UżywaneOpinieUżywane Volvo S60 III (od 2018 r.) - opinie, dane techniczne, typowe...

Używane Volvo S60 III (od 2018 r.) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Volvo zawsze uchodziło za producenta bezpiecznych, ale raczej nudnych aut. Model S60 jest jednym z tych, który zdecydowanie zmienił ten stereotyp i sprawił, że nawet młodsi użytkownicy z większą sympatią spoglądają na tego przedstawiciela segmentu D. Jakie są opinie o Volvo S60 III?

Trzecia generacja Volvo S60 wprowadziła do tego modelu więcej życia, stylu i sportowego sznytu. Wcześniej model ten również prezentował się nieźle, ale zdecydowanie brakowało mu polotu i emocji. Gdy w 2018 roku debiutowała kolejna generacja S60, wielu miłośników głównie niemieckiej motoryzacji zaczęła spoglądać na szwedzkiego sedana z większą estymą i uwagą. Oto na rynku pojawił się godny rywal dla BMW serii 3, Audi A4 czy Mercedesa klasy C. Szwedzka stylistyka przestała się kojarzyć tylko z solidnością i nudą, a mnóstwo stylistycznych smaczków, dynamiczne linie oraz klasyczna, ale niezwykle urodziwa linia sedana sprawiły, że skandynawski model zaczął się wyróżniać na ulicy. Czerwony lakier, nawet 20-calowe felgi i sportowy pakiet – to przepis na auto, za którym można, a nawet wypada się obejrzeć. Trochę szkoda, że auto nie zyskało należnej mu popularności, choć dla tych, którzy szukają auta nietuzinkowego i z drugiej ręki, może to być dobra wiadomość.

Volvo S60 III - tył
Nie trzeba stylistycznych dodatków, aby Volvo S60 wyglądało dynamicznie i sportowo.

Używane Volvo S60 III – wymiary, nadwozie

Volvo S60 III jest bardzo ładne i powinno wpaść w oko nie tylko miłośnikowi szwedzkiej motoryzacji. W odpowiedniej konfiguracji może również przypaść do gustu komuś, kto do tej pory szukał głównie wśród niemieckiej konkurencji. Szkoda, że na rynku nie znajdziemy zbyt wielu egzemplarzy w czerwonym kolorze, bo razem z pakietem sportowych dodatków, S60 III w takim zestawie wygląda rewelacyjnie. Zazwyczaj trafimy na bardziej eleganckie i stonowane konfiguracje ze srebrnym, białym lub grafitowym lakierem. Linia auta jest klasyczna, z wyraźnie zaznaczonymi odcięciami pomiędzy maską, częścią środkową i klapą bagażnika. Do tego maska wydaje się dość długa i poprowadzona nisko, co jeszcze bardziej dodaje całości dynamizmu. Możemy również trafić na wersje z czarnymi dodatkami, które podkreślają sportowo nacechowany charakter samochodu. Świetnie prezentują się także przednie światła z charakterystycznym wzorem LED w kształcie litery T, lub jak twierdzi samo Volvo – młota Thora. Również tylne lampy w kształcie litery C są nie do pomylenia z żadnym innym modelem. S60 mierzy 4761 mm długości, 1850 mm szerokości i 1431 mm wysokości. Rozstaw osi to 2872 mm.

Volvo S60 III - przód
Topowa wersja Polestar prezentuje się fantastycznie. Duże felgi, perłowy lakier, złote akcenty – trudno przejść obok niego obojętnie.

Używane Volvo S60 III – wnętrze, bagażnik

O ile w odpowiednikach BMW czy Mercedesa we wnętrzu bardzo dużo się dzieje, wszystko się świeci i zwraca na siebie uwagę, w Volvo S60 III jest zupełnie odwrotnie. To kwintesencja szwedzkiej szkoły projektowania wnętrz. Jest minimalistycznie, skromnie i bardzo elegancko, choć wiele zależy od wybranej konfiguracji. Możemy mieć dodatki z ładnego, miłego w dotyku drewna, jak również zimnego i nieco surowego aluminium. Do tego sporo elementów z metalizowanym wykończeniem, odrobinę połyskującego czarnego plastiku i niewielka ilość przycisków. Ekran systemu został wpasowany w deskę rozdzielczą i ma pionową orientację. Jest obsługa jest prosta, choć dość specyficzna i jeśli ktoś lubi mieć mnóstwo możliwości personalizacji i ustawień, w Volvo S60 III poczuje spory niedosyt. Również ekran przed kierowcą jest mocno oszczędny w formie. Tutaj najważniejszy jest spokój, relaks i przyjemność płynąca z jazdy, a nie zabawy gadżetami.

Volvo S60 III - deska rozdzielcza
Na uwagę zasługuje dużo wersji kolorystycznych i materiałowych wnętrza. Możemy trafić na jasną skórzaną tapicerkę z drewnianymi elementami, jak również czarną z dodatkami z aluminium. Jest również tapicerka wełniana!

Jakość materiałów jak na ten segment jest perfekcyjna. Wszystko jest świetnie spasowane, nic nie trzeszczy, nie skrzypi, nie wydaje zbędnych dźwięków, a praca np., roletki zasłaniającej uchwyty na kubki jest przyjemna i gładka. Nie ma tu zbyt wielu schowków, a te które są, nie należą do pojemnych, ale to nie samochód rodzinny. Nie można za to narzekać na brak miejsca – jest go pod dostatkiem i jak na segment D premium, jest dobrze. Na pochwałę zasługują fotele – są fantastyczne. W wyższych wersjach mają ogromny zakres regulacji i są bardzo wygodne. Wyglądają również rewelacyjnie i jedynie bardzo wysocy lub bardzo niscy kierowcy mogą narzekać na brak możliwości zmiany położenia zagłówka – ten jest zintegrowany. Do tego podwyższona konsola środkowa i dobrze wyściełane podłokietniki na drzwiach doskonale sprawdzają się również podczas długich podróży. Pasażerowie tylnych siedzeń również mają dużo miejsca, chociaż umieszczenie trzech dorosłych osób na tylnej kanapie byłoby złośliwością. Bagażnik, jak to bywa w sedanach, nie zachwyca, a jego minimalna pojemność to 390 litrów.

Używane Volvo S60 III – silniki

Oferta silnikowa jest dość szeroka i nikt nie powinien narzekać na braki. Minus? Są to tylko i wyłącznie 4-cylindrowe jednostki 2.0, więc miłośnicy rzędowych lub widlastych silników muszą obejść się smakiem. Jeśli zaś chodzi o moc i osiągi, jest naprawdę dobrze. Podstawą w gamie jednostek benzynowych jest motor 2.0 T4 o mocy 190 KM i już ta jednostka zapewni odpowiednią dynamikę i mobilność. Nie będzie to propozycja dla tych, którzy lubią sportowe emocje, ale sprint do setki w 7,1 sekundy nie powinien rozczarowywać. O wiele lepiej spisuje się mocniejsza odmiana T5 o mocy 250 KM i momencie obrotowym 350 Nm, która rozpędza auto od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy i pozwala osiągnąć 240 km/h. A to przecież początek, bo wyżej jest silnik 2.0 T6 o mocy 310 KM i momencie obrotowym 400 Nm. Tutaj od 0 do 100 km/h rozpędzimy się w 5,6 sekundy i osiągniemy 250 km/h. Fakt, spalimy przy tym sporo benzyny – średnio 8,9 l/100 km – ale nie można narzekać na nudę. Mało?

Volvo S60 III - silnik
Volvo S60 III jest pierwszym modelem w gamie, który nie posiada silników wysokoprężnych. Zamiast tego są benzyny w najróżniejszych wersjach, z hybrydą PHEV włącznie.

Jest również hybryda plug-in w topowym modelu 2.0 T8 Twin Engine o mocy systemowej 405 KM i momencie obrotowym 670 Nm. Tutaj sprint do setki zajmuje imponujące 4,4 sekundy a prędkość maksymalna to 250 km/h. Bateria o pojemności 11 kWh zapewnia zasięg 53 km. Dla oszczędnych przygotowano jeszcze dwa warianty hybrydowe typu MHEV, czyli z układem miękkiej hybrydy, tj. 2.0 B4 i B5. Ten mocniejszy dysponuje mocą 264 KM i momentem obrotowym 350 Nm. Jednostkę spalinową wspiera 14-konny silnik elektryczny, który wspomaga m.in. proces ruszania i pracę systemu Start/Stop. Sprint do setki to 6,7 sekundy, a prędkość maksymalna to ograniczone elektronicznie 180 km/h. Średnie spalanie – około 7,8 l/100 km. Zapomniałem o silnikach Diesla? Volvo S60 nie posiadało w swojej ofercie tego typu jednostki napędowej, więc zwolennicy „ropniaków” muszą zainwestować w V60 – tam wybór silników jest o wiele większy.

Używane Volvo S60 III – opinie użytkowników

 Zalety 

„Bardzo ładna stylistyka zewnętrzna”.

„Rewelacyjna jakość wykończenia wnętrza”.

„Świetne prowadzenie i osiągi”.

„Spory zakres mocy silników benzynowych”.

 Wady 

„Brak silników wysokoprężnych i wysokie spalanie benzynowych”.

„Niewielki i kiepsko wyposażony bagażnik”.

„Tylko 2-litrowe silniki 4-cylindrowe”.

„Dla niektórych – zbyt minimalistyczne wnętrze”.

Używane Volvo S60 III – awaryjność, typowe usterki

Podczas oględzin należy uważać na wszelkie uszkodzenia karoserii, takie jak wgniecenia i zadrapania. Należy się również upewnić, że zderzaki nie mają żadnych zadrapań, ponieważ nie zawsze można je naprawić, a wymiana jest kosztowna. Oprócz tego warto dokładnie sprawdzić wnętrze. W wielu wersjach stosowano jasną tapicerkę – jeśli była zaniedbana, renowacja może być bardzo kosztowna i problematyczna. Poza tym to świeży model, w którym nie doszukano się jeszcze żadnych poważnych i powtarzających się usterek. Brak silników wysokoprężnych eliminuje problemy z DPF (pomijając mimo wszystko mniej problematyczne GPF w silnikach benzynowych), zaś najwięcej zastrzeżeń można mieć do systemu multimedialnego, który w początkowych modelach czasami się zawiesza i działa ospale.

Volvo S60 III - ekran
Nieco ospały i nie do końca intuicyjny system to w zasadzie jedyna wada S60 III.

Używane Volvo S60 III – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Volvo S60 III znajduje się w dolnej części podszybia, widoczny przez przednią szybę. Oprócz tego numer VIN możemy znaleźć w systemie info-rozrywki pod pozycją System-Informacje-Numer VIN pojazdu. Wybito go również na podłodze przed fotelem pasażera.

Volvo S60 III numer VIN

Używane Volvo S60 III – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 100 ogłoszeń dotyczących Volvo S60 III. Za egzemplarz z 2019 roku z silnikiem 2.0 T5 i z wyposażeniem Inscription oraz przebiegiem 55 000 kilometrów trzeba zapłacić około 135 000 złotych. Za odmianę T6 z wyposażeniem R-Design i dodatkami Polestar z 2020 roku oraz z przebiegiem 30 000 kilometrów zapłacimy 180 000 złotych.

Używane Volvo S60 III – podsumowanie

Volvo S60 III to świetna alternatywa dla niemieckich odpowiedników. Zapewni komfort, świetne osiągi, rewelacyjne wykończenie wnętrza oraz indywidualizm na drodze. Nie jest tak pojemne i funkcjonalne jak konkurenci, nie posiada również dużych silników R6/V6, ale ma niepowtarzalny styl i prezencję, której brakuje niektórym konkurentom.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Volvo:

Używane Volvo S60 II (2010-2018) – opinie użytkowników

Używane Volvo XC60 II (od 2017 r.) – opinie użytkowników

Volvo S60 III - bok

Volvo S60 III – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 476/185/143 cm
Rozstaw osi 287 cm
Pojemność bagażnika 390-b.d. l
Volvo S60 III – dane techniczne, osiągi, spalanie (wybrane silniki)
Silnik 2.0 T4 2.0 T5 2.0 T6 2.0 T8 Twin Engine 2.0 B4 Mild Hybrid 2.0 B5 Mild Hybrid
Pojemność 1969 cm³ 1969 cm³ 1969 cm³ 1969 cm³ 1969 cm³ 1969 cm³
Paliwo benz., turbo benz., turbo benz., turbo benz., turbo + elektr. (PHEV) benz., turbo +elektr. (MHEV) benz., turbo +elektr. (MHEV)
Maks. moc 190 KM 250 KM 310 KM 405 KM 211 KM 264 KM
Maks. moment 300 Nm 350 Nm 400 Nm 670 Nm 300 Nm 350 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,1 s 6,5 s 5,6 s 4,4 s 7,9 s 6,7 s
Prędkość maks. 220 km/h 240 km/h 250 km/h 250 km/h 180 km/h 180 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,8 l/100 km 8,0 l/100 km 8,9 l/100 km 2,0 l/100 km 6,4 l/100 km 7,8 l/100 km

Używane Volvo S60 III – galeria

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji