BMW M2 Coupe - przód

Producent z Monachium oficjalnie pokazał nowe BMW M2. To kompaktowe coupe ma pod maską 460-konny silnik, który przekazuje moc na tylne koła. Dowiedz się więcej o tym modelu.

Obecne wcielenie BMW serii 2 Coupe zostało zaprezentowane w lipcu zeszłego roku, budząc przy tym niemałe kontrowersje swoim wyglądem. Teraz, gdy światło dzienne ujrzała najmocniejsza odmiana M2, znów pojawiło się wiele krytycznych głosów wobec jej stylistyki. Cóż, historia lubi się powtarzać. Zastrzeżeń nie budzi za to mechanika – topowa „Dwójka” otrzymała 3-litrowy silnik R6 o mocy 460 KM z aktualnego M3/M4, a dla prawdziwych purystów przygotowano nawet wersję z manualną skrzynią biegów.

BMW M2 Coupe - przód

BMW M2 (2023) – nadwozie, wymiary

Nowe BMW M2 mierzy 458,0 cm długości, 188,7 cm szerokości i 140,3 cm wysokości, a odległość między osiami wynosi 274,7 cm. W porównaniu z M4 Coupe jest zatem o 21,4 cm krótsze i ma o 11,0 cm mniejszy rozstaw osi. Opisywany model wyróżnia się rozbudowanym przednim zderzakiem z dużymi wlotami powietrza oraz bezramkowym grillem z poziomymi poprzeczkami. Z tyłu uwagę zwraca przemodelowany, bardziej muskularny zderzak z dyfuzorem i czterema końcówkami wydechu.

BMW M2 Coupe - tył

Na przedniej osi znajdziemy 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, a na tylnej – o cal większe. Za felgami kryją się nawiercane tarcze hamulcowe z 6-tłoczkowymi zaciskami z przodu i 1-tłoczkowymi, pływającymi z tyłu. Należy wspomnieć jeszcze o dwóch nowych kolorach, zarezerwowanych tylko dla M2 – Zandvoort Blue oraz Toronto Red, a także opcjonalnym, nielakierowanym dachu z włókna węglowego, który pozwala „zaoszczędzić” ok. 6 kg.

BMW M2 Coupe - karbonowy dach

BMW M2 (2023) – wnętrze

Wnętrze w nowym M2 również prezentuje się inaczej niż w słabszych „Dwójkach”. Kokpit jest zdominowany przez BMW Curved Display, czyli dwa wyświetlacze zatopione we wspólnej obudowie i skoncentrowane na kierowcy. Cyfrowy zestaw wskaźników ma przekątną 12,3 cala, a dotykowy ekran centralny mierzy 14,9 cala. Nad całością czuwa system iDrive najnowszej generacji.

BMW M2 Coupe - deska rozdzielcza

Klienci mają do wyboru trzy opcje siedzeń. W standardzie otrzymujemy sportowe fotele pokryte tapicerką Sensatec/Alcantara. Za dopłatą dostępne są siedzenia M Sport ze zintegrowanymi zagłówkami i częściowo skórzaną tapicerką Vernasca/Sensatec oraz kubełkowe fotele wykonane z włókna węglowego wzmacnianego plastikiem (CFRP), dzięki którym można „odchudzić” auto o ok. 10,8 kg.

BMW M2 Coupe - fotele przednie

BMW M2 (2023) – silnik

Pod maskę nowego BMW M2 trafił 6-cylindrowy, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 3,0 l, który tylko nieznacznie różni się od jednostek montowanych w M3 i M4. Ten podwójnie turbodoładowany motor dostarcza maksymalnie 460 KM przy 6250 obr./min oraz 550 Nm w zakresie 2650-5870 obr./min. Siła napędowa jest kierowana w całości na tylne koła.

BMW M2 Coupe - silnik

Auto z 6-biegową skrzynią manualną przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,3 s, a od 0 do 200 km/h w 14,3 s. Jeszcze lepsze osiągi zapewnia 8-biegowy automat, dzięki któremu pierwsza „setka” pojawia się na liczniku po 4,1 s od startu, a na osiągnięcie 200 km/h potrzeba 13,5 s. W obu przypadkach prędkość maksymalna jest fabrycznie ograniczona do 250 km/h, ale dopłacając za pakiet M Driver można podnieść limit do 285 km/h.

BMW M2 Coupe - manualna skrzynia biegów

BMW M2 (2023) – cena, wyposażenie

Nowe BMW M2 Coupe z 8-stopniową przekładnią automatyczną zostało wycenione na 350 000 zł, a dopłata do 6-biegowej skrzyni manualnej wynosi 2100 zł. Lista wyposażenia standardowego obejmuje m.in. adaptacyjny układ jezdny M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami, układ kierowniczy M Servotronic o zmiennym przełożeniu, układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) z trybem M Dynamic, aktywny mechanizm różnicowy M, 3-strefową klimatyzację automatyczną, BMW Live Cockpit Plus z systemem nawigacyjnym BMW Maps, oświetlenie ambientowe i zestaw głośnikowy Hi-Fi.

BMW M2 Coupe - przód

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj