NowościPremierySkoda Kamiq po liftingu - okiem projektanta

Skoda Kamiq po liftingu – okiem projektanta

Kamiq, najmniejszy SUV Skody, przeszedł właśnie lifting. Oprócz nowych technologii zyskał bardziej wyrazisty design, który podkreśla funkcjonalny charakter tego miejskiego auta.

Od strony wizualnej modernizacja zbliża Kamiqa do jego większego rodzeństwa z rodziny SUV-ów Skody. „Pionowe elementy architektury Kamiqa po liftingu w połączeniu z solidnymi zderzakami podkreślają pewny siebie charakter tego SUV-a” – wyjaśnia projektant Dalibor Pantůček.

Poza przeprojektowanymi zderzakami Kamiq otrzymał nową osłonę chłodnicy i nowe reflektory. „Atrapa chłodnicy jest wyższa i szersza, tak aby nadać całości bardziej dominujący wygląd. Równie ważne dla jego ekspresji są nowe podwójne pionowe poprzeczki” – dodaje Pantůček. Grill optycznie nawiązuje zatem do większych SUV-ów – Karoqa i Kodiaqa.

Dalibor Pantůček zwraca uwagę na górną część reflektorów, która nadaje im zaawansowany technologicznie wygląd.

Efektowne oświetlenie

Reflektory mają nowe proporcje. Kamiq nadal zachowuje swój podwójny układ lamp, typowy dla SUV-ów Skody. Górna część ze światłami do jazdy dziennej jest teraz smuklejsza, co nadaje im bardziej zaawansowany technologicznie wygląd. „Zastosowaliśmy tutaj nasz popularny motyw kryształu, w którym elementy świateł do jazdy dziennej przybierają postać trójwymiarowych kamieni” – opisuje Pantůček.

„Opcjonalnie można zamówić reflektory Full LED Matrix. Również dolna część lamp otrzymała ciekawe elementy graficzne o piramidalnej strukturze, co akcentuje wrażenie szlachetnych kamieni” – mówi designer. Jednocześnie poziome ułożenie reflektorów wraz z ich wyższym osadzeniem podkreśla wszechstronny, uterenowiony charakter Kamiqa. Solidne zderzaki zapewniają lepszą ochronę lamp, a wraz z nimi wszystkich elementów funkcjonalnych. „Celem było sprawienie, by zderzaki samochodu wyglądały na bardziej praktyczne” – wskazuje Pantůček.

W dolnej partii zderzak otrzymał m.in. trzy otwory wentylacyjne, nawiązujące do wyglądu pozostałych SUV-ów Skody. Główny wlot jest podzielony poziomo masywnymi rozpórkami, które wizualnie dodają całości poczucia stabilności. W gamie Kamiqa po liftingu nie zabraknie wersji Monte Carlo z czarnymi, błyszczącymi dodatkami; pozostałe odmiany będą wykorzystywać kombinację chromowanych i matowosrebrnych elementów.

Szerszy optycznie tył

„Kiedy widzę na drodze poprzedniego Kamiqa od tyłu, myślę, że robi on bardzo pewne siebie wrażenie i optycznie wygląda na szeroki. W ramach liftingu postanowiliśmy dodatkowo zaakcentować te cechy” – mówi Pantůček o tylnym pasie. Nowe światła są podzielone na segmenty i wraz z odbłyśnikami tworzą typową sygnaturę Skody w kształcie litery C. Lampy mają jednak niższe proporcje, z akcentem na boczne partie, tak aby spotęgować wrażenie solidności.

Zderzak otrzymał nowy dyfuzor o bardziej wyrafinowanym wyglądzie. Jego wzornictwo w dolnej części nawiązuje do trzech otworów wentylacyjnych z przodu, a żebrowanie – do osłony chłodnicy. Opcjonalnie dostępny hak holowniczy zintegrowano ze zderzakiem w taki sposób, że na pierwszy rzut oka jest on prawie niewidoczny. Kamiq po liftingu ma również nową gamę wzorów obręczy.

We wnętrzu odnowiona Skoda Kamiq kładzie nacisk na przyjazne dla środowiska materiały – łatwiejsze do recyklingu i z większym udziałem surowców wtórnych. Fundamentalną kwestią jest również ergonomia. Klienci doceniają sterowanie wentylacją za pomocą przycisków i pokręteł. Na pokładzie nie brakuje jednak nowoczesnych technologii: już podstawowa wersja oferuje cyfrowe zegary (standardowo o przekątnej 8”, opcjonalnie – 10,25”). Dotykowy ekran informacyjno-rozrywkowy ma przekątną 8,25”, a w opcji – 9,2”. Nabywcy będą mogli wybierać spośród trzech poziomów wyposażenia i łącznie sześciu stylów wnętrza.

Pod maską Kamiqa mogą pracować benzynowe turbodoładowane silniki 1.0 i 1.5 TSI z generacji evo2. Lista seryjnego wyposażenia obejmuje szereg systemów wspomagających aktywne bezpieczeństwo: układ antykolizyjny Front Assist z wykrywaniem pieszych, asystenta pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych, asystenta manewrowania, a także wykrywanie trzymania dłoni na kierownicy. Opcjonalnie Kamiq może być wyposażony w monitorowanie martwego Side Assist, adaptacyjny tempomat lub aktywnego asystenta pasa ruchu. Ponadto na życzenie dostępna jest elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika z obsługą ruchem stopy pod zderzakiem.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji