Proste, wygodne i bardzo pojemne, a do tego oszczędne auto w rozsądnej cenie? Wszystko się zgadza, ale ogromną różnicę robią dwie dodatkowe litery w nazwie – CC. Jakie są opinie o Volkswagenie Passacie CC?
Ilu użytkowników (i nie tylko), tyle opinii. Volkswagen Passat stał się niemal kultowy w niektórych kręgach i posiadanie tego modelu przestało być powodem do wstydu (szczególnie kombi w „tedeiku”), a stało się przejawem rozsądku, kalkulacji i zdrowego podejścia do motoryzacji. Ba! Posiadanie zadbanego, dobrze wyposażonego egzemplarza w oryginalnym stanie, być może wkrótce stanie się dość opłacalne. Ale w zasadzie Passat to tylko Passat, więc jak w ten utarty schemat wpleść trochę emocji? Wystarczy dodać dwie litery do nazwy – CC – i w praktyce zmienić niemal całe auto. Tak, Volkswagen Passat CC to nie tylko kolejna wersja nadwoziowa, a tak naprawdę mocno odmienny model. Dłuższy, szerszy i znacznie niższy niż standardowy wariant CC (skrót od Comfort Coupe, a nie coupe convertible) to elegancka limuzyna przeznaczona dla czterech osób (opcjonalnie dostępna była wersja piecioosobowa). Rodzinny samochód? Owszem, ale dla rodziny o wiele lepszym wyborem będzie „zwykłe” kombi, a tutaj priorytetem jest styl i prezencja. Ostrzejsza stylistyka nie umniejsza jednak praktyczności i nadal oferuje dużo miejsca dla pasażerów i ich bagaż. Poznajmy bliżej to ciekawe auto.
Używany Volkswagen Passat CC – nadwozie, wymiary
Zarówno tradycyjny Passat, tak samo odmiana CC była i wciąż jest niezwykle popularna, a niektóre egzemplarze przejechały setki tysięcy kilometrów bez większych i zaskakujących awarii. Jest jednak pewna istotna różnica. O ile konwencjonalny Passat praktycznie nie zwraca na siebie uwagi, tak wersja CC, szczególnie w ładnej konfiguracji, bez śladów nieumiejętnego tuningu i w zadbanym stanie, wciąż potrafi zaimponować na ulicy i przyciągnąć wzrok. Mimo iż mówimy o aucie dość leciwym i mającym lata świetności za sobą, łagodna linia a’la coupe, niska i szeroka sylwetka oraz eleganckie dodatki sprawiają, że Passat CC prezentuje się świetnie. To również dość duże auto, które mierzy 4802 mm długości, 1855 mm szerokości oraz 1417 mm wysokości. Nie trzeba porównywać danych technicznych, aby zauważyć, że wersja CC jest dłuższa, szersza i znacznie niższa od zwykłego Passata. Rozstaw osi to 2711 mm.
Używany Volkswagen Passat CC – wnętrze, bagażnik
To, co na zewnątrz, jest również w środku – porządek, klasyka, ale i spora dawka elegancji. Nie jest to zdecydowanie auto dla tych, którzy oczekują ciekawych, nawet jak na ówczesne czasy rozwiązań czy finezyjnych kształtów, ale jeśli ktoś ceni niemiecki minimalizm z wyraźną dawką eleganckich dodatków, we wnętrzu Passata CC poczuje się bardzo dobrze. Co prawda widać wiele podobieństw do tradycyjnej odmiany, ale wiele zmienionych elementów, np. kierownica czy fotele, pozwalają poczuć się jak w aucie o nieco wyższym standardzie. Klimatyzacja jest łatwa w obsłudze za pomocą prostych pokręteł, a zestaw stereo jest obsługiwany za pomocą zgrabnego ekranu dotykowego, który wyświetla również nawigację satelitarną, jeśli obejmuje ją dana konfiguracja.
Pozycja za kierownicą jest doskonała, a zarówno fotel, jak i kolumna kierownicy zapewniają wiele możliwości regulacji, a same fotele zapewniają rewelacyjne podparcie boczne i w okolicach odcinka lędźwiowego – idealne na długie podróże. Elektryczny hamulec postojowy jest dostępny w standardzie, co nie tylko zwiększa wyrafinowane wrażenie, ale także zwalnia miejsce na konsoli środkowej. Dzięki temu, że większość dodatkowej długości i szerokości poświęcono na poprawę przestrzeni wewnętrznej, CC ma mnóstwo miejsca, aby zapewnić wygodny transport na duże odległości. Przestrzeń na ramiona i nogi jest większa, a korzyści są szczególnie widoczne z tyłu, gdzie oddzielne siedzenia (opcjonalnie dostępna była tradycyjna kanapa) jasno pokazują, że ten Passat jest przeznaczony dla czterech osób. Unikalna stylistyka samochodu 2+2 z czwórką drzwi i pełnowymiarowymi tylnymi siedzeniami oznacza, że każdy pasażer ma maksymalny komfort. Bagażnik? W standardowym ułożeniu oparć kanapy do dyspozycji użytkowników jest 532 litry przestrzeni.
Używany Volkswagen Passat CC – silniki
Jeśli ktoś szuka całej palety jednostek napędowych znanych ze zwykłego Passata, w odmianie CC znajdzie tylko wybrane, zazwyczaj te najmocniejsze. Tu nie ma miejsca na kompromisy, więc najsłabszą wersją benzynową jest silnik 1.8 TSI o mocy 160 KM i momencie obrotowym 250 Nm. Już tutaj nie można narzekać na ospałość auta, bowiem przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,6 sekundy, a prędkość maksymalna to 222 km/h. Auto może być dostępne ze skrzynią manualną lub automatyczną, a średnie spalanie powinno oscylować w okolicach 7-8 l/100 km. Alternatywą jest silnik 2.0 TSI o mocy 200 KM i momencie obrotowym 280 Nm, który w połączeniu z 6-biegowym automatem jest w stanie rozpędzić Passata CC od 0 do 100 km/h w 7,7 sekundy oraz osiągnąć 235 km/h prędkości maksymalnej. Na szczycie oferty jest silnik 3.6 V6 FSI o mocy 300 KM i momencie obrotowym 350 Nm. Ta kultowa niemal jednostka oferuje świetne doznania z jazdy. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 5,6 sekundy, a prędkość maksymalna to 250 km/h.
W palecie silników Diesla są dwie jednostki, a w zasadzie jedna w dwóch odmianach – 2.0 TDI o mocy 140 lub 170 KM. Oczywiście ta mocniejsza oferuje o wiele lepsze wrażenia z jazdy, a przecież w tym aucie o to właśnie chodzi. Moc 170 KM i moment obrotowy 350 Nm zapewniają bardzo przyzwoitą dynamikę ze sprintem od 0 do 100 km/h w 8,6 sekundy oraz prędkością maksymalną 224 km/h.
Używany Volkswagen Passat CC – opinie użytkowników
Zalety
„Świetna, rzucająca się w oczy i wciąż imponująca stylistyka”.
„Dobrze wykonane i bardzo bogato wyposażone wnętrze”.
„W wersji z silnikiem 3.6 V6 FSI – rewelacyjne wrażenia z jazdy”.
„Mnóstwo przestrzeni dla czterech dorosłych pasażerów”.
Wady
„Wyraźnie droższy w zakupie i eksploatacji w porównaniu do Passata”.
„Wnętrze przeznaczone tylko dla czterech osób”.
„Mimo wszystko we wnętrzu można poczuć się jak w zwykłym Passacie”.
„Egzemplarze z silnikiem Diesla mogą mieć ogromne przebiegi”.
Używany Volkswagen Passat CC – awaryjność, typowe usterki
Co się może zepsuć w Volkswagenie Passacie CC? Po tylu latach – w zasadzie wszystko. Nie można jednak oceniać tego auta jako awaryjnego – nic z tych rzeczy. To niezwykle wytrzymała i długowieczna konstrukcja, nawet jeśli była traktowana dość twardo. Jeśli w planach jest zakup Passata CC wyposażonego w dwusprzęgłową automatyczną skrzynię biegów DSG, należy upewnić się, że w historii serwisowej znajdują się dowody na to, że skrzynia biegów była regularnie serwisowana. W innym przypadku mogą wystąpić potencjalnie kosztowne problemy. W egzemplarzach z dużymi felgami aluminiowymi należy dokładnie sprawdzić ich stan, bowiem oprócz problemów ze stylistyką mogą pojawić się kłopoty z geometrą lub uszkodzonym zawieszeniem. Ponadto ze względu na fakt, że auto posiada drzwi bezramkowe, należy zwrócić uwagę na stan uszczelek. Jeśli są poszarpane, popękane etc. mogą pojawić się problemy ze szczelnością, a nawet możliwością otwarcia drzwi np. podczas mrozów. Oprócz tego warto także dokładnie sprawdzić działanie elektrycznego hamulca postojowego, bowiem dość często zdarzają się usterki związane z problematycznym zwalnianiem hamulca – po zwolnieniu koła wciąż są przytrzymywane, co może uniemożliwić ruszenie lub doprowadzić do uszkodzeń zacisków.
Używany Volkswagen Passat CC – gdzie jest numer VIN?
Numer VIN w modelu Volkswagen Passat CC znajduje się na podszybiu, w lewym dolnym rogu oraz na elemencie nadwozia, pod maską po prawej stronie.
Używany Volkswagen Passat CC – sytuacja rynkowa, ceny
W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było ponad 120 ogłoszeń dotyczących Volkswagena Passata CC. Za około 30 000 złotych dostaniemy świetnie wyposażony egzemplarz z 2009 roku z przebiegiem 330 000 kilometrów i silnikiem 2.0 TDI o mocy 170 KM. Za około 45 000 złotych z kolei można znaleźć wersję z silnikiem 3.6 V6 FSI z 2009 roku i z przebiegiem 150 000 kilometrów.
Używany Volkswagen Passat CC – podsumowanie
O ile Volkswagen Passat jawi się jako auto sztampowe, mocno popularne i zapewniające anonimowość, model Passat CC zapewnia nieco więcej stylu, komfortu i przyjemności z jazdy przy zachowaniu podobnej ergonomii. Ceny bywają wysokie, podobnie jak koszty eksploatacji topowych wersji, ale jeśli ktoś chce jeździć autem nietuzinkowym, ale i praktycznym, ta propozycja jest warta rozważenia.
Polecamy inne nasze artykuły o używanych Volkswagenach:
Używany Volkswagen Passat B6 (2005-2010) – opinie użytkowników
Używany Volkswagen Phaeton (2002-2016) – opinie użytkowników
Dł./szer./wys. | 480/185/141 cm |
Rozstaw osi | 271 cm |
Pojemność bagażnika | 532-b.d. l |
Silnik | 1.8 TSI | 2.0 TSI | 3.6 V6 FSI | 2.0 TDI | 2.0 TDI |
---|---|---|---|---|---|
Pojemność | 1798 cm³ | 1984 cm³ | 3597 cm³ | 1968 cm³ | 1968 cm³ |
Paliwo | PB | PB | PB | ON | ON |
Maks. moc | 160 KM | 200 KM | 300 KM | 140 KM | 170 KM |
Maks. moment | 250 Nm | 280 Nm | 350 Nm | 320 Nm | 350 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,6 s | 7,6 s | 5,6 s | 9,8 s | 8,6 s |
Prędkość maks. | 222 km/h | 237 km/h | 250 km/h | 213 km/h | 227 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 7,4 l/100 km | 7,9 l/100 km | 9,5 l/100 km | 5,6 l/100 km | 5,6 l/100 km |