UżywaneOpinieUżywany Volkswagen Passat CC (2008-2016) - opinie, dane techniczne, typowe usterki

Używany Volkswagen Passat CC (2008-2016) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Proste, wygodne i bardzo pojemne, a do tego oszczędne auto w rozsądnej cenie? Wszystko się zgadza, ale ogromną różnicę robią dwie dodatkowe litery w nazwie – CC. Jakie są opinie o Volkswagenie Passacie CC?

Ilu użytkowników (i nie tylko), tyle opinii. Volkswagen Passat stał się niemal kultowy w niektórych kręgach i posiadanie tego modelu przestało być powodem do wstydu (szczególnie kombi w „tedeiku”), a stało się przejawem rozsądku, kalkulacji i zdrowego podejścia do motoryzacji. Ba! Posiadanie zadbanego, dobrze wyposażonego egzemplarza w oryginalnym stanie, być może wkrótce stanie się dość opłacalne. Ale w zasadzie Passat to tylko Passat, więc jak w ten utarty schemat wpleść trochę emocji? Wystarczy dodać dwie litery do nazwy – CC – i w praktyce zmienić niemal całe auto. Tak, Volkswagen Passat CC to nie tylko kolejna wersja nadwoziowa, a tak naprawdę mocno odmienny model. Dłuższy, szerszy i znacznie niższy niż standardowy wariant CC (skrót od Comfort Coupe, a nie coupe convertible) to elegancka limuzyna przeznaczona dla czterech osób (opcjonalnie dostępna była wersja piecioosobowa). Rodzinny samochód? Owszem, ale dla rodziny o wiele lepszym wyborem będzie „zwykłe” kombi, a tutaj priorytetem jest styl i prezencja. Ostrzejsza stylistyka nie umniejsza jednak praktyczności i nadal oferuje dużo miejsca dla pasażerów i ich bagaż. Poznajmy bliżej to ciekawe auto.

Volkswagen Passat CC tył
Płynna linia i charakterystyczna, szeroka i niska sylwetka nie pozwalają pomylić wersji CC ze zwykłym Passatem.

Używany Volkswagen Passat CC – nadwozie, wymiary

Zarówno tradycyjny Passat, tak samo odmiana CC była i wciąż jest niezwykle popularna, a niektóre egzemplarze przejechały setki tysięcy kilometrów bez większych i zaskakujących awarii. Jest jednak pewna istotna różnica. O ile konwencjonalny Passat praktycznie nie zwraca na siebie uwagi, tak wersja CC, szczególnie w ładnej konfiguracji, bez śladów nieumiejętnego tuningu i w zadbanym stanie, wciąż potrafi zaimponować na ulicy i przyciągnąć wzrok. Mimo iż mówimy o aucie dość leciwym i mającym lata świetności za sobą, łagodna linia a’la coupe, niska i szeroka sylwetka oraz eleganckie dodatki sprawiają, że Passat CC prezentuje się świetnie. To również dość duże auto, które mierzy 4802 mm długości, 1855 mm szerokości oraz 1417 mm wysokości. Nie trzeba porównywać danych technicznych, aby zauważyć, że wersja CC jest dłuższa, szersza i znacznie niższa od zwykłego Passata. Rozstaw osi to 2711 mm.

Volkswagen Passat CC przód
Niektórzy w Passacie CC mogą się doszukiwać nawiązań do słynnego modelu Phaeton.

Używany Volkswagen Passat CC – wnętrze, bagażnik

To, co na zewnątrz, jest również w środku – porządek, klasyka, ale i spora dawka elegancji. Nie jest to zdecydowanie auto dla tych, którzy oczekują ciekawych, nawet jak na ówczesne czasy rozwiązań czy finezyjnych kształtów, ale jeśli ktoś ceni niemiecki minimalizm z wyraźną dawką eleganckich dodatków, we wnętrzu Passata CC poczuje się bardzo dobrze. Co prawda widać wiele podobieństw do tradycyjnej odmiany, ale wiele zmienionych elementów, np. kierownica czy fotele, pozwalają poczuć się jak w aucie o nieco wyższym standardzie. Klimatyzacja jest łatwa w obsłudze za pomocą prostych pokręteł, a zestaw stereo jest obsługiwany za pomocą zgrabnego ekranu dotykowego, który wyświetla również nawigację satelitarną, jeśli obejmuje ją dana konfiguracja.

Volkswagen Passat CC kokpit przedlift
Klasycznie, elegancko i ergonomicznie. Jeśli ktoś lubi wnętrze Passata, w wersji CC poczuje się doskonale.
Volkswagen Passat CC kokpit polift
Po liftingu zmiany objęły przede wszystkim środkową część. Pojawił się nowy panel klimatyzacji oraz więcej przycisków na konsoli środkowej.

Pozycja za kierownicą jest doskonała, a zarówno fotel, jak i kolumna kierownicy zapewniają wiele możliwości regulacji, a same fotele zapewniają rewelacyjne podparcie boczne i w okolicach odcinka lędźwiowego – idealne na długie podróże. Elektryczny hamulec postojowy jest dostępny w standardzie, co nie tylko zwiększa wyrafinowane wrażenie, ale także zwalnia miejsce na konsoli środkowej. Dzięki temu, że większość dodatkowej długości i szerokości poświęcono na poprawę przestrzeni wewnętrznej, CC ma mnóstwo miejsca, aby zapewnić wygodny transport na duże odległości. Przestrzeń na ramiona i nogi jest większa, a korzyści są szczególnie widoczne z tyłu, gdzie oddzielne siedzenia (opcjonalnie dostępna była tradycyjna kanapa) jasno pokazują, że ten Passat jest przeznaczony dla czterech osób. Unikalna stylistyka samochodu 2+2 z czwórką drzwi i pełnowymiarowymi tylnymi siedzeniami oznacza, że każdy pasażer ma maksymalny komfort. Bagażnik? W standardowym ułożeniu oparć kanapy do dyspozycji użytkowników jest 532 litry przestrzeni.

Volkswagen Passat CC fotele
Bardzo wygodne, z szerokim zakresem regulacji i świetnym podparciem – fotele w Passacie CC są niezwykle wygodne.
Volkswagen Passat CC kanapa
Kanapa jest bardzo obszerna, miejsca na nogi i nad głową nie brakuje, ale należy pamiętać, że zmieszczą się tutaj tylko dwie osoby.
Volkswagen Passat CC bagażnik
Bagażnik jest przestronny, choć nie spodziewajmy się tutaj funkcjonalności rodem ze zwykłego Passata.

Używany Volkswagen Passat CC – silniki

Jeśli ktoś szuka całej palety jednostek napędowych znanych ze zwykłego Passata, w odmianie CC znajdzie tylko wybrane, zazwyczaj te najmocniejsze. Tu nie ma miejsca na kompromisy, więc najsłabszą wersją benzynową jest silnik 1.8 TSI o mocy 160 KM i momencie obrotowym 250 Nm. Już tutaj nie można narzekać na ospałość auta, bowiem przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,6 sekundy, a prędkość maksymalna to 222 km/h. Auto może być dostępne ze skrzynią manualną lub automatyczną, a średnie spalanie powinno oscylować w okolicach 7-8 l/100 km. Alternatywą jest silnik 2.0 TSI o mocy 200 KM i momencie obrotowym 280 Nm, który w połączeniu z 6-biegowym automatem jest w stanie rozpędzić Passata CC od 0 do 100 km/h w 7,7 sekundy oraz osiągnąć 235 km/h prędkości maksymalnej. Na szczycie oferty jest silnik 3.6 V6 FSI o mocy 300 KM i momencie obrotowym 350 Nm. Ta kultowa niemal jednostka oferuje świetne doznania z jazdy. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 5,6 sekundy, a prędkość maksymalna to 250 km/h.

Volkswagen Passat CC silnik 36 V6
3.6 V6 to z pewnością najbardziej pożądany silnik pod maską Passata CC, ale trzeba się liczyć z dość sporymi kosztami eksploatacji.

W palecie silników Diesla są dwie jednostki, a w zasadzie jedna w dwóch odmianach – 2.0 TDI o mocy 140 lub 170 KM. Oczywiście ta mocniejsza oferuje o wiele lepsze wrażenia z jazdy, a przecież w tym aucie o to właśnie chodzi. Moc 170 KM i moment obrotowy 350 Nm zapewniają bardzo przyzwoitą dynamikę ze sprintem od 0 do 100 km/h w 8,6 sekundy oraz prędkością maksymalną 224 km/h.

Volkswagen Passat CC silnik 20 TDI
Silnik 2.0 TDI być może nie zapewnia emocji, ale za to odwdzięcza się naprawdę niskim spalaniem, a podczas dalekich podróży to dość istotne.

Używany Volkswagen Passat CC – opinie użytkowników

 Zalety 

„Świetna, rzucająca się w oczy i wciąż imponująca stylistyka”.

„Dobrze wykonane i bardzo bogato wyposażone wnętrze”.

„W wersji z silnikiem 3.6 V6 FSI – rewelacyjne wrażenia z jazdy”.

„Mnóstwo przestrzeni dla czterech dorosłych pasażerów”.

 Wady 

„Wyraźnie droższy w zakupie i eksploatacji w porównaniu do Passata”.

„Wnętrze przeznaczone tylko dla czterech osób”.

„Mimo wszystko we wnętrzu można poczuć się jak w zwykłym Passacie”.

„Egzemplarze z silnikiem Diesla mogą mieć ogromne przebiegi”.

Volkswagen Passat
Jak widać, już na pierwszy rzut oka można poznać konwencjonalną wersją Passata (B6).
Volkswagen Passat CC
Szerokie nadwozie, niższe zawieszenie, większe felgi – jest wiele cech, które pozwalają od razu rozpoznać wersję CC.
Volkswagen Passat CC R-Line
A dla najbardziej wymagających przygotowano usportowioną wersję R-Line.

Używany Volkswagen Passat CC – awaryjność, typowe usterki

Co się może zepsuć w Volkswagenie Passacie CC? Po tylu latach – w zasadzie wszystko. Nie można jednak oceniać tego auta jako awaryjnego – nic z tych rzeczy. To niezwykle wytrzymała i długowieczna konstrukcja, nawet jeśli była traktowana dość twardo. Jeśli w planach jest zakup Passata CC wyposażonego w dwusprzęgłową automatyczną skrzynię biegów DSG, należy upewnić się, że w historii serwisowej znajdują się dowody na to, że skrzynia biegów była regularnie serwisowana. W innym przypadku mogą wystąpić potencjalnie kosztowne problemy. W egzemplarzach z dużymi felgami aluminiowymi należy dokładnie sprawdzić ich stan, bowiem oprócz problemów ze stylistyką mogą pojawić się kłopoty z geometrą lub uszkodzonym zawieszeniem. Ponadto ze względu na fakt, że auto posiada drzwi bezramkowe, należy zwrócić uwagę na stan uszczelek. Jeśli są poszarpane, popękane etc. mogą pojawić się problemy ze szczelnością, a nawet możliwością otwarcia drzwi np. podczas mrozów. Oprócz tego warto także dokładnie sprawdzić działanie elektrycznego hamulca postojowego, bowiem dość często zdarzają się usterki związane z problematycznym zwalnianiem hamulca – po zwolnieniu koła wciąż są przytrzymywane, co może uniemożliwić ruszenie lub doprowadzić do uszkodzeń zacisków.

Volkswagen Passat CC bezramkowe drzwi
Bezramkowe drzwi wymagają nieco więcej zachodu, jeśli chodzi o dbanie o uszczelki oraz ich szczelność.

Używany Volkswagen Passat CC – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w modelu Volkswagen Passat CC znajduje się na podszybiu, w lewym dolnym rogu oraz na elemencie nadwozia, pod maską po prawej stronie.

Volkswagen Passat CC numer VIN

Używany Volkswagen Passat CC – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było ponad 120 ogłoszeń dotyczących Volkswagena Passata CC. Za około 30 000 złotych dostaniemy świetnie wyposażony egzemplarz z 2009 roku z przebiegiem 330 000 kilometrów i silnikiem 2.0 TDI o mocy 170 KM. Za około 45 000 złotych z kolei można znaleźć wersję z silnikiem 3.6 V6 FSI z 2009 roku i z przebiegiem 150 000 kilometrów.

Volkswagen Passat CC przedlift
Volkswagen Passat CC przed liftingiem (2008-2012)
Volkswagen Passat CC polift
Volkswagen Passat CC po liftingu (2012-2016), określany przez producenta jako Volkswagen CC.

Używany Volkswagen Passat CC – podsumowanie

O ile Volkswagen Passat jawi się jako auto sztampowe, mocno popularne i zapewniające anonimowość, model Passat CC zapewnia nieco więcej stylu, komfortu i przyjemności z jazdy przy zachowaniu podobnej ergonomii. Ceny bywają wysokie, podobnie jak koszty eksploatacji topowych wersji, ale jeśli ktoś chce jeździć autem nietuzinkowym, ale i praktycznym, ta propozycja jest warta rozważenia.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Volkswagenach:

Używany Volkswagen Passat B6 (2005-2010) – opinie użytkowników

Używany Volkswagen Phaeton (2002-2016) – opinie użytkowników

Volkswagen Passat CC bok

Volkswagen Passat CC – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 480/185/141 cm
Rozstaw osi 271 cm
Pojemność bagażnika 532-b.d. l
Volkswagen Passat CC – dane techniczne, osiągi, spalanie
Silnik 1.8 TSI 2.0 TSI 3.6 V6 FSI 2.0 TDI 2.0 TDI
Pojemność 1798 cm³ 1984 cm³ 3597 cm³ 1968 cm³ 1968 cm³
Paliwo PB PB PB ON ON
Maks. moc 160 KM 200 KM 300 KM 140 KM 170 KM
Maks. moment 250 Nm 280 Nm 350 Nm 320 Nm 350 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,6 s 7,6 s 5,6 s 9,8 s 8,6 s
Prędkość maks. 222 km/h 237 km/h 250 km/h 213 km/h 227 km/h
Śr. zużycie paliwa 7,4 l/100 km 7,9 l/100 km 9,5 l/100 km 5,6 l/100 km 5,6 l/100 km

Używany Volkswagen Passat CC – galeria

Volkswagen Passat CC przód Volkswagen Passat CC przód Volkswagen Passat CC przód Volkswagen Passat CC bok Volkswagen Passat CC tył Volkswagen Passat CC tył Volkswagen Passat CC tył

Volkswagen Passat CC kokpit
W ciemnych barwach kokpit Passata CC nie pokazuje wszystkich swoich zalet.
Volkswagen Passat CC zegary
Klasyczne, eleganckie i bardzo czytelne analogowe zegary. Dziś to niestety rzadkość.
Volkswagen Passat CC konsola środkowa
Szeroka, z dużą ilością przycisków i świetnie wykończona konsola środkowa dodaje klimatu premium do wnętrza.
Volkswagen Passat CC panel klimatyzacji
Panel klimatyzacji jest czytelny i prosty w obsłudze.
Volkswagen Passat CC tryb zawieszenia
Jest także możliwość zmiany charakterystyki pracy zawieszenia.
Volkswagen Passat CC fotele
Obszerne i bardzo wygodne fotele świetnie sprawdzą się podczas dalekich podróży.
Volkswagen Passat CC kanapa
Kanapa przeznaczona jest tylko dla dwóch osób, ale dzięki temu komfort podróży jest bardzo wysoki.
Volkswagen Passat CC schowek
Zamiast środkowego miejsca z tyłu mamy do dyspozycji obszerny podłokietnik i dodatkowy schowek.
Volkswagen Passat CC bagażnik
Bagażnik jest głęboki, ale nie zapewni zbyt wiele miejsca np. na duże zakupy.
Volkswagen Passat CC bagażnik
Pod podłogą bagażnika znajdziemy jeszcze sporo miejsca m.in. z kołem dojazdowym.
Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji