Choć niedawno Ford postanowił przywrócić Mondeo do swojej oferty, to jednak fani modelu nie mają powodu do świętowania. Oto dlaczego.
Ford Mondeo zadebiutował w salonach sprzedaży w 1993 roku jako następca Sierry. Moment premiery tego modelu był przełomowy dla marki ze względu chociażby do powrót do przedniego napędu w aucie klasy średniej. Nie umknęło to uwadze europejskich dziennikarzy, którzy nagrodzili ten samochód tytułem Car of the Year 1994.
Ford Mondeo utrzymał się na rynku przez blisko 30 lat i doczekał się w tym czasie pięciu odsłon. Wraz z zakończeniem produkcji ostatniej generacji modelu w marcu 2022 roku wydawało się, że już na dobre pożegnamy się z tą lubianą przez wielu nazwą, jednak okazało się inaczej.
W kwietniu 2021 roku Ford przedstawił całkowicie nowy model Evos, czyli crossovera klasy średniej, który powstał z myślą o rynku chińskim, gdzie miał wypełnić lukę po Mondeo. Po trzech latach od premiery włodarze marki postanowili odświeżyć ten samochód, przy okazji fundując mu rebranding.
![Ford Evos Ford Evos](https://www.wyborkierowcow.pl/wp-content/uploads/2024/06/ford-mondeo-sport-chiny-2-1024x683.jpg)
Po liftingu Evos został przemianowany na Mondeo Sport, co ma na celu dodatkowe zwiększenie zainteresowania klientów tym modelem. Sama nazwa to oczywiście nie wszystko – opisywane auto zyskało także ponad 300-konny napęd hybrydowym oraz subtelne zmiany z zewnątrz i w kabinie.
Tak samo jak model sprzed liftingu, nowy Ford Mondeo Sport będzie sprzedawany tylko w Chinach. Na wejście tego modelu do Europy raczej nie ma co liczyć.