NowościRozrywkaUżywane Porsche Cayenne – raport z eksploatacji, koszty utrzymania

Używane Porsche Cayenne – raport z eksploatacji, koszty utrzymania

Ile kosztuje eksploatacja 16-letniego Porsche Cayenne? Dowiecie się tego ze szczegółowego raportu, który zamieściliśmy na naszej stronie.

W momencie debiutu Porsche Cayenne wywołało spore kontrowersje – jak producent kultowej 911 mógł stworzyć SUV-a? Przecież to świętokradztwo! Porsche po prostu doskonale wyczuło rynkowe trendy, a Cayenne i mniejszy Macan są obecnie najchętniej kupowanymi modelami marki.

Tymczasem najstarsze egzemplarze Cayenne kończą w tym roku 18 lat, a żeby stać się właścicielem jednego z nich wystarczy ok. 25 000 zł. To zaledwie ułamek ceny nowego auta w salonie – Cayenne w bazowej wersji kosztuje obecnie 368 000 zł. Choć na rynku wtórnym ten niemiecki SUV jest już stosunkowo tani, to wcale nie oznacza równie niskich kosztów przeglądów i napraw. Poniżej znajdziecie szczegółowy raport z rocznej eksploatacji kilkunastoletniego Porsche Cayenne.

Użytkownik Reddita o nicku easycom89 podzielił się z nami historią swojego Porsche Cayenne Turbo z 2004 r. Pod maską tego modelu pracuje 4,5-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy V8 o mocy 450 KM. Opisywany samochód w kolorze Jarama Beige Metallic z czarną tapicerką miał wcześniej tylko 2 właścicieli i przez 15 lat przejechał 119 tysięcy mil (ok. 192 tysięcy km).

Dodatkowym atutem tego egzemplarza była pełna historia serwisowa od nowości, drugi komplet kół, komplet kluczyków, oryginalne radio z nawigacją oraz nowe górne wahacze (poprzedni właściciel nie zdążył ich wymienić). Użytkownik Reddita zapłacił za auto 10 000 dolarów (ok. 40 000 zł) i dołożył dodatkowe 1000 dolarów (ok. 4000 zł) za wspomniane dodatki. W 2004 r. ten samochód kosztował 93 755 dolarów (ok. 375 000 zł według ówczesnego kursu).

Porsche Cayenne Turbo
Właściciel dopłacił sprzedającemu m.in. za komplet nowych opon zimowych z oryginalnymi, 19-calowymi alufelgami.

Porsche Cayenne Turbo – opinia użytkownika

  • Fotele są znakomite – regulowane w 17 kierunkach, skórzane i podgrzewane; z tyłu też jest nieźle
  • Auto prowadzi się doskonale jak na SUV-a ważącego 2,3 tony, a zawieszenie obniża się powyżej 133 km/h
  • Świetne wyciszenie i jakość wykonania wnętrza na najwyższym poziomie
  • Na śniegu SUV Porsche radzi sobie lepiej niż Subaru Outback, gdy robi się za głęboko, wystarczy podnieść zawieszenie
  • Cayenne Turbo jest bardzo szybkie, wręcz – „niepotrzebnie” szybkie
  • Nieco irytuje wysokie zużycie paliwa, wynoszące ok. 16,8 l/100 km, w dodatku konieczne jest tankowanie benzyny o wyższej liczbie oktanowej

Używane Porsche Cayenne Turbo – zestawienie kosztów

Opisywany egzemplarz służy do jazdy na co dzień, a w ciągu ostatniego roku pokonał kilkanaście tysięcy mil. Właściciel podkreśla, że Cayenne świetnie spisuje się na dalekich trasach i jest wysoce niezawodne, nie licząc jednej wpadki. W styczniu tego roku podróż zakończyła się dla Porsche na lawecie – z powodu pękniętego króćca z układu chłodzenia wyciekł cały płyn.

Porsche Cayenne Turbo
Usterka układu chłodzenia skutecznie unieruchomiła Cayenne w trasie. Trzeba było wzywać lawetę.
Opis czynności Koszt Data
Zakup auta $10 000,00 czerwiec 2019
Dodatkowe wyposażenie $1 000,00 czerwiec 2019
Uszczelnienie przewodów podciśnienia $10,00 lipiec 2019
Wymiana górnych wahaczy (otrzymane razem z autem) $26,39 październik 2019
Wymiana czujników parkowania (tył) $100,00 październik 2019
Wymiana prawej przedniej półosi $209,22 październik 2019
Wymiana pompy wody $198,93 grudzień 2019
Naprawa układu chłodzenia i regeneracja rozrusznika $612,82 styczeń 2020
Wymiana dolnych wahaczy $527,10 kwiecień 2020
Ustawienie zbieżności (ASO) $299,95 kwiecień 2020
Wymiana klaksonu (ASO) $245,05 kwiecień 2020
Wymiana uszczelki pokrywy zaworów (ASO) $789,53 kwiecień 2020
Nowe plastikowe zapinki $46,18 kwiecień 2020
Wymiana syreny od alarmu $14,00 maj 2020
3x Wymiana oleju $200,00
Wymiana świec zapłonowych $100,00
Łączny koszt napraw $3 379,17
Suma wydatków $14 379,17

Podsumowanie

Historia eksploatacji tego Porsche Cayenne z 2004 r. pokazuje, że nawet w przypadku luksusowego SUV-a koszty serwisowania można utrzymać na rozsądnym poziomie, ale tylko pod warunkiem, że większość napraw wykonuje się samodzielnie. W opisywanym przypadku wystarczyła jedna wizyta w ASO, żeby „zrujnować” budżet.

Redakcja poleca:

Używane Porsche Cayenne (2002-2010) – opinie, typowe usterki

Źródło: Reddit

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

1 KOMENTARZ

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji