonym z 15 tysięcy znaków graficznych.

Ponadto X7 oferuje „inteligentną” obsługę głosową, reagującą na naturalne sformułowania, oraz znane z nowych Mercedesów programy relaksujące, łączące muzykę, zapach i masaż.

Wprowadzanie BMW X7 rozpocznie się w marcu 2019 r. Model będzie powstawał w fabryce producenta w Spartanburgu w USA, gdzie budowane są także X3, X4, X5 i X6.

c

Oceny czytelników
[Głosów: 0 Średnia: 0]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here