Na polskim rynku debiutuje bazowa odmiana Porsche Taycan. Ma tylny napęd, oferuje 431 km zasięgu i jest tańsza od Panamery. Sprawdź szczegóły.
Gama pierwszego elektrycznego Porsche powiększyła się właśnie o czwarty wariant, który nazywa się po prostu Taycan. Nowa, podstawowa wersja ma napęd wyłącznie na tylne koła i jest dostępna z dwoma rozmiarami akumulatora. Przyjrzyjmy się, co jeszcze ma do zaoferowania Porsche Taycan w tej odmianie.
Bazowego Taycana napędza umieszczony przy tylnej osi silnik synchroniczny, współpracujący z 2-biegową przekładnią. Za sprawą rezygnacji z drugiej jednostki montowanej z przodu, elektryczne Porsche w prezentowanej wersji jest o ok. 90 kg lżejsze od Taycana 4S z taką samą baterią.
Porsche Taycan RWD – dane techniczne, moc, osiągi, zasięg
Jak już wspomnieliśmy, podstawowe Porsche Taycan jest oferowane w dwóch wariantach:
- Performance (moc w trybie overboost: 408 KM, moc nominalna: 326 KM) z akumulatorem o pojemności 79,2 kWh brutto, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,4 s, prędkość maksymalna: 230 km/h, zasięg: do 431 km
- Performance Plus (moc w trybie overboost: 476 KM, moc nominalna: 380 KM) z akumulatorem o pojemności 93,4 kWh brutto, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,4 s, prędkość maksymalna: 230 km/h, zasięg: do 484 km
Maksymalna moc ładowania wersji Performance wynosi 225 kW, a w Performance Plus – 270 kW. Dzięki temu w obu przypadkach „tankowanie” baterii od 5% do 80% trwa jedynie 22,5 minuty, a 5 minut ładowania wystarczy, aby zwiększyć zasięg o 100 km.
Porsche Taycan RWD – wyposażenie i cena
Bazowe Porsche Taycan w standardzie oferuje m.in. 19-calowe felgi Taycan Aero, reflektory LED, wnętrze częściowo wykończone skórą, komfortowe przednie fotele z 8-kierunkową regulacją elektryczną oraz 10,9-calowy ekran centralny systemu inforozrywki.
Ceny tego modelu zaczynają się od 389 000 zł. To o 68 000 zł mniej niż trzeba zapłacić za Taycana 4S, a także o 39 000 zł mniej niż kosztuje podstawowa wersja Panamery. W ramach różnicy w cenie możemy dokupić większą baterię (24 825 zł) i jeszcze kilka opcji, jak np. adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z Porsche Active Suspension Management (9368 zł), kolorowy wyświetlacz head-up (6916 zł) czy 4-strefowa klimatyzacja (3561 zł). Pierwsze auta trafią do salonów w połowie marca tego roku.
Redakcja poleca:
Praktycznie żadnych przycisków i pokręteł, a tylko dotykowe wyświetlacze… Ciekawe, jak się sprawdza takie rozwiązanie.