NowościRozrywkaUżywane Porsche Cayenne – raport z eksploatacji, koszty utrzymania

Używane Porsche Cayenne – raport z eksploatacji, koszty utrzymania

Ile kosztuje eksploatacja 16-letniego Porsche Cayenne? Dowiecie się tego ze szczegółowego raportu, który zamieściliśmy na naszej stronie.

W momencie debiutu Porsche Cayenne wywołało spore kontrowersje – jak producent kultowej 911 mógł stworzyć SUV-a? Przecież to świętokradztwo! Porsche po prostu doskonale wyczuło rynkowe trendy, a Cayenne i mniejszy Macan są obecnie najchętniej kupowanymi modelami marki.

Tymczasem najstarsze egzemplarze Cayenne kończą w tym roku 18 lat, a żeby stać się właścicielem jednego z nich wystarczy ok. 25 000 zł. To zaledwie ułamek ceny nowego auta w salonie – Cayenne w bazowej wersji kosztuje obecnie 368 000 zł. Choć na rynku wtórnym ten niemiecki SUV jest już stosunkowo tani, to wcale nie oznacza równie niskich kosztów przeglądów i napraw. Poniżej znajdziecie szczegółowy raport z rocznej eksploatacji kilkunastoletniego Porsche Cayenne.

Użytkownik Reddita o nicku easycom89 podzielił się z nami historią swojego Porsche Cayenne Turbo z 2004 r. Pod maską tego modelu pracuje 4,5-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy V8 o mocy 450 KM. Opisywany samochód w kolorze Jarama Beige Metallic z czarną tapicerką miał wcześniej tylko 2 właścicieli i przez 15 lat przejechał 119 tysięcy mil (ok. 192 tysięcy km).

Dodatkowym atutem tego egzemplarza była pełna historia serwisowa od nowości, drugi komplet kół, komplet kluczyków, oryginalne radio z nawigacją oraz nowe górne wahacze (poprzedni właściciel nie zdążył ich wymienić). Użytkownik Reddita zapłacił za auto 10 000 dolarów (ok. 40 000 zł) i dołożył dodatkowe 1000 dolarów (ok. 4000 zł) za wspomniane dodatki. W 2004 r. ten samochód kosztował 93 755 dolarów (ok. 375 000 zł według ówczesnego kursu).

Porsche Cayenne Turbo
Właściciel dopłacił sprzedającemu m.in. za komplet nowych opon zimowych z oryginalnymi, 19-calowymi alufelgami.

Porsche Cayenne Turbo – opinia użytkownika

  • Fotele są znakomite – regulowane w 17 kierunkach, skórzane i podgrzewane; z tyłu też jest nieźle
  • Auto prowadzi się doskonale jak na SUV-a ważącego 2,3 tony, a zawieszenie obniża się powyżej 133 km/h
  • Świetne wyciszenie i jakość wykonania wnętrza na najwyższym poziomie
  • Na śniegu SUV Porsche radzi sobie lepiej niż Subaru Outback, gdy robi się za głęboko, wystarczy podnieść zawieszenie
  • Cayenne Turbo jest bardzo szybkie, wręcz – „niepotrzebnie” szybkie
  • Nieco irytuje wysokie zużycie paliwa, wynoszące ok. 16,8 l/100 km, w dodatku konieczne jest tankowanie benzyny o wyższej liczbie oktanowej

Używane Porsche Cayenne Turbo – zestawienie kosztów

Opisywany egzemplarz służy do jazdy na co dzień, a w ciągu ostatniego roku pokonał kilkanaście tysięcy mil. Właściciel podkreśla, że Cayenne świetnie spisuje się na dalekich trasach i jest wysoce niezawodne, nie licząc jednej wpadki. W styczniu tego roku podróż zakończyła się dla Porsche na lawecie – z powodu pękniętego króćca z układu chłodzenia wyciekł cały płyn.

Porsche Cayenne Turbo
Usterka układu chłodzenia skutecznie unieruchomiła Cayenne w trasie. Trzeba było wzywać lawetę.
Opis czynności Koszt Data
Zakup auta $10 000,00 czerwiec 2019
Dodatkowe wyposażenie $1 000,00 czerwiec 2019
Uszczelnienie przewodów podciśnienia $10,00 lipiec 2019
Wymiana górnych wahaczy (otrzymane razem z autem) $26,39 październik 2019
Wymiana czujników parkowania (tył) $100,00 październik 2019
Wymiana prawej przedniej półosi $209,22 październik 2019
Wymiana pompy wody $198,93 grudzień 2019
Naprawa układu chłodzenia i regeneracja rozrusznika $612,82 styczeń 2020
Wymiana dolnych wahaczy $527,10 kwiecień 2020
Ustawienie zbieżności (ASO) $299,95 kwiecień 2020
Wymiana klaksonu (ASO) $245,05 kwiecień 2020
Wymiana uszczelki pokrywy zaworów (ASO) $789,53 kwiecień 2020
Nowe plastikowe zapinki $46,18 kwiecień 2020
Wymiana syreny od alarmu $14,00 maj 2020
3x Wymiana oleju $200,00
Wymiana świec zapłonowych $100,00
Łączny koszt napraw $3 379,17
Suma wydatków $14 379,17

Podsumowanie

Historia eksploatacji tego Porsche Cayenne z 2004 r. pokazuje, że nawet w przypadku luksusowego SUV-a koszty serwisowania można utrzymać na rozsądnym poziomie, ale tylko pod warunkiem, że większość napraw wykonuje się samodzielnie. W opisywanym przypadku wystarczyła jedna wizyta w ASO, żeby „zrujnować” budżet.

Redakcja poleca:

Używane Porsche Cayenne (2002-2010) – opinie, typowe usterki

Źródło: Reddit

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

1 KOMENTARZ

  1. Cayenne I gen 4.5 oraz 4.8 mialy wade fabryczna silnika. Kazdy silnik bedzie wymagał predzej czy pozniej zrobienia tulejowania, wiec trzeba doliczyć minimum 14 tys PLN za taką zabawę. Trzeba być świadomym takich kosztów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji