Volkswagen ID.3

Polska nie ma szczęścia do własnych marek samochodów. Nie można jednak, zapominać, że mamy znaczący wkład w światową motoryzację – także elektryczną.

Trzonem nowej gamy modelowej Volkswagena jest elektryczny model ID.3. Jego serce tomocny, ale niezwykle zwarty silnik, który mieści się w torbie podróżnej. Nie każdy wie, że obudowa elektrycznego motoru jest produkowana w poznańskiej odlewni Volkswagena.

Volkswagen ID.3 - silnik
Silnik APP 310 generuje 204 KM i 310 Nm. Współpracuje z nim typowa dla „elektryków” 1-biegowa przekładnia. Cały zespół napędowy waży zaledwie 90 kg.

Komponent trafia następnie do zakładu w Kassel, gdzie powstaje elektryczny układ napędowy modelu ID.3. Wielkość produkcji tego elementu jest szacowana na pół miliona sztuk rocznie. Na zakup urządzeń i przebudowę niezbędnej infrastruktury spółka przeznaczyła ponad 40 milionów złotych. W hali o powierzchni 1.200 m² zbudowano nowoczesną linię produkcyjną z maszynami odlewniczymi i służącymi do obróbki. Produkcja w odlewni Volkswagen Poznań jest neutralna pod względem emisji CO2.

Obudowa elektrycznego silnika VW
W odlewni Volkswagena w Poznaniu powstaje m.in. obudowa elektrycznego silnika dla nowego modelu ID.3.

Proces produkcji elementu obudowy elektrycznego silnika Volkswagena ID.3 został całkowicie zautomatyzowany. Do obróbki części wykorzystano cztery innowacyjne technologie – digitalizację całej linii z użyciem systemu kodów DCM i kamer; automatyczny załadunek części na linię obróbczą przy pomocy robota i skanera laserowego; technologię chłodzenia narzędzi obróbczych za pomocą mgły olejowej i powietrza oraz w pełni zautomatyzowane pakowanie części połączone z systemem logistycznym.

Redakcja poleca: 10 rzeczy, które musisz wiedzieć o Volkswagenie ID.3

W 2018 roku w odlewni Volkswagen Poznań powstało 4 mln 424 tys. elementów, które wysyłano do zakładów koncernu m.in. w Niemczech, Czechach, Chinach, Indiach, Brazylii oraz na Węgrzech. W 2019 roku odlewnia dołączyła do zakładów Volkswagen Poznań, które są zasilane w 100% energią elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych. Volkswagen ID.3 to pierwszy elektryczny samochód, którego produkcja biorąc pod uwagę cały łańcuch dostaw jest neutralna pod względem ogólnego bilansu dwutlenku węgla. Emisja CO2, której w procesie produkcji nie uda się uniknąć, zostanie zrekompensowana udziałem Volkswagena w certyfikowanych projektach służących ochronie klimatu.

Oceń ten wpis
[Głosów: 8 Średnia: 2.6]

1 KOMENTARZ

  1. Gdybyśmy uruchomili fabrykę mebli na Litwie, to czy byłaby to litewska fabryka czy polska fabryka na Litwie?
    A propos polskiego wkładu w elektro mobilność to pracujemy nad różnymi rozwiązaniami ale raczej nie będzie szansy na ich wykorzystanie. Aktualnie udostępniamy ulgi podatkowe i tanią siłę robocza zachodnim firmom motoryzacyjnym.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here