NowościAktualnościNajtańsze Porsche Taycan ma napęd na tył. Ile kosztuje?

Najtańsze Porsche Taycan ma napęd na tył. Ile kosztuje?

Na polskim rynku debiutuje bazowa odmiana Porsche Taycan. Ma tylny napęd, oferuje 431 km zasięgu i jest tańsza od Panamery. Sprawdź szczegóły.

Gama pierwszego elektrycznego Porsche powiększyła się właśnie o czwarty wariant, który nazywa się po prostu Taycan. Nowa, podstawowa wersja ma napęd wyłącznie na tylne koła i jest dostępna z dwoma rozmiarami akumulatora. Przyjrzyjmy się, co jeszcze ma do zaoferowania Porsche Taycan w tej odmianie.

Porsche Taycan (2021)

Bazowego Taycana napędza umieszczony przy tylnej osi silnik synchroniczny, współpracujący z 2-biegową przekładnią. Za sprawą rezygnacji z drugiej jednostki montowanej z przodu, elektryczne Porsche w prezentowanej wersji jest o ok. 90 kg lżejsze od Taycana 4S z taką samą baterią.

Porsche Taycan (2021)

Porsche Taycan RWD – dane techniczne, moc, osiągi, zasięg

Jak już wspomnieliśmy, podstawowe Porsche Taycan jest oferowane w dwóch wariantach:

  • Performance (moc w trybie overboost: 408 KM, moc nominalna: 326 KM) z akumulatorem o pojemności 79,2 kWh brutto, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,4 s, prędkość maksymalna: 230 km/h, zasięg: do 431 km
  • Performance Plus (moc w trybie overboost: 476 KM, moc nominalna: 380 KM) z akumulatorem o pojemności 93,4 kWh brutto, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,4 s, prędkość maksymalna: 230 km/h, zasięg: do 484 km

Porsche Taycan (2021)

Maksymalna moc ładowania wersji Performance wynosi 225 kW, a w Performance Plus – 270 kW. Dzięki temu w obu przypadkach „tankowanie” baterii od 5% do 80% trwa jedynie 22,5 minuty, a 5 minut ładowania wystarczy, aby zwiększyć zasięg o 100 km.

Porsche Taycan RWD – wyposażenie i cena

Bazowe Porsche Taycan w standardzie oferuje m.in. 19-calowe felgi Taycan Aero, reflektory LED, wnętrze częściowo wykończone skórą, komfortowe przednie fotele z 8-kierunkową regulacją elektryczną oraz 10,9-calowy ekran centralny systemu inforozrywki.

Porsche Taycan (2021)

Ceny tego modelu zaczynają się od 389 000 zł. To o 68 000 zł mniej niż trzeba zapłacić za Taycana 4S, a także o 39 000 zł mniej niż kosztuje podstawowa wersja Panamery. W ramach różnicy w cenie możemy dokupić większą baterię (24 825 zł) i jeszcze kilka opcji, jak np. adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z Porsche Active Suspension Management (9368 zł), kolorowy wyświetlacz head-up (6916 zł) czy 4-strefowa klimatyzacja (3561 zł). Pierwsze auta trafią do salonów w połowie marca tego roku.

Redakcja poleca:

Porsche Taycan Turbo – nasz test

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

1 KOMENTARZ

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji