W 2020 roku Mercedes utrzymał pozycję lidera w segmencie premium. Natomiast BMW zwiększyło swoją przewagę w kategorii aut sportowych. Sprawdź szczegóły.

Mercedes i BMW od lat rywalizują o pozycję lidera w segmencie premium. W 2019 roku górą był producent ze Stuttgartu – sprzedał na całym świecie niemal 200 000 samochodów więcej niż rywal z Monachium. W 2020 r. sytuacja się powtórzyła i to właśnie Mercedes ponownie znalazł się na szczycie z wynikiem 2 164 187 sprzedanych egzemplarzy. W tym samym czasie koncern z Monachium dostarczył 2 028 659 aut.

Czytaj takze Toyota Yaris, Renaul Clio, Honda Jazz

Należy dodać, że dla obydwu producentów są to rezultaty gorsze niż w 2019 roku. Mercedes odnotował spadek sprzedaży o 7,5%, a BMW – o 7,2%. Wyjaśnieniem takiego stanu rzeczy jest oczywiście trwająca pandemia koronawirusa i jej skutki.

Na tym tle ciekawie prezentują się dane dotyczące sprzedaży sportowych modeli obu marek, firmowanych przez M GmbH w przypadku BMW oraz AMG u Mercedesa. Ze statystyk jasno wynika, że w ubiegłym roku nowych właścicieli znalazło aż 144 218 egzemplarzy BMW z logo M (wzrost o 6%), podczas gdy Mercedes-AMG dostarczył 125 129 samochodów (spadek o 5,3%). Bawarski koncern sprzedał zatem nie tylko o prawie 20 000 aut więcej niż główny rywal, ale też znacząco poprawił wynik z 2019 r.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here