UżywaneOpinieUżywany Cadillac CTS II (2008-2014) - opinie, dane techniczne, typowe usterki

Używany Cadillac CTS II (2008-2014) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Cadillac CTS II to powiew amerykańskiego świata w przystępnym, przyprawionym europejskim charakterem wydaniu. Czy warto zainteresować się tym nietypowym autem? Jakie są opinie o drugiej generacji CTS-a?

Oznaczenie CTS istnieje już od jakiegoś czasu, choć dla większości Europejczyków jest kompletnie bez znaczenia. Po raz pierwszy model o takiej nazwie zaprezentowano w Stanach Zjednoczonych w 2002 roku, a skrót oznaczał „Catera Touring Sedan”. Przed pojawieniem się CTS stylizacja Cadillaca była raczej ekscentryczna, trochę przaśna i zdaniem miłośników amerykańskiej motoryzacji, bardzo elegancka i szykowna. Dla Europejczyków – raczej zabawnie prostacka. Z CTS było inaczej. Był to pierwszy model, w którym zastosowano zupełnie inny język projektowania „Sztuka i nauka”, napisany przez Wayne’a Cherry’ego i Kipa Wasenko. Wszystkie ostre kąty, odważne załamania i płaskie powierzchnie – CTS wyglądał fantastycznie i od razu przykuł uwagę tych, którzy do tej pory gustowali głównie w niemieckich markach.

Cadillac CTS II tył
Charakterystyczna sylwetka i cechy szczególne pozwalają rozpoznać CTS-a niemal natychmiast.

Używany Cadillac CTS II – wymiary, nadwozie

Pod względem wizualnym Cadillac CTS II prezentuje się fantastycznie. Druga generacja zadebiutowała w 2008 roku i co prawda kontynuowała język stylistyczny poprzednika, ale od razu da się zauważyć spore zmiany. Auto stało się szersze, dłuższe, bardziej agresywne, choć nie brakowało amerykańskich dodatków w postaci hurtowej ilości chromów. Co prawda w Polsce CTS II nie jest zbyt częstym widokiem, ale pełna oferta prezentuje się naprawdę imponująco, a oprócz klasycznego sedana, w sprzedaży było także fantastycznie wyglądające coupe oraz nietypowe kombi – CTS Sport Wagon. W 2009 roku pojawił się jeszcze jeden wariant – CTS-V. Jeszcze lepiej wyglądający i skrywający pod maską silnik o mocy 564 KM. Wracając do stylistyki, przód zdominowany jest przez ogromny grill w kształcie odwróconego trapezu i nietypowo narysowane, niemal prostokątne światła umieszczone w pozycji pionowej. Nie da się tego auta pomylić z żadnym innym. Linia boczna to połączenie łagodnej kreski dachu z symetrycznymi oknami w tylnej części. Wygląda to dość osobliwie i wydawało by się, że niespójnie, ale taki był zamysł projektantów. Tył również wygląda jakby był projektowany za pomocą ekierki – same ostre linie i kąty. Auto w wersji sedan mierzy 4829 mm długości, 1793 mm szerokości i 1440 mm wysokości. Rozstaw osi to 2880 mm.

Cadillac CTS II przód
Również przód od razu rzuca się w oczy. Mnóstwo ostrych, symetrycznych linii i niewiele krągłości dodaje autu agresywnego wyglądu.

Używany Cadillac CTS II – wnętrze, bagażnik

Wnętrze również wygląda ciekawie, choć być może nie aż tak osobliwie, jak nadwozie. Tak, jest kilka bardziej szorstkich elementów, sporo plastiku i nieco kiepskich materiałów, niż można by się spodziewać, ale projekt jest bardzo ciekawy, zaskakująco ergonomiczny i co najważniejsze, mocno odróżnia się od konkurentów ze Stuttgartu, Monachium czy Ingolstadt. Cała deska rozdzielcza pokryta jest szytą skórą, a konsola środkowa w kształcie litery V, głęboko osłonięte instrumenty i ostentacyjnie masywna kierownica nadają CTS autentyczny wygląd salonu w amerykańskim stylu, ale w odpowiedniej formie. Ważne jest to, że jest to wyraźnie amerykański samochód, ale „zmuszono go” do oferowania jakości w europejskim wydaniu.

Miejsca jest naprawdę pod dostatkiem a komfort można plasować gdzieś w okolicy limuzyn klasy premium. Obszerne fotele, rewelacyjna, miękka kanapa z wyprofilowanymi miejscami dla dwóch dorosłych osób. Co prawda miejsca na szerokość starczyłoby dla trzech osób, ale środkowe miejsce kanapy jest wyraźnie wyprofilowane pod dwie. Poza tym ogromny tunel środkowy bardzo przeszkadza w zajęciu akceptowalnie komfortowej pozycji. Na rynku wtórnym znajdziemy zaledwie kilkanaście egzemplarzy, a w większości przypadków będą to klasyczne sedany, które nie oferują zbyt dużego i dobrze urządzonego bagażnika. Jego pojemność w standardowym ułożeniu oparć kanapy to 385 litrów. Dla porównania, niezwykle rzadko spotykana wersja Sport Wagon oferuje od 720 do aż 1642 litrów.

Używany Cadillac CTS II – silniki

Pod maską jest mocno „amerykańsko”, więc miłośnicy oszczędności i małych litraży nie będą zachwyceni. Podstawą jest bowiem silnik 2.8 V6 SFI o mocy 211 KM i momencie obrotowym 246 Nm. To wolnossący silnik, który charakteryzuje się fantastyczną kulturą pracy i płynnością, choć osiągi też są całkiem przyzwoite. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,3 sekundy, a prędkość maksymalna to 225 km/h (ze skrzynią manualną). Jeszcze więcej wigoru ma silnik 3.0 V6 o mocy 273 KM i momencie obrotowym 302 Nm, ale bardzo dużą popularnością cieszyła się jednostka 3.6 V6 SIDI o mocy 311 KM i momencie obrotowym 374 Nm. W połączeniu z automatem i napędem na wszystkie koła, sprint od 0 do 100 km/h w tym dużym sedanie zajmuje zaledwie 6,7 sekundy, a prędkość maksymalna to 225 km/h. Spalanie w trybie mieszanym to ponad 11 l/100 km. Ale najwięcej frajdy daje oczywiście topowa odmiana CTS-V, która dysponuje silnikiem 6.2 V8 o mocy 564 KM i momencie obrotowym 747 Nm. Taka potężna moc przekłada się na fantastyczne osiągi. Sprint do setki zajmuje 3,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 250 km/h. Średnie spalanie? No cóż – 16,8 l/100 km.

Cadillac CTS II silnik
Silnik 3.6 V6 to idealny półśrodek pomiędzy mocą, spalaniem i frajdą z jazdy. To dość często spotykana jednostka w ogłoszeniach.

Używany Cadillac CTS II – opinie użytkowników

 Zalety 

„Odważna, wyróżniająca się stylistyka zewnętrzna i ciekawe wnętrze”.

„Całkiem niezła jakość wykończenia, jak na amerykańskie standardy”.

„Duży komfort podróży, bardzo dobre wyposażenie”.

„Duże, pięknie brzmiące i oferujące świetne osiągi silniki”.

 Wady 

„Dość cena zakupu, szczególnie wyższych wersji”.

„Dostęp do części zamiennych może być mocno kłopotliwy”.

„Nie jest to auto dla tych, którzy chcą jeździć oszczędnie”.

„Wybór na rynku wtórnym jest bardzo skromny i pozostaje szukanie po forach itp.”.

Używany Cadillac CTS II – awaryjność, typowe usterki

Do zakupu CTS-a należy podchodzić z rozwagą i rezerwą. Na rynku znajdziemy niewiele egzemplarzy, a te dostępne mogą nie być w idealnym stanie technicznym. Bardzo często zdarza się, że właściciel pozbywa się swojego auta, bo ma problemy z utrzymaniem go w odpowiednim stanie technicznym przez niedostateczny dostęp do części zamiennych. Spory problem może być z blacharką i elementami nadwozia, bowiem popularność tego modelu w Polsce i w Europie była niewielka. Jeśli jednak uda się trafić na zadbany egzemplarz, nawet bazowy silnik da sporo frajdy, zawieszenie będzie komfortowe (w mocniejszych odmianach jest lekko usztywnione), ale koszty eksploatacji mogą być znaczne.

Cadillac CTS II ekran
Wysuwany ekran to świetne rozwiązanie, ale warto sprawdzić, czy jest w pełni sprawny.

Używany Cadillac CTS II – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Cadillacu CTS II znajduje się na słupku środkowym prawym, pod drzwiami pasażera, oraz w lewym dolnym rogu pod szybą czołową.

Cadillac CTS numer VIN

Używany Cadillac CTS II – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było zaledwie kilkanaście ogłoszeń dotyczących Cadillaca CTS II. Przykładowo model z 2008 roku z silnikiem 3.6 V6 i przebiegiem 173 000 kilometrów to koszt 44 000 złotych. Za około 70 000 złotych można również znaleźć model z 2014 roku w wersji Coupe z silnikiem 3.6 V6, automatyczną skrzynia i napędem na cztery koła oraz przebiegiem 40 000 kilometrów.

Używany Cadillac CTS II – podsumowanie

Cadillac CTS II z pewnością nie jest autem dla każdego i pełnoprawną alternatywą dla niemieckich i japońskich konkurentów ze względu na kiepską dostępność zarówno aut, jak i części. Mimo to stanowi ciekawy wybór dla kogoś, kto szuka auta nietuzinkowego i jest w stanie przyjąć go ze wszystkimi wadami, kosztami i problemami. Frajda z jazdy i komfort podróży wynagrodzi wiele niedostatków.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych autach z podobnego segmentu:

Używany Mercedes klasy E (W212; 2009-2016) – opinie użytkowników

Używane BMW serii 5 (E60/E61; 2003-2010) – opinie użytkowników

Cadillac CTS II bok

Cadillac CTS II – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 482/179/144 cm
Rozstaw osi 2880 cm
Pojemność bagażnika cpe b.d. l, sed 385-b.d., kmb 720-1642 l
Cadillac CTS II – dane techniczne, osiągi, spalanie
Silnik 2.8 V6 SFI 3.0 V6 3.6 V6 SIDI 6.2 V8 (CTS-V)
Pojemność 2792 cm³ 2994 cm³ 3564 cm³ 6162 cm³
Paliwo benzynowy benzynowy benzynowy benz., kompresor
Maks. moc 211 KM 273 KM 311 KM 564 KM
Maks. moment 246 Nm 302 Nm 374 Nm 747 Nm
0-100 km/h 9 s 8,3 s 6,3 s 3,9 s
Prędkość maks. 205 km/h 225 km/h 241 km/h 282 km/h
Śr. zużycie paliwa 10,3 l/100 km 10,6 l/100 km 12 l/100 km 14,7 l/100 km

Używany Cadillac CTS II – galeria

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji