NowościAktualnościPorsche Taycan RWD – test zużycia prądu w trasie

Porsche Taycan RWD – test zużycia prądu w trasie

Według oficjalnych danych bazowa wersja Porsche Taycan na jednym ładowaniu przejedzie do 484 km. Sprawdźmy, jaki jest jej rzeczywisty zasięg.

Porsche Taycan zadebiutowało w 2019 roku, a na początku obecnego do sprzedaży trafiła podstawowa wersja z tylnym napędem. Bazowy model jest oferowany w dwóch wariantach: Performance o mocy 408 KM i z akumulatorem o pojemności 79,2 kWh brutto (zasięg: do 431 km) oraz Performance Plus o mocy 476 KM i z baterią 93,4 kWh brutto (zasięg: do 484 km).

W teście przeprowadzonym przez redaktora portalu InsideEVs uczestniczyło Porsche Taycan RWD Performance Plus, czyli wyposażone w większy akumulator. Przed wyruszeniem w trasę zostało sprawdzone ciśnienie w oponach (było zgodne z zaleceniami producenta), a przez całą podróż temperatura otoczenia wynosiła ok. 17-20°C. Należy jeszcze dodać, że samochód poruszał się w oszczędzającym energię trybie Range.

Jadąc z prędkością 70 mil na godzinę (ok. 113 km/h), testowane Porsche Taycan uzyskało średnie zużycie energii na poziomie 17,8 kWh/100 km, a na pełnym ładowaniu (od 100% do całkowitego wyczerpania baterii) przejechało 472 km.

Zobacz również:

Porsche Taycan Turbo – nasz test

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji