Artykuł partneraUsługi online do użytkowych Fiatów

Usługi online do użytkowych Fiatów

Dzięki sieciowym usługom UConnect oraz Mopar właściciel użytkowego Fiata może mieć pełną kontrolę nad pojazdem – nie tylko sprawdzać jego parametry, ale również samodzielnie aktualizować mapy, a nawet otrzymać ostrzeżenie o próbie kradzieży auta.

Postęp technologiczny i postępującą cyfryzacja dotyczą każdego aspektu naszego życia. Oczywiście zmiany nie omijają także samochodów – w tym dostawczych. Jednym z przykładów obecnych trendów i dostępnych rozwiązań są cyfrowe udogodnienia marki Fiat Professional, które mają usprawnić codzienną pracę i zarządzanie pojazdem, a nawet zapewnić mu ochronę. Mimo że są przeznaczone do pojazdów użytkowych, kilkanaście, a może nawet kilka lat temu robiłyby duże wrażenie w autach osobowych.

Marka Fiat Professional podzieliła swoje usługi online na trzy główne kategorie – Uconnect Services, Mopar Connect oraz Mopar Map Care.

Usługi online Mopar dla Fiata Professional Fiat ProfessionalUconnect Services pakiet usług łączności dostępnych dostawczych Fiatach z zainstalowanym i wstępnie aktywowanym w standardzie lub jako opcja Uconnect Box. Spektrum możliwości jest szerokie. Kluczowe prezentujemy poniżej.

  • My Assistant – po naciśnięciu przycisku w kabinie lub wybraniu stosownej zakładki w aplikacji, można połączyć się z dedykowanym centrum obsługowym, skorzystać z pomocy drogowej lub skontaktować się z obsługą klienta. Dzięki Uconnect Box lokalizacja pojazdu i numer VIN zostaną automatycznie podane w przypadku wykonania połączenia alarmowego lub wezwania pomocy drogowej. Dodatkowo zostanie także przygotowany raport o stanie pojazdu.
  • My Remote – umożliwia zlokalizowanie swojego samochodu, zablokowanie lub odblokować drzwi, a także otrzymanie spersonalizowanych powiadomień bezpośrednio ze smartfona.
  • My Car – usługa, która pozwala na sprawdzenie najważniejszych parametrów samochodu – w tym poziomu paliwa, ciśnienia w oponach lub stanu licznika.
  • My Navigation – to rozwiązanie pozwala na określenie celu podróży bezpośrednio w aplikacji Fiat, a następnie wysłanie go do pojazdu po jednym dotknięciu ekranu. Ponadto pokładowa nawigacja w czasie rzeczywistym przedstawia informacje o natężeniu ruchu i warunkach pogodowych. Może także informować o fotoradarach, stacjach benzynowych oraz parkingów. My Navigation obejmuje również wyszukiwarkę parkingów i nawigację typu Last Mile, umożliwiające dotarcie do miejsca docelowego pieszo.
  • My Wi-Fi – dzięki My Wi-Fi samochód staje się prawdziwym hotspotem, do którego można jednocześnie przyłączyć do ośmiu urządzeń. Zastosowania dostawczych Fiatów są różne, więc pokładowa sieć może zostać wykorzystana do pracy zdalnej, słuchania audiobooków i innych zadań.
  • My Alert – włączony autoalarm chyba na nikim nie robi już wrażenia. Znacznie skutecznym stróżem pojazdu może okazać się usługa My Alert, która w razie podejrzenia próby kradzieży takiej, jak nieuprawnione holowanie pojazdu, natychmiast wysyła powiadomienie do aplikacji Fiat. W przypadku kradzieży można też zadzwonić do centrum kontaktowego, a gdy kradzież zostanie zgłoszona na policję, zostaną uruchomione funkcje ochrony, w tym śledzenie pojazdu.

Aplikacja i urzadzenie MoparKlienci marki Fiat Professional mogą też skorzystać z usług Mopar Connect. Są one dostępne w palecie akcesoriów do eksploatowanych i kompatybilnych modeli Fiat Professional lub w standardzie dla wybranych samochodów. W celu uzyskania dodatkowych informacji o kompatybilnych samochodach, dostępności i aktywacji usług wystarczy skontaktować się z dowolnym dealerem marki. Gama usług Mopar Connect zapewnia wsparciem w razie kradzieży, wypadku lub awarii samochodu. Nie zabrakło też w nich funkcjonalności umożliwiających zlokalizowanie pojazdu, sprawdzenie informacji z nim związanych, a w modelach elektrycznych także na zarządzanie procesem ładowania.Fiat Professional Serwis Mopar Connect Pomoc drogowa

Poniżej prezentujemy usługi dostępne w ramach Mopar Connect

  • Mopar Connect Pomoc – jeżeli moduł zamontowany w samochodzie rozpozna, że uległ on wypadkowi, to wyśle swoją pozycję do centrum obsługowego. Z kierowcą niezwłocznie skontaktuje się operator, który będzie też w stanie wysłać pomoc na miejsce wypadku. W mniej poważnych sytuacjach operator my:Assistant może też wysłać pomoc drogową na miejsce zdarzenia, a dzięki natychmiastowej interwencji jest szansa na kontynuowanie podróży bez odwiedzania serwisu. Mopar Connect umożliwia też zlokalizowanie na parkingu, jak również jest w stanie wykryć nieupoważnione holowanie samochodu lub próbę demontażu urządzenia komunikacyjnego. Po zgłoszeniu kradzieży operatorzy sytemu przekażą jego współrzędne GPS – gdy tylko samochód zatrzyma się – unieruchomią jego pojazdu, aby ułatwić odzyskanie go.
  • my Remote Control – nie pamiętasz, czy zablokowałeś drzwi swojego samochodu? Dzięki aplikacji można zablokować lub odblokować drzwi pojazdu z dowolnego miejsca. Samochód można także zlokalizować, np. na dużym parkingu. Właściciel pojazdu może nawet otrzymywać alerty za każdym razem, kiedy samochód opuszcza wyznaczony obszar lub kiedy prowadząca go osoba przekracza nadmierną prędkość.
  • my:Car by Mopar Connect – źródło aktualnych informacje o samochodzie, w tym o poziomie paliwa i ciśnieniu powietrza w oponach. Można też uzyskać przydatne informacje o stanie samochodu i wskazówki, jak o niego dbać.
  • my: Journey – nowa usługa Mopar Connect, która umożliwia klientowi przeglądanie swoich tras i zarządzanie nimi za pośrednictwem aplikacji Uconnect Live. Elektronika nie tylko śledzi ruch samochodu i pozwala klientowi przeglądać trasy na wyświetlaczu na desce rozdzielczej, ale również umożliwia dodawanie spersonalizowanych notatek.
  • my: eCharge – pakiet opracowany dla e-Ducato Fiat Professional, który dzięki wykorzystaniu dedykowanych funkcji i aplikacji mobilnych umożliwia wyszukiwanie stacji ładowania, zarządzanie procesem ładowania (także z wallboxa), płatność i przeglądanie historii ładowania na publicznych stacjach ładowania.
  • my: FleetManager – pozwala wydajnie i bezpiecznie zarządzać firmową flotą samochodów dostawczych. Dostępne na jednej platformie w internecie lub urządzeniach mobilnych dane z pojazdów oraz narzędzia do planowania, zarządzania, monitorowania i analizy przekładają się na rozwiązania poprawiające wydajność, obniżające koszty, zapobiegające ryzyku oraz gwarantujące bezpieczeństwo pojazdów i kierowców.

Nawigacja w FiatachMopar Map Care stanowi gwarancję aktualności map w nawigacji dostawczych Fiatów. Najnowsze pliki z danymi przez pierwsze trzy lata od zakupu samochodu można pobierać bezpłatnie co trzy miesiące. Wystarczy zarejestrować się na dedykowanej stronie internetowej. Sam proces aktualizacji został możliwie uproszczony. By się rozpoczął, wystarczy do portu USB w systemie multimedialnym pojazdu włożyć pendrive z pobranymi z sieci plikami, a następnie potwierdzić na ekranie, że chcemy dokonać aktualizacji. Elektronika zrobi wszystko za nas.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji