NowościAktualnościBawarski producent ma nowe logo. Zmiany są subtelne

Bawarski producent ma nowe logo. Zmiany są subtelne

Niemiecki producent postanowił gruntownie odświeżyć swoje logo. Nowy znak graficzny zadebiutował wraz z kolejnym, elektrycznym SUV-em marki. Dowiedz się więcej na ten temat.

Audi to niemiecki producent samochodów, którego siedziba znajduje się w bawarskim mieście Ingolstadt. Firma została założona przez August Horch, a jej pierwszym modelem było Audi Typ A 10/22 PS z 1910 roku. Charakterystyczne logo z czterema pierścieniami symbolizuje czterech producentów, którzy w 1932 roku utworzyli koncern Auto Union (Audi, DKW, Horch i Wanderer).

W następnych dekadach znak graficzny producenta z Bawarii był niejednokrotnie poprawiany, a ostatnia duża zmiana nastąpiła w 2016 roku. Wówczas logo Audi zostało istotnie uproszczone i pozbawione efektu trójwymiarowości, a dominującym kolorem stała się czerń. Przynajmniej jeśli mówimy grafice umieszczanej w oficjalnych komunikatach, bo na samochodach nadal można było znaleźć klasyczny, chromowany emblemat.

Audi - nowe logo

Wkrótce się to jednak zmieni, ponieważ wraz z ubiegłotygodniową premierą nowego Audi Q8 e-tron poznaliśmy odświeżone logo, które odtąd będzie trafiać do kolejnych modeli marki. Nowy emblemat został wyraźnie spłaszczony i sprawia wrażenie dwuwymiarowego. Do tego doszła bardziej kontrastowa kolorystyka – zamiast chromu postawiono na cienkie, czarne obwódki wokół białych pierścieni.

Audi - nowe logo
Audi Q8 e-tron jest pierwszym modelem marki z nowym logo.

Powyższe zmiany są podyktowane tym, że nowy, prostszy znak graficzny znacznie lepiej prezentuje się w materiałach reklamowych i na ekranach smartfonów, bardziej przyciągając wzrok. A jeśli chcecie dowiedzieć się więcej na temat historii logo Audi, to zachęcamy do przeczytania poniższego artykułu:

Logo Audi – jak zmieniało się logo tej niemieckiej marki?

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji