UżywaneOpinieUżywane Renault Clio V (od 2019 r.) - opinie, dane techniczne, typowe...

Używane Renault Clio V (od 2019 r.) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Renault Clio od zawsze było bardzo lubianym przedstawicielem segmentu B. To zwinne, ładne, niedrogie w utrzymaniu i świetnie wyposażone auto. Jakie są opinie o Renault Clio V?

Jeśli ktoś poszukuje zwinnego, niedrogiego i miejskiego auta, a nie może się zdecydować na konkretny model, warto zwrócić uwagę na Renault Clio V. To popularne miejskie auto, podobnie jak Volkswagen Polo czy Skoda Fabia, ale posiada nieco więcej uroku. Poza tym Francuzi naprawdę doskonale wiedzą, jak zrobić dobry samochód miejski, a sam fakt, że Clio powstaje od 1990 roku i w międzyczasie powstało mnóstwo najróżniejszych, ciekawych odmian doskonale to argumentuje. Co prawda w ostatniej, wciąż obecnej na rynku generacji nie mamy takich odmian jak Williams, RS, wersji kombi czy też z silnikiem V6, ale jeśli ktoś szuka normalnego, przyjemnego w eksploatacji auta do miasta, powinien zwrócić na ten model uwagę.

Renault Clio V - tył
Renault Clio świetnie prezentuje się w żywych kolorach, a pomarańczowy to praktycznie lakier pokazowy dla tego modelu.

Używane Renault Clio V – wymiary, nadwozie

Linie Renault Clio są wyjątkowo płynne – dosłownie i w przenośni. Szczególnie boczne przetłoczenie sprawia wrażenie, jakby rozgrzany, plastyczny materiał rozciągnięto na przygotowanej ramie. Efekt ten prezentuje się bardzo atrakcyjnie, zwłaszcza przy odpowiednim oświetleniu, gdy zdecydujemy się na metaliczny lakier. Przednie reflektory są duże i dynamicznie zachodzą na nadkola. Logo marki zajmuje ogromną część minimalistycznego grilla. Wloty powietrza w zderzaku mają odpowiednie rozmiary, a światła przeciwmgielne są niewielkie i osadzone w romboidalnych ramkach. Tylne lampy prezentują się bardzo efektownie – mają zadziorny, ostro zarysowany kształt i atrakcyjną grafikę wewnętrzną. Zderzak również nie pozostawia wątpliwości co do sportowych ambicji auta – duża atrapa dyfuzora może przypaść do gustu. Szkoda tylko, że to wszystko to elementy wyposażenia R.S. Line, a nie konkretnej wersji silnikowej. Niestety pod tym względem fani modelu mogą być rozczarowani, ale o silnikach niżej. Renault Clio mierzy 4050 mm długości, 1798 mm szerokości i 1440 mm wysokości. Rozstaw osi to 2583 mm.

Renault Clio V - Przód
Clio w każdej wersji prezentuje się nieźle, ale jeśli ktoś szuka sportowych akcentów, powinien poszukać odmiany R.S. Line.

Używane Renault Clio V – wnętrze, bagażnik

Renault Clio wydaje się znacznie bardziej stonowane w porównaniu do konkurencji, ale i tutaj znajdziemy wiele interesujących elementów. Na przykład, nietuzinkowy panel centralny zawieszony niemal w powietrzu, prezentuje się rewelacyjnie i wydaje się lewitować nad deską rozdzielczą. Niemniej jednak, najbardziej znaczącym elementem jest duży ekran systemu info-rozrywki, który jest umieszczony pionowo i wyraźnie dominuje nad deską rozdzielczą. Jedynie w bazowych wersjach jest on mniejszy i nie tak imponujący wizualnie. Poniżej znajduje się rząd przycisków fizycznych, a jeszcze niżej panel do sterowania klimatyzacją z trzema pokrętłami. Kierownica jest standardowa, a ekran z opcjonalnymi zegarami nie robi aż takiego wrażenia jak w Peugeocie 208. Mimo to, wnętrze Clio nadal zapewnia komfortowe uczucie, a jakość materiałów nie budzi żadnych zastrzeżeń.

Renault Clio V - deska rozdzielcza
Deska rozdzielcza Clio V jest dość nietuzinkowa, a elementem charakterystycznym jest m.in. ustawiony pionowo ekran systemu.

Jeśli chodzi o przestrzeń, to jest zaskakująco dobrze. Fotele są bardzo wygodne, choć mają odrobinę za krótkie siedziska. Warto szukać nieco wyższych wersji wyposażenia, w których znajdziemy pełne wyposażenie m.in. w podłokietnik, pełną regulację foteli, skórzaną kierownicę i wspomniany większy ekran. Na plus zasługują schowki, w tym jeden zasłaniany roletką w konsoli centralnej. Miejsca z tyłu również nie brakuje, choć pasażer siedzący w środku wytrzyma tam raczej niedługo ze względu na specyficzne wyprofilowanie kanapy i dość wysoki tunel środkowy. Niestety nie mamy co liczyć na podłokietnik, nawiewy czy porty USB. Na duży plus zasługuje bagażnik, który ma regularne kształty, podwójną podłogę, haczyki na zakupy i płaską powierzchnię po złożeniu oparć kanapy. Jego pojemność to 391 litrów w standardowym ułożeniu oparć oraz 1069 litrów po ich złożeniu.

Używane Renault Clio V – silniki

Wybór silników w Renault Clio V jest przyzwoity, choć tak jak wspomniałem, poszukujący sportowych emocji nie znajdą niczego ciekawego. Bazą jest jednostka 1.0 SCe o mocy 65 KM, która wystarczy do nieśpiesznego poruszania się po mieście. O wiele lepszą alternatywą jest silnik 1.0 TCe o mocy 90 lub 100 KM. Ten mocniejszy dostępny jest również z fabryczną instalacją LPG, co jest ukłonem w kierunku tych, którzy często podróżują i chcą w ten sposób oszczędzić. Dla nieco bardziej wymagających jest silnik 1.3 TCe o mocy 140 KM (130 KM do 2020 r.). W tym przypadku moc 140 KM i moment obrotowy 260 Nm w połączeniu z manualną skrzynią 6-biegową dają przyzwoite osiągi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,4 sekundy, a prędkość maksymalna to 205 km/h. Średnie spalanie – 5,4 l/100 km.

Renault Clio V - silnik
Wersja silnika 1.0 TCE o mocy 100 KM dostępna jest z fabryczną instalacją LPG. Minus? Tylko 5-biegowa przekładnia.

Alternatywą jest wersja z silnikiem 1.5 Blue dCi o mocy 115 KM i momencie obrotowym 260 Nm. Tutaj osiągi są zaskakująco dobre, bowiem sprint od 0 do 100 km/h zajmuje niecałe 10 sekund, a prędkość maksymalna to 197 km/h. Spalanie w cyklu mieszanym zdaniem producenta to zaledwie 3,6 l/100 km.

Renault Clio V - silnik
Wersja 1.3 TCe o mocy 140 KM daje Clio V naprawdę sporego „kopa”, choć do odmian RS wiele brakuje…

Od 2020 roku w ofercie jest również odmiana hybrydowa 1.6 E-Tech o mocy 140 KM (145 KM po 2023 r.) i momencie obrotowym 205 Nm. Osiągi są podobne jak w przypadku wersji wysokoprężnej i topowej benzynowej, choć prędkość maksymalną ograniczono do 180 km/h. Spalanie jest nieco niższe niż w odmianie 1.3 TCe i wynosi około 5 l/100 km.

Renault Clio V - silnik
Odmiana hybrydowa to świetna alternatywa dla tych, którzy często jeżdżą po mieście, ale nie chcą inwestować w wersję z LPG.

Używane Renault Clio V – opinie użytkowników

 Zalety 

„Stylistyka zarówno z zewnątrz, jak i w środku (szczególnie R.S. Line)”.

„Sporo frajdy z jazdy, całkiem niezłe (jak na takie auto) właściwości jezdne”.

„Nieźle zorganizowane, ładnie wykonane wnętrze i sporo miejsca z przodu”.

„Prostota obsługi i niedroga eksploatacja”.

 Wady 

„Mimo wszystko, rozczarowująco mało miejsca z tyłu i braki w wyposażeniu”.

„Ospałe wersje bazowe z 5-biegowymi przekładniami manualnymi”.

„Brak legendarnych wersji sportowych”.

„Jakość niektórych materiałów i spasowania mogłaby być wyższa”.

Używane Renault Clio V – awaryjność, typowe usterki

Renault Clio V to w zasadzie nowe auto i na pewno warto szukać niemal idealnych egzemplarzy w sieciach dealerskich, które zajmują się sprzedażą używanych modeli np. poleasingowych. Możemy wtedy liczyć na profesjonalną naprawę wszystkich usterek oraz gwarancję. Poza tym podczas poszukiwań na rynku wtórnym należy szukać typowych dla tego typu aut usterek tj. szkody parkingowe, uszkodzone felgi, wyeksploatowane zawieszenie. Należy również sprawdzić, czy system info-rozrywki dostał najnowsze aktualizacje ograniczające zawieszanie się systemu. Niewielka liczba modeli wyprodukowanych między 1 czerwca a 31 listopada 2019 roku ma problem ze wspomaganiem kierownicy. Na zestawie wskaźników może pojawić się komunikat ostrzegawczy, a kierowca może również zauważyć mniejszą moc wspomagania. Jeśli tak się stanie, konieczna będzie wymiana kolumny kierownicy przez dealera Renault.

Renault Clio V - ekran
Warto sprawdzić, czy system ma wszystkie aktualizacje. To gwarancja prawidłowej i (w miarę) bezproblemowej pracy.

Używane Renault Clio V – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w modelu Renault Clio V znajduje się za szybą czołową w lewym dolnym rogu za szybą oraz na słupku środkowym B z prawej strony na tabliczce.

Renault Clio V - VIN

Używane Renault Clio V – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 360 ogłoszeń dotyczących Renault Clio V. Przykładowo model z 2019 roku w wersji Intens z silnikiem 1.0 TCe oraz z przebiegiem 10 000 kilometrów to koszt około 68 000 złotych. Za około 65 000 złotych można znaleźć model z 2020 roku z silnikiem 1.0 TCe z LPG w wersji ZEN i z przebiegiem 40 000 kilometrów.

Używane Renault Clio V – podsumowanie

Renault Clio V to jedna z najciekawszych propozycji w tym segmencie. Prezentuje się bardzo dobrze, w wersji R.S. Line ma sportowy sznyt (przynajmniej wizualnie), a możliwość znalezienia wersji z fabryczną instalacją LPG z pewnością podnosi walory tego modelu. Ceny również nie są specjalnie wygórowane, a wybór na rynku wtórnym jest zaskakująco duży.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Renault:

Używany Renault Clio IV (2012-2020) – opinie użytkowników

Używany Renault Captur II (od 2019 r.) – opinie użytkowników

Renault Clio V - bok

Renault Clio V – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 405/179/144 cm
Rozstaw osi 258 cm
Pojemność bagażnika 391/1069 l
Renault Clio V – dane techniczne, osiągi (wybrane silniki)
Silnik 1.0 SCe 1.0 TCe 1.0 TCe (LPG) 1.3 TCe 1.5 Blue dCi 1.6 E-Tech (HEV)
Pojemność 999 cm³ 999 cm³ 999 cm³ 1332 cm³ 1461 cm³ 1598 cm³
Paliwo benzynowy benz., turbo benz., turbo benz., turbo turbodiesel benzynowy (HEV)
Maks. moc 65 KM 90 KM 100 KM 140 KM 115 KM 140 KM
Maks. moment 95 Nm 160 Nm 160 Nm 260 Nm 260 Nm 205 Nm (elektr.)
Przyspieszenie 0-100 km/h 14,7 s 12,2 s 12,5 s 9,4 s 9,9 s 9,9 s
Prędkość maks. 178 km/h 180 km/h 188 km/h 205 km/h 197 km/h 180 km/h
Śr. zużycie paliwa 3,6 l/100 km 5,8 l/100 km 6,0 l/100 km 5,4 l/100 km 3,6 l/100 km 5,1 l/100 km

Używane Renault Clio V – galeria

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji